Glide DX/ VST ?

Glenno18

Nieuwkomer
Beste mensen.
ik heb een vraagje..
bestaat er een vst/dx die glide effect over samples kan maken..
zover ik op google heb gezien niet maar misschien dat iemand van het forum hem misschien heeft..

Gr,

Glenn

Dus jij wilt met een plugin iets doen wat je ook kan bereiken dmv portamento of pitch bend of een pitch envelope....hmmmm.....

"Als er al meerdere oplossingen voor een probleem zijn, verzin dan een nieuwe oplossing"

En een softsampler kent deze functionaliteit niet?
Als dat namelijk het geval is dan is de techniek toch echt achteruit gegaan...een emulator 2 kon dit al evenals een fairlight...
En die stammen uit begin jaren 80 !!

En een softsampler kent deze functionaliteit niet?
Tuurlijk wel. Alleen geeft onze topicstarter niet aan wat 'ie nu als sampler gebruikt ;).

Glenno: http://www.discodsp.com/highlife/ - daar zit je effect. Kontakt heeft 't ook, maar die vind ik nogal on-intuitief werken (Source > Modulators > Add modulators > Glide).

Trackers zijn niet echt een oplossing; het zijn sample-gebaseerde sequencers. In de sampler zit een glide functie ingebouwd die je met een setje commando's kan aansturen.

Feit is in ieder geval dat glide/portamento/watdanook iets is wat je bij de bron aanpakt en niet achteraf als effect erover smijt.

dit is eigelijk niet presies wat ik bedoel.. ik weet ook genoeg synthesizers waar een glide effect op zit, maar bedoelde het meer als effect.
bv ik laad een sample in fruityloops en doe daar een dx zoals bitcrusher overheen waarmee je effect aan die sample kan geven!

Gr

Met glide gaat dat niet of het moet in de sampler zelf zitten. Je kunt hele audiotracks erin jassen, niet zo'n probleem, maar het effect weet niet wanneer jij je glide wil uitvoeren tenzij er MIDI noteninformatie bij zit.

Back