Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb in een andere thread al eens aangegeven dat ik niet begrijp dat er nog geen chinese namaak 909's / 808's en 303's op de markt te vinden zijn.
de chinkies maken alleen iets na dat er op lijkt omdat het uiterlijk telt, intern zal het hele andere koek zijn...
zie bijv de hele reeks aan immitatie automobielen en fake apple gadgets, beheurlijk pathetic toch wel :D

1/ Ik heb jaren geleden - toen de myhe ontstond - tig 909's geimporteerd uit de USA waar ze toen ongeveer 150$ per stuk gingen en verkocht ze hier voor 900€.
Tonnen geld verdiend aan goedgelovige Thomassen die dachten een wonderdoos te kopen.
Je hebt geen idee hoeveel van die Thomassen hem intussen terug hebben verkocht omdat ze nog meer geld kregen omwille van de prijs die alsmaar bleef stijgen.
Ik heb dus meer 909's onder handen gehad dan wie ook hier op SF.
(btw - ik deed hetzelfde met 303, 808, Minimoogs, Prophet 5, ARP2600 ea aparaten die in de USA toen nog spotgoedkoop te vinden waren)

3/Wat ook een teken aan de wand is : te pas en te onpas worden nog steeds 909's te koop aangeboden.
Dat gebeurd ongetwijfeld ook door mensen die erachter komen dat het aparaat in kwestie WEL vervangbaar is.

1...Wat een arelaxte verkoper ben jij dan, door deze post laat je wel erg zien wat voor een naar persoon je bent, zo een houding geeft je een donker aura....

3....Alles is vervangbaar, dus dan kan je de hele tijd je hele studio wel blijven verkopen, inclusief die sample CD's van je......

Jeetje sKeLeTvM......je bent de Justin Bieber van de marktplaats....inspelen op natte slipjes in de zaal en lekker cashen voor je eigen gewin.....hoop dat je er een goed gevoel over hebt :) ...en verder....karma

_c584454_image_0.jpg

"TRASH THAT 909... MWHOAAHAHAHAHAAA!"

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, Stije.

Nuja ze beginnen wel schaarster te worden vind ik. De mensen die er echt 1 willen en bereid zijn dat bedrag er voor neer te tellen de dag van vandaag, lijkt het mij logisch dat ze niet direct opnieuw van de hand gaan. Op een bepaald moment komt er een verzadigingspunt. Tot de producer hijzelve beslist om er mee te stoppen.. Dit punt zal stationair blijven dat er zo heel soms nog 1 te koop staat.. 10 000 stuks voor de hele aardbol is echt niet veel ..

Ik wil er ook graag 1 en ben daarom ook op zoek. En ik neem 'm mee tot in m'n kist daar ben ik nu al zeker van haha..

Maar tenzij je sKeLeTvM heet blijven er natuurlijk soms wel nog in omloop. Of tenzij je de owner bent van Oscidance.

Karma.

Jeetje sKeLeTvM......je bent de Justin Bieber van de marktplaats....inspelen op natte slipjes in de zaal en lekker cashen voor je eigen gewin.....hoop dat je er een goed gevoel over hebt :) ...en verder....karma

DAt had je toch wel kunnen verwachte van 90% van de "muzikanten" hier. want het zijn allemaal verkopers die liever hun vingertje nat maken voor het geld tellen. die niet eens weten hoe de 909 werkt. natuurlijk is het leuk als je machine voor een leuke prijs op de kop tikt. maar ik gebruik het dan ook.

Vol trots huichelen wij over hetgeen wat bereikt is, de listen die zijn verzonnen en de lusten die zijn genoten, maar over de kleur onzer aura, daarover trommelen wij niet ;)

DAt had je toch wel kunnen verwachte van 90% van de "muzikanten" hier. want het zijn allemaal verkopers die liever hun vingertje nat maken voor het geld tellen. die niet eens weten hoe de 909 werkt.

dat geldt zeer zeker niet alleen voor nine o nines

Ik weet niet precies hoe sKeLeTvM dit precies bedoelt... serieus of om te trollen... Ik vermoed het laatste. Hoe dan ook duidt zo'n uitspraak aan een tekort aan aandacht.

En voor de verkopers die instrumenten inzetten om zo veel mogelijk aan te verdienen: Het zijn instrumenten, die zijn gemaakt om te bespelen. Voordat de prijzen echt zo hoog worden zodat niemand meer koopt... Zie de jupiter-8... dat slaat werkelijk nergens op.
En dan... de componenten verdrogen, zo'n ding gaat gewoon kapot na een lange tijd. Dan eindig je met een synth van tienduizend euro die half kapot is en ook niet meer te repareren valt...
Als er iets zonde is, is dat het wel. En dit geldt ook voor musea.

Verdrogen? Kun je dat even onderbouwen elektrovolt? Is dat te vergelijken met het moe worden van metaal (lijkt ook stevig maar dat gaat ook stuk na verloop van tijd.)

Verdrogen doet bijvoorbeeld het rubber dat op je auto zit ook als hij/zij altijd ongebruikt in de garage staat...... die dingen hebben onderhoud nodig en dat geldt ook voor elektronica (lekkende batterijen, ploppende componenten enz)

1...Wat een arelaxte verkoper ben jij dan, door deze post laat je wel erg zien wat voor een naar persoon je bent, zo een houding geeft je een donker aura....

Ik weet niet precies hoe sKeLeTvM dit precies bedoelt... serieus of om te trollen... Ik vermoed het laatste. Hoe dan ook duidt zo'n uitspraak aan een tekort aan aandacht.

