Combinatie RD700sx

hnieuw

www.new-hansen.com
Hallo,

Ik ben nu ongeveer 2 jaar in bezit van de Roland RD-700sx. Gaat allemaal harstikke goed, 4 sounds tegelijk te bespelen. Toch merk ik dat ik tekort kom qua sounds. Ik ben dus opzoek naar een synth bovenop bijn roland. Ik heb een paar keer met een motif ES6 gespeeld, en dat beviel wel. Hebben jullie nog andere opties voordat ik me helemaal op de Motif stort?
Ik wil een niet al te zware synth, waarmee je min of meer je eigen sounds kan maken, maar niet tijdens een gig, 5 minuten knopjes aan het draaien bent. Wat is de beste combinatie met mijn Roland?

Groeten,
Hans:kroon:

Mbt de RD-700SX: ik vind dat een fantastisch spelend klavier maar de sounds schieten te kort. Wat je kan doen is er een SRX kaart instoppen, de SRX-7 heb ik zelf ook gehad en die is heel bruikbaar in live bands en klinkt als een klok. Zelf speel ik nu met een S90ES, dat is ee Motif ES maar dan zonder sampler...ook heel lekker :)

Als je een 2e synth wil (is toch altijd weer flexibeler dan layeren en splitten) en je hebt al een Roland, dan zou ik voor een ander merk gaan. Kom je toch bij Yamaha of Korg uit (of evt. Alesis QS ofzo).
De Motif is een fijne synth, klinkt goed, maar het zijn relatief zware instrumenten, ook de 61-toetsen-varianten. Wat zou je vinden van de MiniMo (MM) van Yamaha. Stuk lichter, ook wel wat minder robuust. Of van Korg een Triton LE of TR61, of een X50? Heb de TR61 gehad, klonk prima. De X50 is de sequencer- en samplerloze variant daarvan. Lijkt me ook wel een goede bang-for-the-buck.

Succes.

Back