Het is mijns inziens absoluut niet de grootste onzin dat je voor bepaalde doelen een betere reverb uit zou willen kiezen dan eentje die standaard in de DAW zit. Kijk... je kunt nu ineens allemaal wel met modder gaan lopen smijten, maar de reden waarom ik de waves reverbs als voorbeeld gaf is puur omdat ik daar goede ervaringen mee heb en daar mijn doelen mee kan realiseren. Dit neemt absoluut niet weg dat dit ook mogelijk is met een heeeele hoop andere reverbs.
Als jij het specifieke resultaat (en dat is dat typische badkamergalmpje) wilt boeken met de standaard reverbs van Logic bijvoorbeeld (en dan even de laatste impusle response verb achterwege gelaten), dan wens ik je veel succes, want dat resultaat zul je gewoon niet boeken met deze brakke galmpjes. En dit terwijl die brakke galmpjes voor sommige doeleinden juist meesterlijk zullen zijn!
Elke reverb heeft zo z'n voor en nadelen en zo zijn eigen karakter. Mijn verwijzing naar de Waves reverbs was dus niets meer en niets minder dan een zeer bruikbare tip voor de topicstarter. Iets wat hij kan gaan uitproberen en zo mee kan nemen in zijn leerproces. Als dit niet getuigt van een professionele attitude, dan weet ik het ook niet meer!