[opname]digidesign 001 vs normale mixer+hardware recorder

blizzzard

Ingeburgerd
Stel je hebt een spirit m8, geen hardware recorder, geld voor een digidesign 001....
Wat zouden jullie doen om toch perfecte opnamen te kunnen maken?
om opnamen te maken de direct outputs van de M8 van de benodigde kanalen op de digidesign 001 gooien en i.c.m met protools alles opnemen?
of voor een andere oplossing gaan(+ uitleg graag)?

Sorry voor m'n vaagheid... :)

Bij de 001 ben je net als normale multitracksoftware afhankelijk van je cpu. In dat geval zou ik gaan voor Cubase SL en een goede geluidskaart. Stukken flexibeler en een grote gemeenschap ontwikkelaars die er vst plugs voor ontwikkelen. Velen ervan zijn nog gratis ook. Uiteraard ga ik er dan vanuit dat je PC snel genoeg is.

Logic is ook een optie, wanneer je beschikt over een Mac.

Het leuke aan een 001 is denk ik dat je met Protools kunt werken op een goedkope manier. Dus als je voor studie of voor je werk met Protools werkt en thuis ook er mee wilt kunnen werken maar geen geld hebt voor een grotere Protools setup.

Origineel geplaatst door bikkel
Het leuke aan een 001 is denk ik dat je met Protools kunt werken op een goedkope manier. Dus als je voor studie of voor je werk met Protools werkt en thuis ook er mee wilt kunnen werken maar geen geld hebt voor een grotere Protools setup.

Tsjah ik doe het niet als werk of studie.... wil het puur als hobby..
Ik probeer alleen voor mezelf een studio op te bouwen die het meest effiecient en bruikbaar is en daarbij heb ik voor mezelf honderden van dit soort vragen.. alleen hier kan ik zelf echt niet uitkomen.

Ps ik weet het tiz laat maarjah tis weekend en dan ga ik wel eens uit.. :D

Ja op dit punt ben ik ook nog zoekende:

Ik heb PT Free geprobeerd en dat werkt op zich best aardig, maar aangezien
je zonder TDM werkt heb je een beste pc nodig.
Ik draai een p3-500 en als ik een plug of 5 a 6 draai dan wordt dat al goed
merkbaar, daarnaast loopt het wel stabiel (geen onderbrekingen etc.)
Nadeel (voor mij dan) geen ondersteuning voor de Audiowerk 8

Ik heb ook seqouia geprobeerd van sek'd (inmiddels naar Magix) en dat beviel
in eerste instantie goed, plus support voor de Audiowerk 8.
Nadeel: 1x fixed fx (reverb/delay - switchable) en 2 x aux) Daarnaast wilde
er hier en daar nog wel eens een onderbreking hoorbaar zijn.

Dus ik ben op nog steeds zoekende naar een goed stuk multitracking wat ook
degelijk werkt. Dus mensen met tips, reviews van andere MTrackers....graag!

Ik kan natuurlijk ook voor de digi 002 gaan dan heb ik en een goede digitale tafel en een hele goede harddisk multitracker

Nu moet je toch het een en ander toelichten. Afgaande op je eerste post is een 002 dan niet wat duur? :confused:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Nu moet je toch het een en ander toelichten. Afgaande op je eerste post is een 002 dan niet wat duur? :confused:

Hij is niet duurder dan: een goede analoge tafel met fx en spdif out etc+hardware recorder+software+digi001 bij elkaar.. want dat vervang de digi002 allemaal.. plus je kan er ook live mee(beperkt) want hij doet het ook prima als standalone tafel...:geslaagd:

Back