Eminent 310 Unique samples

Marcel D

weer in Venlo
't is wel geen synthesizer maar hoort wel thuis in het rijtje vintage machines; Het Eminent 310 Unique orgel.

Helaas ontbreekt MIDI op deze bak dus zag ik me genoodzaakt om een setje multisamples te maken van de zijdezachte Jarre strings. Je kunt de samples hier downloaden.

Het zijn samples in WAV formaat van de C - D# - F# - A toetsen over iets meer dan 2 octaven. Ik heb ze ondertussen al in mijn A4000 geimporteerd en het klinkt behoorlijk overtuigend.

Bedankt! Ik begin steeds meer orgel-minded te worden. Zeker na aanschaf van de ComboSister VSTi. 8)

Sister_panel.jpg

Wij danken u :respect:

Ik zag er laatst nog een of ander antiek string apparaat staan in Venray bij een of andere muziekzaak. Naam is me even ontschoten maar het was wel een van de Jarre string ensembles dacht ik.

Even "bumpen" voor de orgelliefhebbers. En inderdaad, met een phasertje erover klinkt het ook heel lekker.

:okdan:

Origineel geplaatst door bikkel
Wij danken u :respect:

Ik zag er laatst nog een of ander antiek string apparaat staan in Venray bij een of andere muziekzaak. Naam is me even ontschoten maar het was wel een van de Jarre string ensembles dacht ik.

Toevallig bij Hans van Bree? Het zou kunnen dat je een Eminent String Ensemble hebt gezien. Die klinkt ietsje 'scherper' als de 310 maar de technologie (voor zover je daarover kunt spreken) is hetzelfde.

In ieder geval spaar je met het downloaden van deze samples je rug (denk aan acute spit of 'n hernia) ;)

Origineel geplaatst door Marcel D
Toevallig bij Hans van Bree? Het zou kunnen dat je een Eminent String Ensemble hebt gezien. Die klinkt ietsje 'scherper' als de 310 maar de technologie (voor zover je daarover kunt spreken) is hetzelfde.

In ieder geval spaar je met het downloaden van deze samples je rug (denk aan acute spit of 'n hernia) ;)

Ja inderdaad dat was hem.

De samples klinken erg droog, zit hier nou al dat phaser/chorus effect over waarvoor ie zo beroemd is geworden? Of was dat met een bepaalde type phaser gedaan apart? Ben niet zo thuis in de antieke stringsynths verder....maar ben wel opgegroeid met Jarre :D

De samples klinken erg droog, zit hier nou al dat phaser/chorus effect over waarvoor ie zo beroemd is geworden? Of was dat met een bepaalde type phaser gedaan apart? Ben niet zo thuis in de antieke stringsynths verder....maar ben wel opgegroeid met Jarre :D

Grappig, ik heb bij Hans aardig wat gear gekocht toen ik nog in Venlo woonde...

De samples zijn, zoals je al zei, droog. Als je de originele Jarre-pads uit Oxygene/Equinoxe wil hebben moet je de samples nog even door een Electroharmonix Smallstone phaser trekken en nog een snufje delay toevoegen :)

Hij had de Electro-Harmonix Small Stone Phaser. Inderdaad nog zachter dan de strings. Goeie keus, ik heb hem dan ook maar aangeschaft voor de 310. Equinoxe is denk ik HET demo album voor deze "synth". Soms tref je er nog een aan voor een zachte prijs. Bijna alles is te repareren, al is het een wat moeilijker dan het ander. De mijne was nagenoeg in topstaat, 50 Eurootjes.

