Fireface 400 crashed en kraakt soms (asio = ok)

:frons:
Ik vond zojuist dit in de lijst met v7.02 'improvements' op het forum:

On Windows, MME is now used as the default instead of the DirectMusic for MIDI ports that provide both types.
We are still working on a solution for the drop-out problems some users experienced when using a Remote SL-based MIDI controller surface with a DirectMusic port. If you have that problem, we currently recommend to use MME instead of DirectMusic.

Maar heb je nu een probleem met je audio interface of met je remote sl?

Mijn remote heeft precies af en toe probs met het keyboard...valt precies soms uit. De draaiknoppen blijven anders wel werken in mijn vsts.

greets

Mijn fireface probleem is mss al verholpen.

Gewoon de voeding es in anders stopcontact gestoken lost van de rest en lijkt al stukken beter. Moest ik nog probs ondervinden laat ik het hier zeker weten.
Ik kan nu zelfs al terwijl een mp3 speelt ableton openen in ASIO mode. MP3 speelt gewoon verder alleen klinkt hij nogal gebitcrunched.

Aan de andere mensen met fireface's. Zouden jullie aub even willen checken wat er bij u gebeurd als je een sequencer start in asio terwijl een mp3 speelt?

Thanks en groeten

Ps: ik ga sowieso die firewire interface kopen om te checken of dat nog beter gaat eventueel

EDIT: Tis toch maar gedeeltelijk geholpen merk ik. :(

Laatst gewijzigd:
Net reply gekregen van RME zelf:

>
> My DVD drive is called "TSST corp DVD+-RW TS-L632D" in the device manager.

Please read http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=672

Exchanging the drive may indeed help.​

Ik zal het straks testen en mijn bevindingen hier posten.

Groeten!

Net reply gekregen van RME zelf:

>
> My DVD drive is called "TSST corp DVD+-RW TS-L632D" in the device manager.

Please read http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=672

Exchanging the drive may indeed help.​

Ik zal het straks testen en mijn bevindingen hier posten.

Groeten!

Problemen lijkt verminderd doch nog niet volledig verholpen. Nog geen tijd gehad voor uitgebreid te testen.

greets

Ik had ook de verkeerde drive, en na een NEC te hebben gekregen kon ik tot ongeveer 45 minuten werken, waarna ik de asio moest resetten

Ik had ook de verkeerde drive, en na een NEC te hebben gekregen kon ik tot ongeveer 45 minuten werken, waarna ik de asio moest resetten

Dan koop ik me volgend weekend een pcmcia firewire interface met TI chipset.
Amai dat zo'n goei kaarten (volgens vele reviews en persoonlijke gesprekken) nog zo veel problemen konden hebben had ik niet gedacht. Tenzij het probleem bij dell ligt natuurlijk, dan heb ik niet gezegd. :)

Greets

het ligt aan Ricoh...(en dus Dell met hun cheapo componenten...)

ben wel erg benieuwd naar ervaringen met de multiface en die expresscard van RME. als dat werkt kan ik mn Dell nog inzetten voor Ableton-gigs..

Die is PCMCIA? mmm, heb zelf die Belkin liggen, en nog niets dan narigheid over de normale expresscard to firewire gehoord. Overigens is Expresscard to usb ook een drama, en kan je zelfs met expresscard in de poort niet booten... Maar als RME zon converter bouwt is er wellicht nog hoop :)

Heeft er eigenlijk iemand zon UAD Xpander? Ook expresscard, dus wie weet...

Die is PCMCIA? mmm, heb zelf die Belkin liggen, en nog niets dan narigheid over de normale expresscard to firewire gehoord. Overigens is Expresscard to usb ook een drama, en kan je zelfs met expresscard in de poort niet booten... Maar als RME zon converter bouwt is er wellicht nog hoop :)

Heeft er eigenlijk iemand zon UAD Xpander? Ook expresscard, dus wie weet...

TI chipset zou hebt beste zijn...is ook het duurst.
Ik ga het toch proberen.

En mijn dell heeft pcmcia en geen express.

grts

ik weet het, had de mijne dat ook maar =(

geloof dat ik stiekem steeds je topic probeer te kapen voor mn expesscard-vraag hahaha

Doe gerust, ik ben der toch al min of meer uit. (die interface moet het doen en anders ga ik een andere laptop moeten kopen)

FYI: Die kerel waar ik mijn kaart wil kopen heeft precies dezelfde (ook ti chipset) in express vorm:
http://cgi.ebay.de/PCMCIA-Express-F...yZ130505QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Dus als de mijne werkt zou dat toch ook moeten werken lijkt me.

grrts

Ik ga denk ik even broedden op een Multiface II en een RME expresscard-interface. Ik zie ze nog niet staan, maar wellicht komt er een mooie bundle-deal aan van RME en koop je zon setje nieuw voor minder dan de fireface. Volgens mij zou dat ook qua specs firewire weg moeten blazen, maar ik heb nog niets over drivers etc gelezen(expresscard is net uit, 1 februari geloof ik...)

