Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Menu surfen met een TR-909?
Wat heb je gepakt, en heb je voor mij ook? :D

Ik snap het ook niet zo heel goed ... welke menu's zoal ?

cynisme.jpg

Ik ben het zat om als ik een drum patroon wil veranderen op de 909 je 1 instrument select moet in drukken en dan het instrument kiezen. Dat is een handeling teveel voor mijn simpele geest.

Da's inderdaad wel zeer complex op de TR-909, ik snap echt niet dat ze dit niet een béétje eenvoudiger hadden kunnen oplossen.
Ik moet hier ook steeds de handleiding voor bovenhalen en ik wil de verloren seconden door die twee toetscombinaties écht niet tellen.

Da's inderdaad wel zeer complex op de TR-909, ik snap echt niet dat ze dit niet een béétje eenvoudiger hadden kunnen oplossen.
Ik moet hier ook steeds de handleiding voor bovenhalen en ik wil de verloren seconden door die twee toetscombinaties écht niet tellen.

Drum patronen maken op een 909 is makkelijk, maar beperkt.
Drum patronen maken op een computer is ietsje moeilijker en veel uitgebreider dan met een 909.
Drum patronen maken met analoge sequencers is heel beperkt, maar heel makkelijk.
Het is maar wat voor jou het lekkerst is.

Ik ben het zat om als ik een drum patroon wil veranderen op de 909 je 1 instrument select moet in drukken en dan het instrument kiezen. Iaw menu surfen. Dat is een handeling teveel voor mijn simpele geest.

dan heb je de handleiding niet goed gelezen. ;)

zonde van het instrument om hem maar half te gebruiken. (hihi)

als je in tap right zit, kan je ze allemaal in een keer bedienen.

jep, idd.

Groot voordeel tov 808. Bij 909 kan je alle geluiden tegelijk zo ingeven, bij 808 moet je eerst kiezen welk geluid! ;)

had de 909 nu es 11 rijen van 16 stappen gehad was het toch veel simpeler ;)

al weer heel da avond aan het pielen ermee, blij dat ik er terug 1tje heb 8~

dan heb je de handleiding niet goed gelezen. ;)

zonde van het instrument om hem maar half te gebruiken. (hihi)

als je in tap right zit, kan je ze allemaal in een keer bedienen.

Nee, je kan ze alleen maar tegelijkertijd aan zetten, niet uitzetten. Maar het aller aller belangrijkste: Ik heet geen Jeff Miles. :D Hij is echt de God van de 909. Maar 1 ik kan dat niet en 2 ik ben veel meer geluiden georienteerd. Dus ik heb alleen maar een kick snare en hihat nodig en met bv een RCD, breakout en lfo kan je eigenlijk al het trigger werk al doen. Met nog wat extra moduletjes word het echt leuk en met extra sequencers wil ik niet meer terug.

Nee, je kan ze alleen maar tegelijkertijd aan zetten, niet uitzetten.

Even een spoed cursus Tr-909 voor iedereen die dit wellicht heeft gemist in de manual. Wanneer je in tab right zit kan je de patronen wissen door in plaats van alleen de sound source te drukken eerst clear knop en dan sound source.

Even een spoed cursus Tr-909 voor iedereen die dit wellicht heeft gemist in de manual. Wanneer je in tab right zit kan je de patronen wissen door in plaats van alleen de sound source te drukken eerst clear knop en dan sound source.

en als je in tab-left zit?

en als je in tab-left zit?
:D :halleluja

Nog ff erbij vertellen dat je wel het patroon moet laten lopen en op clear moet blijven drukken totdat het hele patroon is afgespeeld.

Nog ff erbij vertellen dat je wel het patroon moet laten lopen en op clear moet blijven drukken totdat het hele patroon is afgespeeld.

De seq. laten lopen wel. maar blijven druken hoeft niet. als je de sound precies in drukt op het punt dat er staat aangegeven, dan verdwijnt de aangegeven seq. daar. jammer genoeg heb je geen overzicht zoals op een tr-707 idd.

waarom ?

ik wil graag alles weten over dat ding.
heb dat ding nu een paar maanden maar kan er nog niet veel mee.

manual helpt niet echt.

een goede wiki ontbreekt vind ik.
share the knowledge

ik wil graag alles weten over dat ding.
heb dat ding nu een paar maanden maar kan er nog niet veel mee.

manual helpt niet echt.

een goede wiki ontbreekt vind ik.
share the knowledge

Start dan zelf een wiki.

Wat valt er verder te weten? Vraag het hier anders. En dat je er weinig mee doet kunnen wij ook niets aan doen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back