Arv
Robot
Zijn er hier mensen op het forum die, als ze een track afmixen, gebruik maken van multitracks en die met het handje afmixen op een mixer? Ik maak zelf geen gebruik van mulitracking wat naar mijn mengpaneel is geroute, maar ik weet dat bv The Orb (Thrash o.a) er in het begin van de jaren 90 nogal een handje van had om op deze manier te werken. Neem als voorbeeld de albums UFOrb, en Adventures beyond the ultraworld.. En mijn mening is dat het lekker organisch klinkt en niet zo steriel. Je hoort duidelijk dat er 'on the fly' trax worden bijgevoegd of weggehaald!
Is deze manier van werken uit de mode geraakt? Tegenwoordig wordt alles vaak toch op de milliseconde geprogrammeerd? Ik denk dat de 'oude' methode nog het meest creatief is, want een idere mix van de song zal heel anders klinken.
Maar goed, ik heb dit idee met meer groepen/nummers van die tijd (KLF bv)...
Arv
Is deze manier van werken uit de mode geraakt? Tegenwoordig wordt alles vaak toch op de milliseconde geprogrammeerd? Ik denk dat de 'oude' methode nog het meest creatief is, want een idere mix van de song zal heel anders klinken.
Maar goed, ik heb dit idee met meer groepen/nummers van die tijd (KLF bv)...
Arv