Zed-14

teluur

Te|
Ik heb het als een in een ander draadje gevraagd, maar ik doe het hier nog maar een keer: zijn er hier mensen die ervaring hebben met Allen&Heath's ZED-14 mixer.
Hij (of zij) ziet er op papier (en op mijn beeldscherm) redelijk volledig uit en is ook nog niet eens absurd duur (maar dat is natuurlijk heel subjectief).
Ik heb trouwens gelezen dat er in de zed serie ook nog oa een 16 versie aan zit te komen.

Praktische ervaring heb ik er niet mee, maar ik wel een tijdje overwogen om het apparaat aan te schaffen. Het ontbreken van de 3-bands eq op de stereokanalen heeft mij doen besluiten om nog even verder te kijken.

Wel een prachtig apparaat overigens met een goede sound voor relatief weinig geld.

Inderdaad een beetje jammer van de stereo-kanalen...
De USB-bus is wel een leuke optie, alleen als ik beter naar het schema kijk, blijkt dat als je (overdub) opnames wilt monitoren, je of een stereokanaal en auxes opgeven of de monitoring-bus moet opgeven om geen feedback loop te creeren. Das dan toch weer jammer dat ze geen moitor-out = L+R + usb-in optie hebben ingebouwd.

Nee dat is best jammer inderdaad. Maar ach, als je geluidskaart het toelaat, dan heb je de USB verbinding helemaal niet nodig. Volgens mij heeft de ZED-14 namelijk genoeg mogelijkheden om één en ander te routen.

Nee dat is best jammer inderdaad. Maar ach, als je geluidskaart het toelaat, dan heb je de USB verbinding helemaal niet nodig. Volgens mij heeft de ZED-14 namelijk genoeg mogelijkheden om één en ander te routen.

Ik geloof dat ze bij allen met deze zed-14 mengert zich juist richten op de thuis gebruiker die een alles in 1 oplossing wil (tenminste zo komt het over met het myspace filmpje), dus mengert aan je laptop en klaar is kees (of harry of john) en dus niet nog een keer een extra geluidskaart ertussen...

Ik heb het als een in een ander draadje gevraagd, maar ik doe het hier nog maar een keer: zijn er hier mensen die ervaring hebben met Allen&Heath's ZED-14 mixer.
Hij (of zij) ziet er op papier (en op mijn beeldscherm) redelijk volledig uit en is ook nog niet eens absurd duur (maar dat is natuurlijk heel subjectief).
Ik heb trouwens gelezen dat er in de zed serie ook nog oa een 16 versie aan zit te komen.

Ik heb de zed-14 nu bijna 3 maanden staan en ik ben er heel blij mee . Zit te wachten op de Zed-420 maar tot die tijd heb ik effe die kleine staan. Kan ik alvast wennen en op m'n gemak besluiten of ik die 420 nog wel ga nemen.

Wat kan je vertellen over een mengpaneel; die moet je horen. Ik vind hem een heel goed geluid hebben. Kan er alle kanten mee op. Die midsweep is te gek, dus straks met hi- en low mid sweep wordt het helemaal feest !
Begrijp ook niet echt waarom ze de stereo kanalen maar voorzien hebben van een magere 2-bands eq... wel een beetje suf.

Alleen nu merk ik net dat er nu al een mute knop een beetje kraakt en neiging heeft tot lekken ! Dat is wel wat minder, maar dat gaat vroeg of laat denk ik toch wel gebeuren. Wel een groot minpunt na drie maanden.

Maar ik vind de sound zo goed dat ik toch nog steeds voor de 420 ga
als die nou eindelijk eens leverbaar wordt..

Alleen nu merk ik net dat er nu al een mute knop een beetje kraakt en neiging heeft tot lekken ! Dat is wel wat minder, maar dat gaat vroeg of laat denk ik toch wel gebeuren. Wel een groot minpunt na drie maanden

3 maanden is binnen de garantie lijkt me...

3 maanden is binnen de garantie lijkt me...

Sure !
Bedoelde het meer als minpunt voor je marktonderzoek.
Toch wel snel; binnen 3 maanden een krakende muteknop.
Heb een behringer gehad die dat na 3 jaar nog niet eens had !
( maar toen die eenmaal begon was het ook meteen belachelijk , hehe... )

Back