s950 aangeboden gekregen

Christov

Soul Brabo no 1
Hallo allemaal,

ik kan voor een euro of 50 een goed werkende s950 van iemand overnemen, en dit apparaat leek me wel handig om als filterbak te gebruiken voor drums en samples voor dat oude hiphopgeluid. Is er iemand die de s950 op deze manier gebruikt of andere gebruikstips heeft? Soort hiphop wat ik maak is beetje hoekje Muggs, RZA, havoc

alvast bedankt,

Christov

Als de S950 helemaal goed is moet je hem hoe dan ook overnemen; 50 euro is natuurlijk een koopje.

Ik gebruik hem zelf met name voor losse drumsounds en wat vage loopjes, maar eigenlijk klinkt alles er wel lekker door. Als je een beetje creatief bent, kun je met alleen zo'n bak al echt heel veel :okdan:

Aha, ik snap hem nu :eureka:

Dat zal ook wel moeten lukken denk ik hoor - je samples kunnen op die manier een stuk beter gaan klinken, zeker als je bezig bent met hiphop.

Maar verdere tips heb ik op dat vlak niet want ik doe helemaal niets meer met computers.

wat de neuk. wanneer krijg ik nou eens zo'n mazzeltje?
en hij gebruikt alleen om samples erdoorheen te halen. gotta envy this guy.
jeez.

en hij gebruikt alleen om samples erdoorheen te halen.

wat kun je dr dan nog meer mee?!

Ik zit allemaal beetje te zoeken op internet naar de preciese mogelijkheden van dit ding en lees dat ie veel synthesisteer (als dat uberhaupt een woord is) mogelijkheden heeft. Wat houdt dit in?

Ik ben overigens echt t type kerel die als ie sampled hoort op een elpee tijdens t diggen em ook echt ZO gebruikt, misschien beetje choppen of langzamer maken maar dat is t wel. Ik zit dus beetje te kijken wat er allemaal mogelijk is.

@Vizion denk dat dit t ook wel zal worden hoor, kerel in Noorwegen moet even checken hoe en wat precies

wat kun je dr dan nog meer mee?!

Ik zit allemaal beetje te zoeken op internet naar de preciese mogelijkheden van dit ding en lees dat ie veel synthesisteer (als dat uberhaupt een woord is) mogelijkheden heeft. Wat houdt dit in?

Dat je lfo's en envelope's aan je filter en amp kunt toewijzen, verder kun je nog het modwheel, velocity en aftertouch aan de lfo's en amp's filters etc toewijzen en heb je ook nog portamento. Dus eigenlijk de basic subtractive synthese edit opties.

Dan heb je nog een test program met waveforms als sine, triangle en pulse, als je die inlaad als basis in plaats van normale samples dan kun je als het ware gewoon zelf geluiden patchen.

Dat je lfo's en envelope's aan je filter en amp kunt toewijzen, verder kun je nog het modwheel, velocity en aftertouch aan de lfo's en amp's filters etc toewijzen en heb je ook nog portamento. Dus eigenlijk de basic subtractive synthese edit opties.

Dan heb je nog een test program met waveforms als sine, triangle en pulse, als je die inlaad als basis in plaats van normale samples dan kun je als het ware gewoon zelf geluiden patchen.

ik zal vast voortaan de randdebiel van SF zijn maar dit zegt me dus helemaal niks hehehe. envelopes heb ik volgens mij wel es bij iemand op zn pc gezien ofzo. Maar ik zal es een synthwoordenboek zoeken en kijken of ik t wat beter snap. Bedankt anoniempje. Verder nog iemand tips of iets? Bv hoe maak je drumssounds zwaarder op zon ding etc.

ik zal vast voortaan de randdebiel van SF zijn maar dit zegt me dus helemaal niks hehehe. envelopes heb ik volgens mij wel es bij iemand op zn pc gezien ofzo. Maar ik zal es een synthwoordenboek zoeken en kijken of ik t wat beter snap. Bedankt anoniempje. Verder nog iemand tips of iets? Bv hoe maak je drumssounds zwaarder op zon ding etc.

Houd er natuurlijk wel rekening mee dat je je handtekening moet veranderen als je een S950 in je setup opneemt. 8)

ik zal vast voortaan de randdebiel van SF zijn maar dit zegt me dus helemaal niks hehehe. envelopes heb ik volgens mij wel es bij iemand op zn pc gezien ofzo.
dus in principe komt het er op neer dat je audio knipt en plakt maar nooit echt met synthese bezig bent geweest?

moet kunnen, moet kunnen...

Houd er natuurlijk wel rekening mee dat je je handtekening moet veranderen als je een S950 in je setup opneemt. 8)

Origineel geplaatst door C-Code en bijgewerkt door Christov
"Er zijn gasten op dit forum zoals christov die lekkere beats met een trackertje en een s950 maken
en niet zeuren wat ze wel of niet nodig hebben om hiphop te maken, maar het gewoon doen."

Zoiets? 8o)

Back