Deze 2 quotes vind ik tof en ik wil dan ook even graag offtopic reageren.
Ten eerste is het doel van honderduizende ondernemingen of bedrijven zo veel mogelijk winst te maken.
Met geld verdienen is niks fout. Hoe meer winst een bedrijf maakt, hoe beter.
Vraag dat misschien eens even aan jullie eigen bedrijfsleider...

Wat heel mijn poging om de mythe rond bepaalde toestellen te doorprikken te maken heeft met een tekort aan aandacht is mij niet duidelijk
en ik vind het sterk dat er uitspraken worden gedaan over mijn persoonlijkheid door mensen die me niet eens kennen.

Tot in den treure : ik heb niets tegen bepaalde toestellen zoals een 909, 808 of 303 of andere vintage gear,
ik probeer alleen maar de myhte dat om het even welk van die aparaten een voorafbepaald resultaat garanderen te doorprikken.
Dan kun je je afvragen waarom ik dat wil doen.
Ik heb zo vaak teleurgestelde en gefrustreerde muzikanten gesproken die er verkeerdelijk van uitgingen dat als ze aparaat 'X' en 'Y' maar in hun bezit hadden,
ze geheid fantastische tracks gingen bouwen.
Niet dus.

Door mijn beroep kom ik ook in aanraking met heelwat professionals zoals muzikanten en technici die - toch sterk -
helemaal geen last hebben van dat probleem en waarvan sommigen ook hard moeten lachen met heel dat gedoe.
En tot slot : de enige terechte reden om veel geld uit te geven aan bepaalde oudere aparaten is
de actuele verzamelwaarde. Het is dus logisch dat bv een Moog Modular wel wat kost omdat die redelijk zeldzaam zijn.

Maar bij hoog en bij laag gaan staan beweren dat - onvervangbaar zijnde -
je zonder 909 geen ritme track kunt bouwen die klinkt als een 909, dat is net zoveel als beweren dat je niet weet waar je mee bezig bent.

Maar ik zal het met een ander voorbeeld uitleggen en misschien wordt het dan duidelijk :
"The blair witch project" was een kaskraker en in het horror genre een heel geslaagde film.
Die werd gemaakt met niet meer dan een handcameraatje.

Of om het nog met een ander voorbeeld te noemen hier op SF , luister eens naar deze track door Unic
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=153833
Op en top track helemaal in Vangelis stijl en sound, zonder CS80, Moog Modular e.d. en enkel met FL gemaakt.
Het beste bewijs dat je anno 2012 fantastische resultaten kan halen met enkel wat software...kennis én talent !
Daaag mythe believers...:doei:

Deze 2 quotes vind ik tof en ik wil dan ook even graag offtopic reageren.
Ten eerste is het doel van honderduizende ondernemingen of bedrijven zo veel mogelijk winst te maken.
Met geld verdienen is niks fout. Hoe meer winst een bedrijf maakt, hoe beter.

Is het ook het doel van bedrijven om achter de rug van de "klant" ze uit te lachen als "goedgelovige Thomassen die dachten een wonderdoos te kopen"....
Je weet geneens wat je schrijft waardoor je als een loser overkomt.

Verdrogen? Kun je dat even onderbouwen elektrovolt? Is dat te vergelijken met het moe worden van metaal (lijkt ook stevig maar dat gaat ook stuk na verloop van tijd.)

Het gaat voornamelijk om condensatoren die uitdrogen en kunnen gaan lekken. Ook zullen bepaalde transistors en IC's ooit de geest geven, waar dan lastig een vervanger voor te vinden is. De bekende SSM en CEM chips worden niet meer gemaakt, maar er zijn er nog wel wat te vinden. Custom onderdelen zijn al een heel stuk lastiger. Het is techniek van vele jaren geleden en er zijn natuurlijk 'betere' alternatieven, maar die hebben toch vaak andere karakteristieken die juist met andere factoren de uiteindelijke klank bepalen.

en ik vind het sterk dat er uitspraken worden gedaan over mijn persoonlijkheid door mensen die me niet eens kennen.
Door je uitspraken hier op dit forum toon je juist je persoonlijkheid.

En natuurlijk net als een Tupolev krijgt de Jupiter 8 last van metaalmoeheid maar gelukkig heb ik daar een NOMIUM zalf voor die je op de Jupiter 8 kan smeren geïmporteerd uit een ouwe Illyushin onderdelen placement in Moldavie. Als iemand dat wil 20 euro per potje! Of ruilen voor een Commodore 64 muis of type II cassettebandjes (nieuw old stock)

Heheh, Smack's wonderzalf :D

Is het ook het doel van bedrijven om achter de rug van de "klant" ze uit te lachen als "goedgelovige Thomassen die dachten een wonderdoos te kopen"....
Je weet geneens wat je schrijft waardoor je als een loser overkomt.

Liefste brz,
1/ Ik heb nergens gesteld dat ik een klant uitlach omdat ik hem een goedgelovige Thomas noem.
Dat is jouw verkeerde interpretatie.

Uitgelachen ? Integendeel zelfs.
Ik heb steeds beoogd mensen aan te tonen dat een 909 vervangbaar is.
Diegenen die hardleers waren heb ik dan wel een originele 909 bezorgd die hier amper te vinden was.

2/ Ik weet heel goed wat ik schrijf en blijkbaar maakt dat ook overbodige reacties los van mensen zoals jij die - zo blijkt nu - niet eens in staat zijn om in een deftige taal en door feiten onderbouwde stelling
aan te tonen waarom een 909 al dan niet vervangbaar is, en omdat je geen verhaal kan halen niets beter meer kan vinden dan mij voor loser uit te maken.
Echt niveau. :okdan: Maar mij raakt het niet hoor lieverd.
Ik verwijs je wel graag door naar www. gefrustreerdemensen.com Kan jou misschien helpen.
Dus graag ontopic blijven nu.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back