Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik wil graag alles weten over dat ding.
heb dat ding nu een paar maanden maar kan er nog niet veel mee.

manual helpt niet echt.

een goede wiki ontbreekt vind ik.
share the knowledge

zovéél kan je er ook niet mee.
da's juist de charme.
Wat wil je weten ?

ok, als ik hem via een daw midi aanstuur.
is het dan mogelijk om de shuffle van de 909 over de patterns te krijgen?

Als je hem synct via MIDI wel, als je hem aanstuurt over MIDI moet de swing uit je DAW komen.

idd, zolang de noten in de 909 staan werkt de swing. Als de noten in je pc staan moet je het op je pc doen.

ik wil hem wel ruilen tegen het één en ander... krijg je van mij een aantal mooie shuffle templates voor je DAW

je zou in theorie trouwens de 909 met shuffle als audio in ableton kunnen opnemen en van de audio clip extract groove kunnen doen. dan heb je de swing template in je groove pool. dit kun je bij verschillende of alle shuffle setings doen en zo een mapje tr909 swing maken.

je zou in theorie trouwens de 909 met shuffle als audio in ableton kunnen opnemen en van de audio clip extract groove kunnen doen. dan heb je de swing template in je groove pool. dit kun je bij verschillende of alle shuffle setings doen en zo een mapje tr909 swing maken.

werkt dus perfect

thnx forum!
extract groove ga ik zeker proberen.

maar eerst verder met de bak zelf.

ik zoek er nog een TR-909. ik heb er nu 1 staan, mocht hem een maandje lenen van een goede vriend maar de maand loopt ten einde =( ik ben bereid er een goed bedrag voor te betalen

Hoor jullie zelf bezig zeggen dat een TR-909 teveel geld kost?
Wat is teveel geld. Dat is immers een relatief begrip. Ik vind dat een auto veel te veel geld kost (20 000euro), bijkomend dat het je vele jaren nadien nog meer geld kost (benzine, belastingen) en om nog maar te zwijgen van de verzekeringen. Is dat iets noodzakelijk? Neen dat is een luxegoed.. Dat heb je niet per se nodig.

Een TR-909? Ja dat is ook een luxegoed ... Maar is dat zijn geld waard? Ja.. Kost het je nog meer in de latere jaren? Neen en het blijft zijn prijs behouden als het zelfs niet stijgt en je hebt er godverdomme veel fun van ook.

je gaat wel wat uit de bocht, bazzie.

Servicing?
Verzekeren tegen diefstal?

Net als dat je mensen hebt die liever kleiner wonen met een dikke bmw voor de deur, heb je ook mensen die graag een mooie veranda hebben en dan maar rondrijden met een Polo.
Tjah, moet ieder voor zich maar uitmaken.

Dus jouw vergelijking van music gear met auto's slaat imho op niets.

Als sommigen hier de TR-909 overpriced vinden, is dat niet in vergelijking met hun wagen maar wel in vergelijking met andere drumbakken.

Neen maar voor een TR-909 ga ik wel een jaartje met de fiets naa m'n werk :okdan:

Als je 45km van je werkadres woont, gaat er best wat vrije tijd in zitten, kan ik je vertellen.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back