2x Macbook syncen met Ableton

pfoffer

Stamgast
Hallo iedereen!

ik heb n vraagje!
Ik treed regelmatig op met mijn macbook icm Ableton 6 en 2 controllers.
Nu wil ik samen met een collega van mij met 2 macbooks op het podium gaan staan en beide met ableton en n soort van battle

De vraag:

Hoe sync ik deze macbooks het beste zodat ze bij 'play' beide tegelijk aan gaan? Master en Slave? via midi? ik heb ook gehoord dat dit met een netwerkkabel of een firewire kabel kan? maar hoe?

alvast heel erg bedankt!! :doei:

Han

Het kan zelfs draadloos. Die truc moet je zoeken in je Applications/Utilities of Shift-Appletje-U en dan Audio Midi Setup en Midi-devices. Daar staat een grote knop network. Daar kun je je wifi-verbinding virtueel 'vermidificeeren'. Zorg wel eerst dat beide Macs elkaar in het netwerk herkennen. Als je daarmee klaar bent kun je Ableton opstarten en onder de midi-instellingen de nieuwe wifi-midipoorten vinden en activeren en je master-slave settings instellen.

Ik had het ook nog nooit eerder gedaan maar had het binnen 5 minuten draaien.

Hmm tnx! :-) dat ziet er veelbelovend uit! ik ga het ns proberen!

Het kan zelfs draadloos. Die truc moet je zoeken in je Applications/Utilities of Shift-Appletje-U en dan Audio Midi Setup en Midi-devices. Daar staat een grote knop network. Daar kun je je wifi-verbinding virtueel 'vermidificeeren'. Zorg wel eerst dat beide Macs elkaar in het netwerk herkennen. Als je daarmee klaar bent kun je Ableton opstarten en onder de midi-instellingen de nieuwe wifi-midipoorten vinden en activeren en je master-slave settings instellen.

Ik had het ook nog nooit eerder gedaan maar had het binnen 5 minuten draaien.

Back