Hoe maak ik dit geluid na? (Solo uit Girls Just Wanna Have Fun)

brotherbob

serieus lid
Weet iemand hoe ik dit geluid namaak (bij voorkeur op de Nord Lead 3), het gaat om het solo geluidje. Mocht iemand zelf een Nord Lead 3 hebben dan is een patch natuurlijk helemaal mooi!

Attachments

• girls_solo.mp3
    415,1 KB · Bekeken: 105
En filter keytracking op 100%. Dat gezwiep gebeurt door de envelope of de LFO op de filter cutoff open te zetten. Alternatief: gebruik de bender of modwheel om de filter cutoff aan te sturen.

Heel makkelijk op een Juno-60, ietsje minder makkelijk op de meeste VA'tjes want die doen minder makkelijk aan zelfoscillatie. Kan zijn dat je een van de oscillators even een heel klein tikje open moet zetten om de filterresonantie aan de gang te krijgen.

Het lijkt ook wel enigszins op het overbekende popcorn-bleepje.

Het belangrijkste om deze sound na te maken, is dat je het juiste galmpje kiest. Echt een heel kort galmpje (liefst alleen early reflections), waardoor het lijkt alsof iemand op een synth staat te spelen in een badkamer. :P

Met de Waves reverbs (R-Verb / Trueverb) is dit gemakkelijk te doen.
Ook zou de altiverb dit prima moeten kunnen. Ga dit niet proberen met de standaard galmpjes uit cubase of logic, of die uit de Nordlead 3 (alhoewel ik die niet ken), want daarmee zul je gegarandeerd minder resultaat behalen!

Succes... (zou dat aanslaan denk je? Een dance-cover van dit nummer?)

mwhoaaa die is wel iets anders...

Het belangrijkste om deze sound na te maken, is dat je het juiste galmpje kiest. Echt een heel kort galmpje (liefst alleen early reflections), waardoor het lijkt alsof iemand op een synth staat te spelen in een badkamer. :P
yep, dat zei ik dus al in de eerste post... maar goed, de basis synthese is prio nummer 1 nutuulk...

Dank voor alle tips, moet toch een heel komen zo.. en als jullie weten waar de track voor gebruikt gaat worden, dat is nog een leuke verassing ;) Oh ja, ik zal de Nord patch even posten als ie klaar is.

Dank voor alle tips, moet toch een heel komen zo.. en als jullie weten waar de track voor gebruikt gaat worden, dat is nog een leuke verassing ;)

dit wekt wel hoge verwachtingen natuurlijk :)

en misschien goed te weten dat Like A Tim in 2003 ook al een cover heeft gemaakt, inclusief de blip-blopjes!

http://www.likeatim.com/drawabot/

als er toch al 4 trieste zijn kan er ook nog wel 1 bij... van subgroover bijv ;)

Hee, als je je geroepen voelt... voor een paar meijers maak ik voor jou een remixje hoor! *D

en misschien goed te weten dat Like A Tim in 2003 ook al een cover heeft gemaakt, inclusief de blip-blopjes!

http://www.likeatim.com/drawabot/

Nu heeft 'ie het geluid van de blip-blopjes (zoals jij ze noemt) wel goed nagemaakt, maar wat ie er mee speelt slaat echt als een tang op een varken, muzikaal zwaar verandwoorde noten die niet eens in het chromatische westerse tonale stelsel voorkomen!

Gemiste kans zeg!

Nu heeft 'ie het geluid van de blip-blopjes (zoals jij ze noemt) wel goed nagemaakt, maar wat ie er mee speelt slaat echt als een tang op een varken, muzikaal zwaar verandwoorde noten die niet eens in het chromatische westerse tonale stelsel voorkomen!

Gemiste kans zeg!

Wow, die solo is echt lachen ja :biertje:
Misschien raakt hij per ongeluk elke keer het pitchbend knopje aan :eureka:

Met de Waves reverbs (R-Verb / Trueverb) is dit gemakkelijk te doen.
Ook zou de altiverb dit prima moeten kunnen. Ga dit niet proberen met de standaard galmpjes uit cubase of logic, of die uit de Nordlead 3 (alhoewel ik die niet ken), want daarmee zul je gegarandeerd minder resultaat behalen!

Succes... (zou dat aanslaan denk je? Een dance-cover van dit nummer?)

Standaard galmpjes uit Logic......Ik heb maarliefst 6 soorten inclusief een convolution reverb zo uit mijn hoofd. Reken maar dat Logic dat prima kan. Echt niks speciaals.

edit: Ik lig in een deuk van die solo! Bwhahah!

Back