TB-303 probleem(pje)

Ik heb een probleem met mn TB, toets A# toets 7 en accent toets doen het niet.
soms deden ze het wel als je samen indrukte of zulk dergelijk gepruts.
Ik heb onlangs (3 weken geleden) mn TB binnen gedaan bij Roland, en nu doet hij het weer na 2 weken :s
Kan dit ook een probleem zijn van batterijen ? ik heb geen adapter dus speel op batterijen alleen. Heb al getracht om eens met een universele voeding te testen, maar als ik die insteek gaat hij zelf niet meer aan. aargh.
tzou wel klote zijn dat ik mn batterijen na een week al moet vervangen, en heb ook wat twijfels om een 'oficiele' voeding te kopen als hij niet echt lijkt te werken met een voeding.

eens openvijzen, kijken of er niets scheef/vreemd zit binnenin.. tb openvijzen is echt een nobrainer hoor, 606 is veel lastiger (om dicht te krijgen 8o))
verder gaan die steptoetsen makkelijk kapot wegens geen stofbescherming, maybe is dat het gewoon..

anders eens naar de belgische 303-dokter brengen in gent:
http://analoguerenaissance.com/

if he cant fix it no one can :L

mja iedereen kent D'naab wel I guess. Maar had die kerel gecontacteerd in het begin en spijtig genoeg hoorde ik er niks van, nam telefoon niet op etc.

uiteindelijk moest ik dan optreden en had ik het afgeblazen. Die reparatie bij roland was toevallig toen ik aant zien was voor een Tr-606 kwam ik bij Kozz terecht in gent.

zal D'naab nog eens moete lastig vallen denk ik :)

verder gaan die steptoetsen makkelijk kapot wegens geen stofbescherming, maybe is dat het gewoon..

mja ze zijn net allemaal vernieuwd en 'geserviced' dus dat zou er wel over zijn :)

misschien hebben ze eigenlijk niets vernieuwd en zoals je zegt gewoon een stukje terug vastgezet bij roland. Een stukje dat nu terug los is.

de toetsen van mn 606 zijn ook zo vreselijk gammel, ene keer doen ze t wel en de andere doen ze t pas nadat je met n hamer erop slaat, miss even openmaken ja en alle buttons eruit halen en goed schoonmaken?

303/606 switch buttons

303/606 switch buttons

de toetsen van mn 606 zijn ook zo vreselijk gammel, ene keer doen ze t wel en de andere doen ze t pas nadat je met n hamer erop slaat, miss even openmaken ja en alle buttons eruit halen en goed schoonmaken?

Die switches schoonmaken gaat hem niet worden. De orginele kun je niet openmaken. Onder de drukknop zit een rond metalen plaatje en deze is erin geperst. Een oplossing zou kunnen zijn dat je ze in een ultrasone tribak stopt. Aangezien die bijna niemand heeft kun je er beter nieuwe switches in stoppen.

krijgen we nou wat ....analogue renaissance ...= Jeroen allaert...een ouwe klasgenoot van me

hehe wel kunde em is vragen om mij te antwoorden :)

Kweet niet wat er mis is, maar ik krijg nooit respons als ik die gast mail.

Mn TB heeft de doktor nodig :maffia:

Oe wiste da ni ... allee allee dan hebde hier al twe ouwe klasgenoten rondzwerven :-)

hehe , die tijden he ...altijd al geweten dat die gast het ver ging schoppen ....was altijd al een slimme bol geweest ( lees miskend genie ):doei:

Oe wiste da ni ... allee allee dan hebde hier al twe ouwe klasgenoten rondzwerven :-)

hehe wel kunde em is vragen om mij te antwoorden :)

Kweet niet wat er mis is, maar ik krijg nooit respons als ik die gast mail.

Mn TB heeft de doktor nodig :maffia:

ZAl moeilijk gaan hoor ; kzie die eigenlijk niet meer , je kan ook altijd een uitstapje maken naar gent ...( de moeite om eens in rond te lopen )

( lees miskend genie ):doei:

zeg het niet te luid of tstijgt naar zn bol...
maar tis wel waar :geslaagd:

ivm het niet beantwoorden van mails, kan me inbeelden dat hij dagelijks veel mails krijgt van mensen met (overbodige) vragen.. Het beantwoorden ervan is waarschijnlijk al een fulltime job op zich.
Stuur eens een concrete mail zonder al te veel blabla en regel meteen een afspraak, denk dat de kans op antwoord veel groter is..

heb antwoord gekregen, blijkt dat die arme gast met een oor onsteking zit :(

ondertussen heb ik duidelijk gemerkt dat probleem met mn step toetsen temperatuur gebonden is, nu dat het terug wat warmer is doet hij het weer als normaal :)

Ik heb nog wel een originele Boss adapter, zelfde als die bij de TB hoort komt van een SH-101 .. als je interesse heb hoor ik t wel :)

- EDIT -

nevermind .. zie net dat die adapters nieuw maar 23,50 kosten .. stond me bij dat ze een stuk duurder waren, houd m liever zelf dan ipv dat ik m voor een paar euro weg doe :)

http://www.thomann.de/nl/boss_psa_230.htm

edit ; gewoon zorge dat je een adapter hebt van meer4 dan 200 M ampere

kosten geen drol ik koop eiegnlijk nooit gestabiliseerde adapters sommige zijn wel 3x soo duur gemiddeld zijn ze 6.50a10 eu

Hoe maak je de 303 pots eigenlijk schoon als die zo vettig (contactspray) zijn als maar wat? M.a.w. hoe krijg je die contactspray zooi ervan af? Spiritus?

nevermind .. zie net dat die adapters nieuw maar 23,50 kosten .. stond me bij dat ze een stuk duurder waren, houd m liever zelf dan ipv dat ik m voor een paar euro weg doe :)
http://www.thomann.de/nl/boss_psa_230.htm

Nu zelfs maar €18,60

vettig is normaal

ben je zeker van de contactspray?
denk dat je helemaal de pots moet lossolderen,uit elkaar halen en dan behandelen om ze terug ok te krijgen.. maw je steekt best nieuwe :s

Back