[techno] nog naamloos

lekker productief bezig ivo !

wederom leuke track, moet zeggen dat ik die tracks van jou op het eerste gezicht niet zo heel goed oppak, maar als ik me geluid kneiterhard zet is het best wel dope !

Beetje sublaag tussen de kicks? Zodat die een beetje gaat rollen, het beukt mij persoonlijk net iets te veel, ik hou meer van rollende beats als er gedanst moet worden. ;) ;)

Bedankt voor je reactie!

ben best productief de laatste tijd heh :)
Binnenkort maar eens alle tracks opnieuw onder de loep nemen en een thuisalbumpje bakken.

Over het volume, dat heb ik zelf ook. Maar dat heb ik eigenlijk met bijna alle muziek. Heb mijn monitoren eigenlijk het grootste deel van de tijd op zon volume staan dat ze net niet over hun nek gaan. In de auto hetzelfde verhaal. Mischien dat automatisch mijn tracks ook hoogvolume tracks worden zo?

Over dat rollen, ja das altijd een beetje de keus heh. Ik vind het wel lekker zo. Het sublaag heb ik een wat hoger frequentiegebied gelaten en de kick kort gehouden zodat ie lekker pokt/beukt. Sommige van mijn tracks rollen erg, maar zijn een beetje rommelig, dus vandaar de keus. Vind beuken sowieso wel lekker. Kun je toch prima op dansen? :walker: :yamaha:

Laatst gewijzigd:
[zeikmode]Wat een but nummer. Totaal geen structuur, een gerommel met hetzelfde thema van twee noten.[/zeikmode]
Ik vind dit een nogal saai nummer. Als je de goeien in dit genre wilt nadoen, dan moet je toch beter luisteren naar de subtiliteit die men gebruikt.
Niet slecht gemixt, maar oersaai.
Sorry, ik gooi hem maar meteen van mijn harde schijf weg.

Yoonchi, bedankt voor je reactie!

Bestaat idd uit 2 noten. Volgens mij is dit in het genre waarin het nummer past, of om jouw woorden te gebruiken "wat ik probeer na te doen" geen bezwaar. Wil je jouw mening wellicht voorzien van wat opbouwende kritiek om aan te geven waarmee het gebrek in subtiliteit is aan te vullen? En dat van dat gebrek aan structuur snap ik ook niet helemaal. Ik zie zelf het probleem meer in het gebrek aan een echt goede volle persuccie/hihatlijn en de variatie hierin. Wellicht dat jij een andere mening hebt. Alvast bedankt.

P.S. Als je hem nog eens wil naluisteren kun je ook streamen, dan hoef je hem niet van je harddisk af te pleuren.

Een track als deze is geen floorfiller, maar op feesten als tussenplaat zou het allemaal prima kunnen.

Het thema is wat simpel maar laten we eerlijk zijn, dat is bij ontzettend veel platen zo. Misschien kun je na een minuut wat variatie in dat thema aanbrengen i.p.v. alleen die 2 noten. Wellicht onstaat er dan een heel lekker lopend geheel.

Je brengt er net na de 2 minuten een soort van breakje in maar daarna mis ik een beetje een aanvulling in die 2 noten. Verder denk ik dat er echt wienig aan mankeert.

Iets interessanter maken en verder niets al teveel meer aan doen (beetje opdikken zou kunnen). Mag ik vragen wat je gebruikt hebt om dit samen te stellen?

Yoonchi, bedankt voor je reactie!

Bestaat idd uit 2 noten. Volgens mij is dit in het genre waarin het nummer past, of om jouw woorden te gebruiken "wat ik probeer na te doen" geen bezwaar. Wil je jouw mening wellicht voorzien van wat opbouwende kritiek om aan te geven waarmee het gebrek in subtiliteit is aan te vullen? En dat van dat gebrek aan structuur snap ik ook niet helemaal. Ik zie zelf het probleem meer in het gebrek aan een echt goede volle persuccie/hihatlijn en de variatie hierin. Wellicht dat jij een andere mening hebt. Alvast bedankt.

P.S. Als je hem nog eens wil naluisteren kun je ook streamen, dan hoef je hem niet van je harddisk af te pleuren.
Ok. ik ga wat gefundeerder kritiek geven :duivels:.
Dit genre is minimal trance of iets in die geest neem ik aan. Ik neem dan een track als Columbian Soul van D Ramirez als referentie(is trouwens hier te beluisteren).
Als je naar dat nummer luistert hoor je dat er echt een song structuur in zit, ondanks dat het om een simpel liedje gaat. Je hoort een intro, een soort van verse, een thema en dan opbouwen naar een climax met zeer verassende breaks, tussen effecten zoals percussie(niet persuccie), random pingeltjes etc. Het is simpel maar wordt nooit saai.
En dat stampen(dat is een kwestie van smaak) mag wat overtuigender.
Het gaat me meer om het zo makkelijk hetzelfde thema te blijven herhalen. Neem meer tijd om het na een aantal dagen te beluisteren en te zeggen: is dit goed genoeg of is dit weer zo'n snel plakwerk geweest :dj:

Suxxes.