Ik ga denk ik even broedden op een Multiface II en een RME expresscard-interface. Ik zie ze nog niet staan, maar wellicht komt er een mooie bundle-deal aan van RME en koop je zon setje nieuw voor minder dan de fireface. Volgens mij zou dat ook qua specs firewire weg moeten blazen, maar ik heb nog niets over drivers etc gelezen(expresscard is net uit, 1 februari geloof ik...)

Ik had me gerinformeerd voor ik mijn fireface ging kopen (maand of 3 geleden) en die zou de multiface 2 zijn ass toch kicken. (wel zonder express card) Fireface zou opvolger zijn van multiface 2. En is ook klein beetje duurder.

Maar eerlijk gezegd ben ik nogal een n00b en zou ik nog niet eens weten wat het verschil in specs is, of wat de voordelen van de ene tov de andere zijn etc.

koop een lacie firewire 800 pcmia kaart.
http://www.hcw.be/
de kabel om van 800 naar 400 te gaan zit er bij.
Werkt met iedere fw interface feilloos. Ik heb zo de problemen van zowel pc als mac gebruikers met slechte firewire chipset altijd de kop kunnen indrukken. Bij fw400 chipset in de winkel moet je oppassen soms wordt geadverteerd met een TI chipset zoals (bij lacie) en blijkt in de doos toch een agere of via chipset te zitten. FW800 chipset zijn minder courant en meestal van TI

koop een lacie firewire 800 pcmia kaart.
http://www.hcw.be/
de kabel om van 800 naar 400 te gaan zit er bij.
Werkt met iedere fw interface feilloos. Ik heb zo de problemen van zowel pc als mac gebruikers met slechte firewire chipset altijd de kop kunnen indrukken. Bij fw400 chipset in de winkel moet je oppassen soms wordt geadverteerd met een TI chipset zoals (bij lacie) en blijkt in de doos toch een agere of via chipset te zitten. FW800 chipset zijn minder courant en meestal van TI

Heeft firewire 800 een andere kabel dan?

En heb je zo al een fireface 400 aan het werken gebracht?

Ik vind ze niet direct in HCW op hun site maar ik ga eens bellen. Ben nu bezig met Lacie zelf te contacteren om te vragen welke chipset derin steekt.

Is wel een dure oplossing lijke me, maar zolang het werkt ben ik zeer content.

Bedankt !!

Niet dat ik nou wil stangen hoor, maar bestaat dat dan?! Een Mac met FW chip ongeschikt voor audio?

Hmmm...idd een goede vraag.

EDIT: Ik zie trouwens net dat die kaart wat ik op ebay gevonden had al een pcmcia express kaart was in eerste instantie. Doh! Maar goed dat ik 'm nog niet gekocht had. (alhoewel, kom 'm mss al doorverkopen aan 154 dan :D)

EDIT2: Vanop RME site:
FireWire 800 Hardware - Compatibility Problems

Prior to the release of new hardware, RME carry out extensive tests not only of the hardware itself, but also of its compatibility to other hardware. When testing the Fireface 800, we found hardware errors of several manufacturers. In order to enable safe operation of the Fireface 800 for our customers, we publish the results of our tests in this Tech Info.

Glasses on!

Reassuring: FireWire 400 (1394a-2000) has always functioned properly. We tested PCI FireWire cards with chips from VIA, NEC and Texas Instruments. The communication between computer, Fireface 800 and external FireWire hard drive didn't show any problem.

Worrying: With FireWire 800 (1394b), however, we encountered shaky communication, complete denial or strong temperature dependancy. Operating the Fireface and an external FW800 hard drive at the same time caused irregular bus resets, which were of course interrupting the audio signal.

After extensively testing various devices with each other and taking a closer look at the circuits, we found that several devices on the market simply show hardware design mistakes, which can be modified in some cases, or which are irreparable in others. In most cases, it is the power supply voltage of the so-called physical chip. In the data sheet, Texas Instruments request at least 1.85 V, typically even 1.95 V. Unfortunately, TI have not emphasized this in the data sheet, and the regarding pins of the chip are called PLLVDD-1.8 and DVDD-1.8. No big surprise, that some manufacturers erroneously supply these pins with 1.8 V.

Internally, however, the 'Phy' works almost like a Gigahertz CPU. And a fact that every PC tuner knows from experience is true here as well. With an operating voltage 150 mV too low, the chip doesn't work properly anymore. Depending on the chip's revision it can be more or less problematic, but reliability is definitely being defined differently.

http://www.rme-audio.com/english/techinfo/fw800alert.htm

Laatst gewijzigd:
Niet dat ik nou wil stangen hoor, maar bestaat dat dan?! Een Mac met FW chip ongeschikt voor audio?

een mac evangelist bestaat dat dan?
note: ik heb zelf een macbook en een windowsmachine, ik beleef aan beiden plezier maar desondanks hebben ze elk hun problemen (soft/hard)

Back