error tijden installeren van drivers UF-6, op Vista.

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb de UF-6 van CME. Op mijn vorige pc stond Windows XP SP2 en daar heeft het klavier altijd goed op gewerkt. Nu heb ik een nieuw systeem waar ik eerst Windows Vista Ultimate x64 op had geinstalleerd, maar tijdens het installeren van de drivers kreeg ik steeds een error. Even op gegoogled, en bleek dat de drivers niet compatibel waren met Vista x64, wel met Vista x32. Nu heb ik eindelijk Windows Vista x32 maar voordat windows de installatie van de driver kon afronden kreeg ik weer die error: "UF MIDI USB Setup Failure,Please connect with the manufacturer !!!".

Balen!

Ik had de driver van de CD eerst gebruikt (v1.04), werkt niet. Daarna de driver van de website gedownload; v1.05, werkt ook niet. Heb PC meerdere malen opnieuw opgestart, en ook steeds weer de drivers verwijderd.
Wanneer ik de klavier in de USB port plug herkent windows hem wel. (Ik installeer ook met het keyboard aangesloten, zoals het moet dus).

Iemand een oplossing?

With nice regards,
Arne van Rietschoten.

zie CME forum, daar zal je vast wel een oplossing vinden..

ik gebruik de usb op mijn UF-8 zelden, werk steeds via midi

Klopt dat wanneer ik een MIDI Interface gebruik (Midi naar USB) geen drivers hoef te installeren? Maar hoe zit het dan met alle faders op het klavier, en het modulatiewiel, m'n demper, pitch control, transpose functies etc? Werken die dan nog als ik via midi zou gaan werken?

Drivers zijn erg brak maar ondanks dat heb ik geen problemen met de CME UF-6

Klopt dat wanneer ik een MIDI Interface gebruik (Midi naar USB) geen drivers hoef te installeren? Maar hoe zit het dan met alle faders op het klavier, en het modulatiewiel, m'n demper, pitch control, transpose functies etc? Werken die dan nog als ik via midi zou gaan werken?

veel midi interfaces tegenwoordig vereisen geen driver
of dat een voordeel is maak je zelf maar uit..

maar ja, alles werkt gewoon zoals het hoort
de usb op de uf's is in feite midi-over-usb
zo heb ik nog de midi clock van de uf ooit via usb in logic gekregen.

zoals ik zei dus, werk ik nu via midi, aangezien wat er ook gebeurde, die CME drivers zijn niet echt betrouwbaar. Midi heb ik 0 problemen mee gehad.

neemt niet weg dat het gewoon zou moeten werken..

Was ook geen antwoord op je vraag. Jij zegt werkt niet, ik zeg werkt wel. Dat was dus naar aanleiding van je bovenstaand verhaal. Daarintegen heb ik helaas geen oplossing voor je.

Was ook geen antwoord op je vraag. Jij zegt werkt niet, ik zeg werkt wel. Dat was dus naar aanleiding van je bovenstaand verhaal. Daarintegen heb ik helaas geen oplossing voor je.

Ik zeg dat het bij mij niet werkt. En niet dat het bij niemand werkt.

Maar laten we er verder niet op ingaan.

Back