SID variant...

oozi

Ouwe rot
vanochtend op mp.nl gezien:

Een SID synthesizer zowel monophone als polyphone te gebruiken. Volledig MIDI aan te sturen. Gebaseerd op de MOS 6581 (dieper als de MOS 8580)
Externe input om audiosignalen door de filter van SID chip te halen.
Let op: dit is een zelfgebouwde synth en is dus uniek omdat er maar 1 van is. Ik heb er twee waarvan ik er dus 1 verkoop.
Aansluitingen midi in-out audio in-uit
Voor realtime control is een midicontroller of een software sequenser vereist.
specs: 3 osc 1 vcf 6 LFO's 2 envellope generators toe te wijzen aan filter,pitch en PWM. Portamento en arpegiattor.
Kortom: een unieke synth met nog veel meer mogelijkheden als de enige officiele SIDSTATION.

zelfbouw dus, uit eindhoven. verkoper noemt zich "Sonicshop".
iemand enig idee wie dit is? klinkt wel interressant...

Re: SID variant...

Een SID synthesizer zowel monophone als polyphone te gebruiken. Volledig MIDI aan te sturen. Gebaseerd op de MOS 6581 (dieper als de MOS 8580)
Externe input om audiosignalen door de filter van SID chip te halen.
Let op: dit is een zelfgebouwde synth en is dus uniek omdat er maar 1 van is. Ik heb er twee waarvan ik er dus 1 verkoop.
Aansluitingen midi in-out audio in-uit
Voor realtime control is een midicontroller of een software sequenser vereist.
specs: 3 osc 1 vcf 6 LFO's 2 envellope generators toe te wijzen aan filter,pitch en PWM. Portamento en arpegiattor.
Kortom: een unieke synth met nog veel meer mogelijkheden als de enige officiele SIDSTATION.

Eerlijk gezegd zie ik de extra mogelijkheiden t.o.v. van de Sidstation niet echt.
De specs zijn een normale SID op die lfo's, portamento en de arpeggiator na, die zelf makkelijk te programmeren zijn.

Voor de rest is het totale BS dat de MOS6581 'dieper' zou zijn.
De filters in de 8580 zijn in mijn opinie vele malen vetter.

Had die knakker geen webpage met soundsamples en foto's van dat ding?
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk vaag allemaal en zijn 'marketing' niet echt bepaald kloppen.

Pas op! Zou ik zo zeggen.

R.

Erg mooi....

Het is niet veel geld... Kopen zou ik zeggen...

p.s. Hier is ook al een andere thread over..

heb hem gesproken en is al verkocht.

maar heeft twee aanvragen staan, om te bouwen.

gaat dat ook doen, en als ik intresse had dan kon dat alleen, ben ik dan wel de 3de wachtende in rij!!!

en ik heb intersse, dus laat het weten of het wat is of wordt

Back