Solina String Synthesizer geeft geen geluid meer...

holes1978

Nieuwkomer
Ik heb al sinds n jaartje of 10 een Solina String Synthesizer, die de afgelopen 2 jaar niet meer is gebruikt. Nu blijkt er geen geluid meer uit te krijgen. Je hoort amper n klein 'kraakje' eruit komen, maar dat is alles. Ook het ensemblegedeelte geeft geen geluid meer. Wie kan mij helpen, hoe te werk te gaan?

Groet,

TIM

...het gekke is, dat als ik de synthesizer keying stand gebruik (die geen bijbehorend geluid geeft) en de string ensemble to synth knop dus uit heb, ik heel minimaal met veel ruis het string ensemble wel hoor. De volumeregeling van het string ensemble is namelijk van invloed, en ik heb mn versterker vol open gedraaid en kon toen lichtjes de geluidsoorten horen. Maar thats all...

Als je er zelf niet uitkomt kan ik je Huib de Bruijn (servicebureau de bruijn) aanraden. Hij kent alles van Eminent en dan vooral het herstellen ervan. Bovendien zijn zijn prijzen erg schappelijk en komt hij indien gewenst aan huis (handig bij loeizware orgels :)).

Als referentie van zijn herstelwerk kan je een zekere meneer Jarre contacteren... :).

Ik zag dat frankje het adres van servicebureau de bruijn al had gegeven.

Je kan Huib altijd een offerte vragen. Maar de string synthesizer (niet het ensemble dus) is zo'n uniek instrument dat het het zeker waard is. Er zijn er maar heel weinig van gemaakt.

Heb je het probleem al opgelost Tim?
Ik heb de schema's moest het je interesseren.

Back