dries
Stamgast
analoge modulars zijn er al genoeg
:
waarom gaat niemand eens proberen een nieuwe CS80 te maken?
:waarom gaat niemand eens proberen een nieuwe CS80 te maken?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
:
Juist die mogelijkheid is heel vernieuwend. Ik ben geen electrotechnicus, maar ik denk daar wel eens over na. Als je alle in- en uitgangen in een patchbay stopt en die kunt programmeren, ben je al heel ver. Het zal wel te duur zijn, maar het moet toch technisch mogelijk zijn om een digitaal bestuurde modular te maken, waarvan het signaalpad analoog is. Analogue Systems was ermee bezig, maar je hoort er niets meer van.@yoozer, pwm, akikaze: bedankt voor jullie opmerkingen
Wat mij op het moment het meest interesseert is om een goed uitgerustte analoge modular te maken die volledig met midi aangestuurd kan worden. Het gaat hierbij dus om alle potmeters maar ook de patchbay. Dit is alles behalve makkelijk om te doen en het concept uitwerken gaat zeker nog wat tijd kosten.
Heiko
Zijn de Buchla vco's beter dan de rest omdat ze geen ic's gebruiken?Iedere analoge vco heeft integrated circuits behalve buchla 144 en 158 vco's.
Als je alle in- en uitgangen in een patchbay stopt en die kunt programmeren, ben je al heel ver. Het zal wel te duur zijn, maar het moet toch technisch mogelijk zijn om een digitaal bestuurde modular te maken, waarvan het signaalpad analoog is.
Financieel is dit niet zo interessant en verder heb ik een goede baan aan de universiteit Leiden. Synthesizers bouwen en verkopen gaat dus niet mijn broodwinning worden.
In ieder geval bedankt voor de op- en aanmerkingen. Als iemand nog iets te zeggen heeft hoor ik dat graag !waarom gaat niemand eens proberen een nieuwe CS80 te maken?![]()
P.S.
@Hilltree: wat bedoel je precies met PLC. Is dit een programmable logic controller die in de Industrie gebruikt worden? Want dat zijn volgens mij meer procesautomatiseringsmodules die zeker geen patch bay na kunnen bootsen.
Het concept waar ik naar zat te kijken is van Achim Gratz:
http://synth.stromeko.net/DIY.html#Matrix32x32
Zijn concept maakt gebruik van een IC wat een schakelaartjesarray (16 bij 16) bevat. De kosten van de ICs zijn op het randje van redelijk (10 euro/st) aangezien er 4 moeten komen.
Mischien wel.
..
Maar het zijn ook natuurlijk hele andere vco's in de trend dat ze ontworpen zijn om dmv modulatie geluid te maken.
Want in een buchla systeem zit gewoon geen vcf.
Interessant. Misschien is dan voor topic starter een idee om een waveshaping module in elkaar te flansen, die via CV te sturen is. Lijkt me al ingewikkeld genoeg om dat fatsoenlijk te laten klinken. Dan kun je er een vco of een andere bron(gitaar, bass, andere synth, mix) er doorheen jagen.yeps fm/am/waveshaping en verder vca's en lowpass gates