Eminent 310 Unique samples

Lotuz :dj:
als je je S2000 niet meer gebruikt....zonde van de apparatuur...misschien een idee om 'em te verkopen...

aan mij bijv. ? :D

Sorry Borchen.

Een hoop ouwe beats heb ik nog met m'n Akai S2000 gemaakt. Als besloten wordt om die beats nu weer te gebruiken, dan maak ik ze opnieuw in Cubase SX met HALion en Reason, maar de S2000 heb ik nog steeds nodig als referentie. Trouwens, ook al is 'ie in goeie staat, uitgevoerd met 16 MB extra geheugen, outputboard en FX board, zelfs dan is 'ie nog niks meer waard op de tweedehandsmarkt. Dus ik houd 'em gewoon lekker. Maar nieuwe beats maak ik er niet meer mee...

Origineel geplaatst door borchen
Wesko: mooi dat het gelukt is met de memory-uitbreiding van je S2000 :okdan:
die mp3-demo is ook wel erug Jarre :okdan:

Ach ja, "><i" kwam het helemaal uit Am*dam brengen voor een bakkie (overigens overheerlijke Siemens espresso). Dan zou ik wel voor lul staan als ik er niks mee deed.

Enne... voor mijn 40e komt mijn albu uit dat ZEER veel samples van "Jarre-telt". Of course. Ik heb nu al de trein sample uit Magnetic Fields (Champs Magnetique ;) ) gepikt voor een vette intro.

Ik kom er wel. Als ik 65 ben kennen 1000 mensen mijn muziek :okdan:

Laatst gewijzigd:
weet JMJ het ook van die great-train-sample-robbery ? 8D

"Als ik 65 ben kennen 1000 mensen ijn muziek"

da's mooi (zeker als je nu al 64 1/2 bent ;) )

Jammer van de S2000 Lotuz :dj:

Origineel geplaatst door borchen
Jammer van de S2000 Lotuz :dj:

Je wordt ermee doodgegooid op www.marktplaats.nl, dus gewoon even in de gaten houden als je een S2000 wilt.

Origineel geplaatst door Marcel D

Ik heb ook nog maar even de bassen gesampled en gelooped. Dat zijn er gelukkig niet zoveel (5 samples).

Bedankt! Ik ga ze zo checken. :okdan:

Origineel geplaatst door Marcel D
Eh, ja dus;) Ben best wel verbaasd dat iemand in Nederland dat weet. Da's allemaal al zo lang geleden:)

Maar je blijft schuldig, het is nog niet verjaard :bekdicht: !

Hee nog effe een vraagje - jij samplet meer dan ik; neem jij altijd C-D#-F#-A? Of zeg je: hangt af vqn de kleur van de bananen? *D

Ik doe maar wat en het klinkt allemaal prima, ik zou er wel meer over willen leren. Anders nog maar 's een bakkie doen (langer dan 30 min dit keer)?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door wesko
Hee nog effe een vraagje - jij samplet meer dan ik; neem jij altijd C-D#-F#-A? Of zeg je: hangt af avn de leur van de bananen? *D

Ik doe maar wat en het klinkt allemaal prima, ik zou er wel meer over willen leren. Anders nog maar 's een bakkie doen (langer dan 30 min dit keer)?

Het hangt er van af wat ik wil bereiken. In dit geval wilde ik het geluid van de 310 zo authentiek mogelijk houden en dan maak ik dus 4 samples per octaaf. Als ik het écht goed had willen doen had ik iedere toets moeten sampelen maar daar ben ik heel eerlijk gezegd veel te lui voor;)

Ik wil je TS12 wel eens komen kietelen onder het genot van een bakkie:koffie: en dan kunnnen we het nog eens over sempelen hebben. Lijkt me leuk:D

hallo , ik leesde dat van die u310 sampels , maar heeft iemand deze nog voor mij ?
trouwens ben ik ook heel erg blij met andere sampeltjes ,van oxygene of equinoxe
groetjes gert

Altijd spijtig als je naar een oudere topic aan het kijken bent dat de links niet meer werken. In did geval kwam ik hier terecht door de zoekterm "minipops"
zucht....

hallo , ik leesde dat van die u310 sampels , maar heeft iemand deze nog voor mij ?
trouwens ben ik ook heel erg blij met andere sampeltjes ,van oxygene of equinoxe
groetjes gert
Voordat ik mijn Eminent 310 en EMS synthi mk1 verkocht heb ik 4 cd's opgenomen met
onbewerkte audio rechtstreeks van deze machine's naar mijn digitale hardware recorders.
De Eminent opnamen zijn voornamelijk allerlei akkoorden die ik ongeveer 20 seconden
vasthoud op 45 tracks plus loopjes en losse noten.
Inclusief ritmebox (ongeveer 3 minuten per beat) en baspedalen.
Uiteraard wel meteen opgeschreven wat ik deed op welke track.

De Synthi betreft eveneens 2 cd's, totaal 71 tracks met bruikbare effecten, nabootsingen van de zee, wind, vogels, etc
Zelfs 'gestemde' noten in C, F, G etc.

Laatst gewijzigd:
Per Kristian, geen onbekende naam op het forum. Is meen ik zelfs lid van het Synthforum.

Inderdaad lid: Per Kristian heeft welgeteld 1 bericht geplaatst.

zouden de sampels ff opnieuw er kunnen worden gezet ?
zou ze graag in mijn sampler zetten
groetjes gert

Ah ja, op de site van Per staan ze toch?
Edit; zijn soundfonts zie ik. Maar als je ze af kan spelen kan je die toch ook weer sampelen?

Maar als je ze af kan spelen kan je die toch ook weer sampelen?

Is niet nodig.

Je kunt http://users.skynet.be/emxp/EMXP_v3_01_2.zip gebruiken om de SoundFont om te zetten in WAV's.

Sterker nog; ik heb met EMXP de SoundFont geconverteerd naar een Emulator-IIIX harddisk-file, die herbenoemd naar .iso en vervolgens gebrand op een CDrom en ingelezen in m'n ESI4000 -> werkt perfect. (klinkt heel omslachtig, maar is echt zo gepiept)

Nou. Helemaal mooi dan.

Back