TB-303 probleem(pje)

vettig is normaal
Nou, mijn andere 303 is niet vettig/smerig dus helemaal normaal lijkt me dat niet.

ben je zeker van de contactspray?
denk dat je helemaal de pots moet lossolderen,uit elkaar halen en dan behandelen om ze terug ok te krijgen.. maw je steekt best nieuwe :s

Ik ben me niet zeker van de contactspray maar het lijkt er wel op, het is zo'n bruine plakkerige smurry. De pots draaien wat zwaar en zien er niet uit. Zie foto.

Attachments

• 303 schmutz.jpg
    303 schmutz.jpg
    221,9 KB · Bekeken: 94
Nou, mijn andere 303 is niet vettig/smerig dus helemaal normaal lijkt me dat niet.

pots horen vettig te zijn

anders zouden ze niet draaien bvb...

op je foto ziet het er wel iets viezer uit.. Bruine smurrie
nieuwe tb?

pots horen vettig te zijn
anders zouden ze niet draaien bvb...
Klopt, smeervet maar geen smerig vet...

op je foto ziet het er wel iets viezer uit.. Bruine smurrie
nieuwe tb?
Nieuwe TB? Bestaan die ;) Ik bedoel idd die bruine smurrie, zou dat contactspray zijn?

Nieuwe TB? Bestaan die ;)

ik bedoel "nieuw gekochte tb"

ivm de contactspray erin?
eens klagen bij de vorige eigenaar in dat geval

en zo snel mogelijk smerig goedje van de printplaat halen met ontvettend middel (bestaat ook in spray, als je graag dingen in gear spuit),
en je pots, daar kan je enkel maar nog voor duimen denk ik.

ik bedoel "nieuw gekochte tb"

ivm de contactspray erin?
eens klagen bij de vorige eigenaar in dat geval

en zo snel mogelijk smerig goedje van de printplaat halen met ontvettend middel (bestaat ook in spray, als je graag dingen in gear spuit),
en je pots, daar kan je enkel maar nog voor duimen denk ik.

De printplaat zelf is gelukkig niet smerig. Hoezo duimen voor de pots? Ze functioneren wel nog gewoon.

hmmm... ik heb ook n zooi van die vettigheid op de pots zitten, volgens mij niks op de print, maar zal vanavond wel eens kijken dan

mjep, ik heb het ook bij die van mij. Had eens mn resonance knop in mn handen, die komt los. En daaronder zit een vuile gespikkelde pot.

Das bovendien nog de TB die bij Roland was geweest, waar ze zeiden dat hij in prima staat was.

Ik ben me niet zeker van de contactspray maar het lijkt er wel op, het is zo'n bruine plakkerige smurry. De pots draaien wat zwaar en zien er niet uit. Zie foto.

.
Mijn pots van m'n 909 zagen er hetzelfde uit. Die heb ik gewoon schoongemaakt met wattestaafjes en een beetje pure alcohol. Verder is dit geen probleem.
Volgens mij is het gewoon het draai/smeervet dat een beetje uit de pots is gekomen door het vele draaien :D
Probleem met dit vet is wel dat er allerlei stof en zooi aan blijft plakken en eventueel weer in de pot komt te zitten, dus schoonmaken maar!

Mijn pots kraakte ook nog eens. Door ze eerst tig keer heen en weer te draaien en daarna schoon te maken werkte ze weer prima.

morgen maar even 303 schoonmaakdag houden dan, sowieso heb ik wat vage custom dingetjes van de vorige eigenaar lopen over de print, paar weerstanden en n condensator

wederom troubles met mn 303.. na dat ie t de hele tijd op batterijen gedaan heeft doet ie niks meer als ik er nieuwe batterijen instop, gaat helemaal niet meer aan.
zit ook geen los contact oid in.. beetje fraimed

wederom troubles met mn 303.. na dat ie t de hele tijd op batterijen gedaan heeft doet ie niks meer als ik er nieuwe batterijen instop, gaat helemaal niet meer aan.

.
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat mijn 303 ook niet perfect werkt op batterijen. Mijn 606 draait al tijden op dezelfde batterijen en m'n 303 slurpt ze achter mekaar leeg :erm:

Heb je geen adapter waarmee je kan werken?

Wellicht wat off-topic maar mijn TB303 onthoudt gewoon de patterns ook al zitten er geen batterijen in. Hij kan uren lang uitstaan, zelfs dan onthoudt hij ze nog. Zit er soms intern een knoopcel batterij in? Één van de 2 onthield ze niet maar als ik hem een paar uur gewoon aan heb laten staan, onthoudt hij ze daarna wel minimaal een dag. Ik ga uitzoeken cq. openschroeven om te kijken hoe dit zit.

sommige tb's bewaren hun patterns wat langer dan andere

en knoopcel zou kunnen, das dan gemod.

606en onthouden doorgaans veel langer hun patterns..
je moet er overigens niet op rekenen

eens iemand voor een live optreden zien balen omdat zn syncpoort niet werkte,
technieker van dienst de boel terplaatse opengevezen en hersteld
waren al zijn patterns opeens weg :)

even opendoen

meestal zit kabeltje los of duwen de ijzers niet meer goed tegen batterijen

Wellicht wat off-topic maar mijn TB303 onthoudt gewoon de patterns ook al zitten er geen batterijen in. Hij kan uren lang uitstaan, zelfs dan onthoudt hij ze nog. Zit er soms intern een knoopcel batterij in? Één van de 2 onthield ze niet maar als ik hem een paar uur gewoon aan heb laten staan, onthoudt hij ze daarna wel minimaal een dag. Ik ga uitzoeken cq. openschroeven om te kijken hoe dit zit.

Dat is een een condensator die langzaam leegloopt. Ik heb hetzelfde met me 606. Maar langer dan een dag en dag patterns:doei:

al gebeurd.. beetje raar..
adapter heb ik wel, maar heb liever dat ie ook gewoon goed op batterijen functioneerd

even uitmeten of er ook werkelijk stroom van de batterijen tot op de pcb raakt..

gebeurd veel hoor, dat je gewoon die ijzertjes wat moet bijplooien om terug contact te maken.

hmmm, heb mn 303 even opengehaald, zitten bij jullie op de onderkant van de print ook weerstanden en condensators?

Back