phoscyon VS audiorealism bassline

jeetn

Stamgast
Ik zou deze beide eens dieper willen bekijken met de ervaringen van jullie.

De discussie dat niets een echte tb kan evenaren wil ik hier niet terug opwekken!!!!

Welke van deze ligt er dan het dichtst bij een tb-303 basline.

ik zou gaaan voor de audiorealism ...klinnkt veel beter in het laag...die phoscyon bakt er naar min bescheiden mening maar niks van ( in het laag ) ...De inegebouwde distortion bij de phoscyon kan e makkelijk compenseren door een vst over de abl te smijten (vb.. camel phat ...freeware)
Test de demoversies eens uit zou ik zeggen

Audiorealisme ligt idd dichter bij de real thing. Alleen kun je met de D16
plug meer freaken en tweaken. De distortion die er op zit is monstertje.
Ikzelf gebruik phoscy al een tijdje want de Audiorealism klinkt vrij lafjes.
.

1. :koffie: 2. :dj: 3. :gaap: 4. :Z

Laatst gewijzigd:
D16 Plugin's zijn vrij goedkoop en zeer degelijk en zelfs mooi,
allez,vroegere versie's iets meer,nu ziet de phocyon er een beetje plastiek uit :-),maar ze zijn visueel eigenlijk wel "funky"
De realism kost je zeker het dubbele.
Maar als je graag de TB hoort,zou ik gewoon de twee kopen ;-)
goedkoper als de real stuff

audiorealism is inderdaad stukken beter, ik vind die phoscyon persoonlijk maar slecht klinken. distortion maakt nog iets goed, maar droog klinkt hij echt niet mooi en zeker niet als een 303.
audiorealism is een stuk duurder, maar klinkt dan ook heel wat beter. dus ik ben het absoluut eens met the tall lad

Ik zou deze beide eens dieper willen bekijken met de ervaringen van jullie.

De discussie dat niets een echte tb kan evenaren wil ik hier niet terug opwekken!!!!

Welke van deze ligt er dan het dichtst bij een tb-303 basline.

Met alle respect (niet sarcastisch) Waarom wil je een kopie van de TB-303?
Ik weet zeker dat nog geen 1% van de mensen het verschil tussen een TB-303
en een goedkopere software variant hoort. Of anders geformuleerd; kan het
iemand iets schelen. Als je plaat lekker klinkt, klinkt ie lekker.

** Ik moedig hierbij ook geen nothing beats the real thing discussie aan **

Tis alweer een tijd geleden dat ik deze plugins heb gehoord, wat mij bij staat is dat ik phosycon mooier vond met accents/slides en de ABL klinkt idd wat voller en daarom ook beter in t laag .. persoonlijk vind ik nog steeds rebirth erg cool (is ook gratis) .. wat betreft phosycon vs abl, ik zou ze allebei nemen, vooral de distortion op phosycon is inderdaad erg leuk :okdan:

/.<

Attachments

• more.jpg
    more.jpg
    90,6 KB · Bekeken: 105
phoscyon klinkt het best

abl 2 klinkt het meest zoals een 303

verschil is enkel te horen in situaties wanneer je het analoge karakter van je 303 uitbuit

een hardware phoscyon zou ik meteen kopen, een hardware abl niet.

@ rvooh ..als de phoscyon beter klinkt dan de abl ...maar de abl klinkt meer waarsheidsgetrouw dan de phoscyon ( zoals je zelf schreef ) ...
Wat is jouw defenitie dan van ' beter ' ????de maatstaf is de tb 303 ..hoe kan nu iets beter klinken maar minder waarheidsgetrouw als beide vst' s het doel hebben het origineel zo goed mogelikheid na te bootsen ...je post lijkt me beetje paradoxaal

IK ben zelf ook voor Phoscyon gegaan. Ten eerste omdat ik die destijds voor 29 euro kon kopen in een aanbieding maar ten tweede ook omdat deze een veel interessantere featureset heeft (zoals bijvoorbeeld patterns sequencen, arp, de zeer uitgebreide distortion en uitgebreidere mogelijkheden om je sound te editten (slide time, sweep time, env attack etc). Echter klinkt audiorealism in het laag absoluut beter.

Als je de beste mulator wilt vind ik Audiorealism beter, wil je een plugin die buiten een redelijke TB303 emu nog meer kan is Phoscyon een heel erg goede keuze.

Overigens moet ik daarbij vermelden dat Phoscyon wat het in het laag minder goed doet in het hoog weer beter doet vind ik persoonlijk.

