Kurzweil reparatie?

oggfish

Ingeburgerd
Hoi, kan iemand mij vertellen waar ik mijn Kurzweil synthesizer kan laten repareren? Ik heb een K2500XS met 3 defecte toetsen en slechte midi registratie bij sommige toetsen.. Ik heb bij verschillende bedrijven geprobeerd maar die doen het niet.. help

Misschien heb je geluk bij deze:
http://www.synthrepair.com/
Op het forum hoor ik veel goede verhalen over hem...Houd me op de hoogte, want ik wil binnenkort ook een K2600X gaan aanschaffen en ik vraag me ook af waar ik heen kan voor dergelijke problemen ;)

Hoi, kan iemand mij vertellen waar ik mijn Kurzweil synthesizer kan laten repareren? Ik heb een K2500XS met 3 defecte toetsen en slechte midi registratie bij sommige toetsen.. Ik heb bij verschillende bedrijven geprobeerd maar die doen het niet.. help

bekend probleem , als je een beetje handig bent kun je het zelf doen,
het betreft hier of vuil of het rubber van de toetsen wat niet goed aansluit,
ook het hammertje kan niet meer goed werken.

Let OP : De K2500/k2600 moet bijna geheel gestript worden dus je bent
zo een paar uur verder :D

Attachments

• Kurzweil eK2600xs.jpg
    Kurzweil eK2600xs.jpg
    205,9 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
ifox, ik zou een nieuwe Motif kopen als ik jou was.Of je moet het om die grote ribbencontroler doen (lol) maar qua functies maakt et niet veel uit en heeft de Motif een betere en grotere library.

Ik ga die gast meteen mailen je hoord nog van me! Thx voor de reply's!

Toch even regaeren (offtopic):
De Motif is een leuke synth, maar ik vind hem ergens niet te vergelijken met de K2600X. Zo kan de Kurzweil 32 layers per voice hebben, die je weer kan bundelen tot 8 voices in een setup...Ook kan je zonder haperingen / onbrekingen switchen naar nieuwe programs

Ook gaat de K2600X vele vele malen diepen kwa programmeerbaarheid...En je krijgt er ook nog een gave KDFX-effectunit bij, KB3 modus, sampling (dus kan je alsnog meer samples inladen). Ook krijg je er een topmasterkeyboard bij.

De Motif (ES) vind ik een topinstrument daar niet van, maar in zekere zin vind ik hem soms te beperkt kwa controller functies.
De Motif heeft wel zeker meer soorten samples etc, maar wil ik echt meer geluiden hebben, dan koop ik er liever nog een rack bij...Dan heb ik het beste van twee werelden ;)

Trouwens over sounds gesproken: ik vond de piano van de motif erg mager klinken, vergeleken met die van de K2600X...Zelfs mijn Yamaha EX5 klonk nog mooier, had ik het idee...:

Toch even regaeren (offtopic):
De Motif is een leuke synth, maar ik vind hem ergens niet te vergelijken met de K2600X. Zo kan de Kurzweil 32 layers per voice hebben, die je weer kan bundelen tot 8 voices in een setup...Ook kan je zonder haperingen / onbrekingen switchen naar nieuwe programs

Ook gaat de K2600X vele vele malen diepen kwa programmeerbaarheid...En je krijgt er ook nog een gave KDFX-effectunit bij, KB3 modus, sampling (dus kan je alsnog meer samples inladen). Ook krijg je er een topmasterkeyboard bij.

De Motif (ES) vind ik een topinstrument daar niet van, maar in zekere zin vind ik hem soms te beperkt kwa controller functies.
De Motif heeft wel zeker meer soorten samples etc, maar wil ik echt meer geluiden hebben, dan koop ik er liever nog een rack bij...Dan heb ik het beste van twee werelden ;)

Trouwens over sounds gesproken: ik vond de piano van de motif erg mager klinken, vergeleken met die van de K2600X...Zelfs mijn Yamaha EX5 klonk nog mooier, had ik het idee...:

Als Kurzweil K2600X eigenaar kan ik dit alleen maar onderschrijven.

Ik heb een positieve reactie gehad van dat bedrijf (Jos), dus mijn Kurzweil kan gemaakt worden!! I'm very happy!

Thx guys..

Back