Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maar natuurlijk...En filter keytracking op 100%.

mwhoaaa die is wel iets anders...Het lijkt ook wel enigszins op het overbekende popcorn-bleepje.
yep, dat zei ik dus al in de eerste post... maar goed, de basis synthese is prio nummer 1 nutuulk...Het belangrijkste om deze sound na te maken, is dat je het juiste galmpje kiest. Echt een heel kort galmpje (liefst alleen early reflections), waardoor het lijkt alsof iemand op een synth staat te spelen in een badkamer.![]()
nouSucces... (zou dat aanslaan denk je? Een dance-cover van dit nummer?)

pas op!
voor je het weet is je idee gejat!

pas op!
voor je het weet is je idee gejat!
Oh ja, ik zal de Nord patch even posten als ie klaar is.

Dank voor alle tips, moet toch een heel komen zo.. en als jullie weten waar de track voor gebruikt gaat worden, dat is nog een leuke verassing![]()

als er toch al 4 trieste zijn kan er ook nog wel 1 bij... van subgroover bijv![]()

en misschien goed te weten dat Like A Tim in 2003 ook al een cover heeft gemaakt, inclusief de blip-blopjes!
http://www.likeatim.com/drawabot/
Nu heeft 'ie het geluid van de blip-blopjes (zoals jij ze noemt) wel goed nagemaakt, maar wat ie er mee speelt slaat echt als een tang op een varken, muzikaal zwaar verandwoorde noten die niet eens in het chromatische westerse tonale stelsel voorkomen!
Gemiste kans zeg!

Het lijkt ook wel enigszins op het overbekende popcorn-bleepje.
Het belangrijkste om deze sound na te maken, is dat je het juiste galmpje kiest. Echt een heel kort galmpje (liefst alleen early reflections), waardoor het lijkt alsof iemand op een synth staat te spelen in een badkamer.
Met de Waves reverbs (R-Verb / Trueverb) is dit gemakkelijk te doen.
Ook zou de altiverb dit prima moeten kunnen. Ga dit niet proberen met de standaard galmpjes uit cubase of logic, of die uit de Nordlead 3 (alhoewel ik die niet ken), want daarmee zul je gegarandeerd minder resultaat behalen!
Succes... (zou dat aanslaan denk je? Een dance-cover van dit nummer?)