Ik ben zoek naar wat samples van een dx11. Het gaat me om de organ en bass voices. Het liefts in wave format. Morgen komt namelijk iemand bij me langs die oosterse muziek speelt, even vragen of hij me wat kan leren.
Download je gewoon de trial van de DiscoDSP Phantom hier: http://www.discodsp.com/phantom/ Da's ook een 4-operator FM synth die al die patches aan kan.
De TX81z zou ook werken, da's namelijk een rackversie van de DX11. Da's een betere manier dan samples gebruiken, want FM synthese is lastig om goed te vangen in samples.
Als je nog steeds die SY-77 hebt die je vorig jaar hebt gekocht kun je het daar ook op doen; pak een orgel-patch en gooi er gewoon 2 operators uit.
De DX11 heeft mischien niet veel met oosterse muziek te maken maar wel met joegoslaviese zigeunermuziek. In deze muziek soort hoor je in 95% van de nummer wel een dx11. De sy-77 heb ik al verkocht. Ik hen nu een asr-10. Ik dacht dat het gewoon makkelijker te leren zou zijn als je dezelfde soort klank gebruikt.
Ik heb ooit een Yamaha V50 FM synthesizer op marktplaats verkocht. Eerst dacht ik daar reacties op te krijgen van synthesizerliefhebbers, maar gek genoeg kwamen er allemaal mensen van joegoslaviese afkomst op af.
Blijkbaar is er toch iets speciaals met FM synthesizers wat hun trekt.
Een hoop keyboards voor de "oriental" markt (Turkije etc.) hebben daar speciale uitvoeringen voor met andere styles en tunings, dus ik denk toch dat 't de combinatie goedkoop + microtuning is.
RZB: vraag s.v.p. eens na morgen, is dat mysterie ook weer opgelost .
Ik denk dat het niet zo zeer met de prijs heeft te maken. Maar met gewendheid (als dat een woord is). Er zijn veel joegoslavische goed betaalde artiesten die alleen maar op een Dx spelen. Ze houden vast aan die bepaalde klank. Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een geluid ben tegengekomen dat er veel op lijkt. (http://uk.youtube.com/watch?v=BHoK6v6LNGg) Ik zal zeker vragen over microtuning.
Maar als je dan samples gebruikt moet je wel iedere noot samplen en assignen op iedere toets als je hem in een sampler stopt anders gaat die microtuning verloren (toch?)
Ik denk het ook ja, ik ben ook van plan om een dx11 te kopen. De samples wou ik namelijk 1 maal gebruiken. Maar ik heb degene die bij mij kwam spelen kunnen overhalen om mij te gaan leren spelen. Hopelijk kan ik vandaag of morgen een yamaha psr-E203 kopen en als ik dan eenmaal kan spelen ga ik opzoek naar een dx11.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.