TB-303 probleem(pje)

mononono

303
Zit je lekker op de bank met je headphone en je 303, aangezet en op run gedrukt, gebeurd er niks. Soms schiet ie opeens in de pitchmode of in de timemode maar een sequence wil ie niet afspelen

:(

303

303

Zijn de toetsen van je 303 al een keer vervangen ? Als de toetsen oud zijn hebben ze vaak nogal last van "denderen" waardoor ze meerdere toetsaanslagen geven per toetsdruk. Hierdoor lijkt de 303 heel raar te doen.
Je zou dit kunnen testen door te kijken wat er gebeurt als je de toetsen heel voorzichtig indrukt en normaal.
De toetsen van een 303 zijn in principe voor niet al teveel geld te vervangen omdat de toetsen nog goed verkrijgbaar zijn...

mn 303 is compleet mint condition dus daar kan t niet aanliggen, gisteravond was er ook nog geen probleem..

Die van mij heeft dat ook wel eens. Als ik dan op de kast druk, iets links van het midden dan loopt -ie wel weer. Vorige week heb ik m openschroefd, met onkundige blik rondgekeken en maar weer dichtgedaan (en daarbij het soldeerpunt van het draadje naar de batterij verbroken......), en nou doet -ie het weer prima. Het zal bij jou ook wel iets kleins en vaags zijn. Op naar de kundige reparatieman zou ik zo zeggen! Kan nooit duur worden.

kan t zijn dat de batterijen te leeg zijn oid?
run/stop knop is vervangen door n nieuwe dus dat kan t iig niet zijn, hoorde ook wel vaag de eerste toon van n sequence en een hele zooi knipperende ledjes..

mja.. het werkt gelukkig weer goed, maar wil m iig nog n keer na laten kijken.

Mijn 303 heeft ook iets vaags.
Als ik de DINstekker erin laat zitten dan kan ik niet switchen tussen write en play-mode terwijl die stil staat.
Ik bedoel. Als die in play-mode staat en draait en ik druk vervolgens op Stop en switch hem naar write-mode met de dinkabel erin dan kan ik in Write-mode bij Pitch-mode alleen de eerste stap inzetten en daarna houd het op??
Snappie :)

Spannend, die dingen die je 303 allemaal kan doen.

Vince, het lijkt me een batterijen probleem. Die van mij doet het ook wel eens. Dan zie je ook dat het ledje boven de run knop nog maar amper brand.

Laatst had ik het ook dat hij het nog wel deed, maar alles werd zo'n 2 octaven verlaagd. Dat was net iets te laag, maar wel erg koel dat ie extra ging blubberen (eigenlijk blibberen) op hoge resonantie. Jammergenoeg niet gesampled.

Verder valt het mij dat mijn 303 veel sneller leeg is op batterijen dan mijn 606, terwijl je eigenlijk zou verwachten dat ze ongeveer een gelijk verbruik zouden hebben. Misschien dat ik ergens een lekstroompje in de 303 heb.

vince snapt zichzelf ook niet altijd.
dacht dat t een of andere BS post was, dus excusez moi.

switchen tussen write en play mode wil hier wel gewoon als de dinsync erin hangt

Zijn de toetsen van je 303 al een keer vervangen ? Als de toetsen oud zijn hebben ze vaak nogal last van "denderen" ..

Nou sorry Vince ik zal niet meer in je 303 ''denderen'''..... Woont wel iets krapper dan me subwoofer:dubbel:

Maar die dingen zuipen batterijen......gister had ik ook zoiets alleen dan met een Dr55.....

dan toch maar een adapter erbij kopen :)

Ik heb nog wel een originele Boss adapter, zelfde als die bij de TB hoort komt van een SH-101 .. als je interesse heb hoor ik t wel :)

- EDIT -

nevermind .. zie net dat die adapters nieuw maar 23,50 kosten .. stond me bij dat ze een stuk duurder waren, houd m liever zelf dan ipv dat ik m voor een paar euro weg doe :)

http://www.thomann.de/nl/boss_psa_230.htm

Laatst gewijzigd:
boss adapter = duur

wil je't beste voor je tb, koop een degelijke gestabiliseerde voeding..

ivm je probleempje: maybe zijn een paar patterns corrupt/scrambled/garbage..
wis de patterns die niet afspelen en het probleem zou verholpen moeten zijn.

wel is het zo dat een tb soms raar kan doen.. zijn volgens mij gewoon bugs door een samenloop van omstandigheden. even aan/uit lost de problemen steeds op.

hahaaaa de thread die ik zoek :)

wou al een nieuwe gaan posten.

Ik heb een probleem met mn TB, toets A# toets 7 en accent toets doen het niet.

soms deden ze het wel als je samen indrukte of zulk dergelijk gepruts.

Ik heb onlangs (3 weken geleden) mn TB binnen gedaan bij Roland, en nu doet hij het weer na 2 weken :s

Kan dit ook een probleem zijn van batterijen ? ik heb geen adapter dus speel op batterijen alleen. Heb al getracht om eens met een universele voeding te testen, maar als ik die insteek gaat hij zelf niet meer aan. aargh.

tzou wel klote zijn dat ik mn batterijen na een week al moet vervangen, en heb ook wat twijfels om een 'oficiele' voeding te kopen als hij niet echt lijkt te werken met een voeding.

Back