@Yoonchi: Ik begrijp je kritiek nu wat beter. Ik denk dat deze voor een deel vooral komt uit dat jij minder bekend bent met techno en mijn track in een ander hokje wil proppen. Het is zeker niet mijn bedoeling om trance of minimal trance te maken met deze track. Het is pure techno (helaas nog wel een beetje minimaal). En daarom ook niet te vergelijken met een melodieuze track zoals die van jou op youtube. Vrees dat ik zo niet zoveel kan met jouw kritiek, is meer smaakgebonden. Techno wordt nu eenmaal vaak saai en eentonig gevonden. De kracht zit in een solide beat en simpele afwisseling in percussie , iets eraf, iets erbij etc. Ik zou zelf het liefst meer tribal en vollere techno maken, maar zover ben ik helaas nog niet.

Een voorbeeld van een track die ik echt enorm goed vind kan je hieronder luisteren. Ik realiseer me wel dat daar meer afwisseling zit in de percussie en de track ook gewoon meer energie heeft, maargoed daar werken we aan heh. Het thema blijft weldegelijk gelijk.

http://www.4shared.com/file/39300440/af1cdf33/07_Brano_7.html

@acidfever. bedankt voor je reactie! Die 2 noten gaan een beetje vervelen mischien, maarja tis een beetje het dragende thema van deze track (en wat hem herkenbaar maakt). Zal eens kijken of ik ze wat lekkerder kan maken gedurende de track, anders gaat ie toch irriteren als je hem vaker hoort denk ik. verder denk ik dat er in de effecten ook nog wel wat te varieren valt (die dubbele snelheid die vaak terugkomt). Het breakje waar je het over hebt: als je goed luistert hoor je dat er een synth is toegevoegd als hij na dit breakje weer oppakt (beetje lage toon, ook weer 2 noten).En als dit als tussenplaat gebruik zou worden ben ik al lang blij :) Track is trouwens gemaakt met reason (met alle beperkingen vandien) en zonder hardware.

Laatst gewijzigd:
Hé Ivo.

Heb er ook naar geluisterd (helaas over crappy computer speakers). Klinkt op zich prima gemixed. Deel toch wel de kritiek van acidfever dat die twee noten beginnen te vervelen. Misschien kun je ergens na een break de noten verhogen? Op zich vind ik wel dat er lekkere breaks inzitten, maar het mist net dat ene beetje ondefinieerbare waardoor de track er echt uitspringt (probeer ik zelf ook steeds te benaderen, maar volgens mij lukt het me nog niet zo).

En van mij mag die open hihat wat vuiler klinken. Die klinkt nu iets te lief.

@Yoonchi: Ik begrijp je kritiek nu wat beter. Ik denk dat deze voor een deel vooral komt uit dat jij minder bekend bent met techno en mijn track in een ander hokje wil proppen. Het is zeker niet mijn bedoeling om trance of minimal trance te maken met deze track. Het is pure techno (helaas nog wel een beetje minimaal). En daarom ook niet te vergelijken met een melodieuze track zoals die van jou op youtube. Vrees dat ik zo niet zoveel kan met jouw kritiek, is meer smaakgebonden.
Tja, ik hoop dat je de kritiek niet persoonlijk neemt.
Het kan zijn dat ik die hokjes geest van genres niet snap. Ik luister ook naar muziek, of het nou tachno is of geen techno.

Wat ik knap vind is, wat verderop in deze draad staat, dat je zegt dat je dit met Reason hebt opgenomen. IK dacht dat het een aantal VA's waren met een softsampler. Respect, man. Al vind ik dat er iets meer aan het nummer gewerkt moet worden om het een uitzondering te maken.

Doordat jij niet bekend met genres en wat daarbij hoort snap je deze muziek minder (denk dat ze weinig awakenings-edities op curacao hebben!) en ga je dus eigenlijk niet-toepasselijke kritiek spuien (in eerste instantie zonder enige verklaring of opbouw). Ook nog eens op een overdreven onaardige manier, waarbij je mijn typfout percuCC(SS)ie corrigeert terwijl je zelf ook genoeg spelfouten maakt zo te zien. Beetje kinderachtig. Dan doe je ook nog aannames over gebruikte apparatuur terwijl ik pas een jaartje wat voor de hobby in reason zit te kloten.

Ik zal kritiek hier nooit persoonlijk opnemen, maar mischien kun je deze boodschap gebruiken om de volgende keer even meenemen in je opmerkingen. Ben zelf ook nogal eens kort door de bocht, dus weet hoe het werkt ;)

Verder ben ik het met je eens dat er aan deze track gewerkt moet worden, daarom heb ik dit topic ook geopend! :D

Iemand nog een reactie of dat met die loop "techno20" meer de goede kant op gaat? Twijfel een beetje of ik de track die kant op moet ombouwen.

Back