En zo zwaar is hij niet, ik heb bij MarcelD de CS80 zien staan, de lamp van de onderburen hangt nu 10 cm lager.

ik heb zelf ook een eminent 310 unique, maar de mijne is nog een beetje gaar. ik kan het bovenmanueel goed gebruiken voor de sustained sound maar voor de rest lukt het niet, de 4, de 8 doen niks en op het ondermanueel kraakt e.e.a. Ik denk dat het neit moeilijk te maken is maar ik kan er echt niks van, heb nul komma nul technische kennis, ben meer een alfa, geen beta, laatst staan een technicus!ik gebruikte op de middelbare school al teveel tin met solderen, dat lukt nog niet.

voorlopig ben ik dus weer aan het zoeken naar een nieuw exemplaar dat wel helemaal werkt en binnen een straal van 30 km staat want ik rijd er niet meer voor naar heerenveen !

Origineel geplaatst door wesko
Hij had de Electro-Harmonix Small Stone Phaser. .

Ik kan er misschien één kopen voor 70 euro.
Is dit redelijk, ik zie ze namelijk weinig te koop staan.

Om voor deze vraag een nieuw draadje te openen...

Vins.

Origineel geplaatst door Vinsound
Ik kan er misschien één kopen voor 70 euro.
Is dit redelijk, ik zie ze namelijk weinig te koop staan.

Om voor deze vraag een nieuw draadje te openen...

Vins.

Daar zou ik niet te lang over nadenken. Ik heb voor de mijne nog 220 Gulden betaald dus dan vindt ik € 70 zeker niet te veel betaald ;)

Hoi Marcel D,

Bedankt voor je snelle reactie

ik heb 'm al gemaild, ben de tweede belanghebbende.
Als de eerste er vanaf ziet heb ik 'm :)

Btw. bedankt voor de samples.:W

Vins.

Origineel geplaatst door synthmann
ik gebruikte op de middelbare school al teveel tin met solderen, dat lukt nog niet.

Hier nog zo een! Ik kreeg altijd pijn in m'n ogen van dat k*tspul, dus dat solderen heb ik nooit leuk gevonden. Is ook nooit wat geworden met handarbeid. ;)

Maar goed, terug naar het onderwerp. Marcel, heb je ook nog andere klanken van de 310 gesampled eigenlijk? Of was je alleen maar op zoek naar die "Jarre strings"?

Origineel geplaatst door Lotuz
Marcel, heb je ook nog andere klanken van de 310 gesampled eigenlijk? Of was je alleen maar op zoek naar die "Jarre strings"?

Tot nu toe heb ik alleen de strings gesampled. Ik heb nog wel wat soundjes gevonden die in Oxygene/Equinoxe zijn gebruikt dus daar wil ik eigenlijk nog wel eens een paar setjes samples van in elkaar zetten, als ik tijd heb;)

Origineel geplaatst door Vinsound
Hoi Marcel D,

Bedankt voor je snelle reactie

ik heb 'm al gemaild, ben de tweede belanghebbende.
Als de eerste er vanaf ziet heb ik 'm :)

Btw. bedankt voor de samples.:W

Vins.

Pas wel op, de mijne kostte bij Dirk Witte in de Vijzelstraat 85 Euro, maar da's de Russische, duidelijk mindere kwaliteit en ik vermoed een kopie. De Amerikaanse is volgens mij in een chroomkleurig kastje. Ik heb een zwarte met Russische tekens er scheef op gedrukt. Hij klinkt overigens prima, wel wat ruis.

Ik denk dat de Amerikaanse duurder is, maar "echter".

maar da's de Russische, duidelijk mindere kwaliteit en ik vermoed een kopie.
Is geen kopie hoor. Om één of andere duistere reden brengt E.H. 2 phasers op de markt. Eén made in de USA en één made in Russia. Ik denk dat ze weer een koude oorlog willen uitlokken. Jarre gebruikt trouwens beide . Ik heb een fotootje waar het amerikaanse model opstaat. En foto's gezien waar de russische bovenop de Korg Minipops staat, die op zijn beurt weer op de Eminent staat.
Ik heb trouwens ook nog wat schema's liggen van de Phaser, als er mensen zijn die kunnen bouten.

Back