ABL2 is voor mij de beste keuze, vooral omdat die D16 gasten niks in AudioUnits doen, dan ben je zo klaar met kiezen. Ik vind die ABL2 een erg leuke 303 imitator + pattern randomizer (!!). Ik heb destijds me echte TB-303 weggedaan, ondanks dat SW nooit kan tippen aan HW, deze synced gewoon, heeft midi :), laat geen battarijen lekken, en is meerdere malen tegelijkertijd in te laden, voor als je echte oldskool 2 basslines tegen elkaar indraait. Is dan ook veel goedkoper en het verschil? Dat neem ik voor lief, zon purist ben ik nu ook weer niet :P

D16 is bezig met al hun plugins in AU beschikbaar stellen. De nieuwe Davastor is er al in Audio Unit formaat en de andere plugins volgen.

Ja dat roepen ze al een jaar, eerst zien dan geloven....

In ieder geval als je wacht tot D16 weer promoties doet,dan kan je toch voor weinig geld al hun plugin's kopen,heb je onmiddelijk 3
klassiekers in plugin.
Persoonlijk ben ik in het begin verleidt door het grafisch gedeelte,
toen die 808 en 909 er nog bijna uitzagen als de real stuff,maar daar hebben ze blijkbaar problemen mee gekregen,maar als je éénmaal je eigen UI kan inladen dan zullen we wel terug deze kunnen kiezen ;-)
En wat klank betreft vindt ik deze zeker goed genoeg,
wie gaat er nu zitten klagen dat de klank van de TB of TR's nu niet de echte is éénmaal verwerkt in een "goed" nummer :-)

@ rvooh ..als de phoscyon beter klinkt dan de abl ...maar de abl klinkt meer waarsheidsgetrouw dan de phoscyon ( zoals je zelf schreef ) ...
Wat is jouw defenitie dan van ' beter ' ????de maatstaf is de tb 303 ..hoe kan nu iets beter klinken maar minder waarheidsgetrouw als beide vst' s het doel hebben het origineel zo goed mogelikheid na te bootsen ...je post lijkt me beetje paradoxaal
de maatstaf is de 303? als het om 1-1 kloons gaat. Phoscyon is geen exacte kloon dat zie je al aan de interface en mogelijkheden..;

ik kan het maar zo duidelijk zeggen als het is

de abl is de beste 303 simulatie

de phoscyon is niet de beste 303 emulatie, maar klinkt wel pakken beter/mooier/voller/veelzijdiger..

de phoscyon is een 303-achtige synth, de abl is een 303-kloon
en ik vind die phoscyon veel leuker, heb er bij vrienden echt al prachtige basslines mee gemaakt die niet met een 303 of 303kloon mogelijk zijn.

Innoveren, niet kopieren is hier het motto.

Ik zie dat er al aardig wat reactie is op mijn vraag.
Dank hiervoor.

Het was inderdaad de beste kloon die ik wou weten.

Door dit alles is het ook duidelijker dat ik eigenlijk niet specifiek voor de beste imitatie moet gaan maar voor welke best klinkt in het algemeen.

welke deze is zal ik zelf eens testen.

Uw bevindingen zijn ook nog welkom.

Het hangt er ook sterk vanaf wat je precies van plan bent ..

zoek je een clone voor de TB achtige bass lijntjes neem dan ABL
zoek je een clone voor de TB achtige freak melodietjes en wil je lekker freaken met de filters en funky patterns maken neem dan phosycon ..

wil je beide, neem ze dan allebei :)

nogmaals rebirth is ook erg leuk vooral als je patterns gaat exporteren naar wave en die vervolgens editen of door hardware heen trekken zodat het niet meer zo dun klinkt, kost ook nog eens niks dus mocht je hier t gewenste resultaat niet mee halen heeft t je in ieder geval niks gekost :)

Ik wil echt de freaky techno-acid produceren en het maakt niet uit of het nu exact als een echte tb klinkt.

De phocyon is dan meer mijn ding als ik zo alles wat lees hier.

zijn er vaak promo's op d16?Ik wil toch de korting als dit mogelijk is.

Ik wil echt de freaky techno-acid produceren en het maakt niet uit of het nu exact als een echte tb klinkt.

De phocyon is dan meer mijn ding als ik zo alles wat lees hier.

zijn er vaak promo's op d16?Ik wil toch de korting als dit mogelijk is.

er zijn regelmatig stunts zoals korting op bundles maar dan moet je dus meerdere software tegelijk kopen ..
maar goed, kijk gewoon even op de site :)

www.d16.pl

Back