Pakket uit UK naar NL laten versturen

demian

Ojee
:)

Ik wil misschien overwegen dat een verkoper van een Synthi AKS deze naar mij gaat versturen via de post.
Ik wil voor hem een goede flightcase maken waar de synthi in kan, die stuur ik op naar hem, hij stuurt alles weer terug.

Heeft iemand tips waarmee ik zelf en hem het best mee kan laten versturen en hoe ik betaling het veiligst kan regelen?
Natuurlijk zal ik zoveel mogelijk gegevens over de verkoper proberen te achterhalen, maar in ieder geval is het een AH mailing list user en ook niet een geheel onbekende jongen denk ik.

Of raden jullie dit ten sterkste af en moet k de AKS toch gaan ophalen..
Probleem alleen daarbij is, dat een vliegticket retour op 1 dag nog al duur is naar Londen (als ik die al kan vinden op korte termijn) en verkoper mij ook nog eens met de metro van het vliegveld een flink stuk naar hem wil laten reizen ipv dat ie me effe ophaalt, ik me niet echt met een Synthi AKS in de londense metro staan met een arm aan zo'n zwengelbengel.

Er heen rijden is me een beetje ver en kost veel tijd, dus versturen is veel makkelijker lijkt me, iemand comments?

Probleem alleen daarbij is, dat een vliegticket retour op 1 dag nog al duur is naar Londen (als ik die al kan vinden op korte termijn) en verkoper mij ook nog eens met de metro van het vliegveld een flink stuk naar hem wil laten reizen ipv dat ie me effe ophaalt, ik me niet echt met een Synthi AKS in de londense metro staan met een arm aan zo'n zwengelbengel.

Prijs moet inderdaad te doen zijn; vergeet niet dat je op vijf vliegvelden kunt vliegen (Heathrow, Luton, Gatwick, Stansted, City) waar tig budget- en andere maatschappijen op vliegen. Dus dat van Lufthansa, maar met wat gecombineer kan het misschien nog wel beter ook (hoewel budgetters niet heel goedkoop zijn op superkorte termijn).

Maar wat reizen in Londen betreft: dat is toch allemaal zo erg niet? Jezelf een beetje tactisch opstellen (i.e., begin of einde van het perron) en je kunt meestal wel zitten in de metro naar Heathrow, zeker als je wat eerder instapt (voor de Piccadilly Line bijvoorbeeld niet pas op Gloucester Road of South Kensington). Naar alle andere vliegvelden ga je met de trein of bus, of de DLR (voor City): zitten gegarandeerd.

M.a.w.: als die vliegprijs het probleem niet is, dan kun je net zo goed zelf even gaan. ;)

Check bugetair.com, volgende week zaterdag heen en weer op dezelfde dag EUR130,- (wel naar Stansted), maar voor EUR145,- naar Heathrow.

Dank mannen! :)

De vliegprijs is idd het probleem niet, 't is meer het gedoe van het travellen, 'k moet inderdaad naar Heathrow en dan een half uurtje met de metro.

Voor zaterdag valt er idd wel een goeie deal te maken zie ik.

't is meer alleen dat in een vreemde omgeving met dure spullen bij me ik me niet heel erg op mijn gemak voel denk ik, maar misschien is het wel heel relaxed idd.
Ik weet ook niet of ik in Londen kan pinnen met mijn pas dus moet ik misschien veel geld meenemen en dat vind ik ook niet zo van je dat, maar dat moet ik even uitzoeken nog.

Toch maar even op en neer hoppen dan, dan weet ik iig wat ik krijg.

150euro lijkt goedkoop voor een ticket maar er komt nog wel wat bij aan kosten, Voedsel, Taxi, metro, tijd etc.
Een goed gemaakte kartonnedoos is net zo sterk als een flightcase. Geloof me, als die man het gewoon goed inpakt, 2dozen over elkaar heen veel bubbeltkesfolie en misschien wat piepschuimbanen, dan komt hij echt wel goed aan. UPS en DHL zijn echt wel goede postbedrijven die het pakket niet uit handen geven aan derde zoals TNT doet bijv.
Ik zou hem gewoon in een dubbeledoos via UPS naar NL laten verzenden. (ik woon in Ierland en koop alles vanuit NL dus ik heb best wel wat ervaring met verzenden enzo)

ik zou inderdaad zelf op en neer gaan. maar let wel op: een synthi aks ziet er erg vreemd uit, in zo'n koffertje (wel als handbagage houden !!!) en zorg dat je hem eventueel kan demonsteren als de douane er om vraagt. eventuele brochures, manuals al dan niet gekopieerd, meenemen om aan te tonen dat je geen terrorist bent :D

over een paar maanden ga ik zelf een custom built instrument in Engeland ophalen, en dat ding is zo fragiel dat ik met de auto en boot ga.

Ga met ryanair vanaf dusseldorf weeze( half uurtje van nijmegen) op 8 maart. kost je 60,31 EUR incl. belastingen.

Ik weet ook niet of ik in Londen kan pinnen met mijn pas dus moet ik misschien veel geld meenemen en dat vind ik ook niet zo van je dat, maar dat moet ik even uitzoeken nog.

Kan gewoon overal & bij alle automaten. Gewoonlijk betaal je wel pinkosten omdat je in een andere valuta werkt (buiten de eurozone), maar dat is nog geen twee euro (€ 1,74 vorig jaar bij de Postbank), en sowieso gratis bij bepaalde betaalpakketten (ligt aan hoe je het met je bank geregeld hebt). En pinautomaten zat natuurlijk. :) Daarbij zijn creditcards compleet ingeburgerd in Engeland; daar kun je bijna overal wel mee betalen (op het vliegveld sowieso uiteraard). Dus die meenemen (denk aan je pincode...) en hebt misschien niet eens contant geld nodig (aannemende dat je je Synthi niet contant betaalt :D ).

Als je trouwens maar een half uurtje hoeft vanuit Heathrow (waar je natuurlijk kunt pinnen), dan zit je dus nog in Zuidwest-Londen, pas halverwege de route naar het centrum (het is ongeveer een uur tot Piccadilly Circus) - dan zijn er ook geen problemen met metrodrukte. :)

Hee dank Cheimoon voor je uitgebreide reactie!

Zoals jij het zegt lijkt het me allemaal inderdaad niet zo moeilijk.
Ik ben nog even aan het overwegen of ik de Synthi idd zelf ga ophalen of laat versturen, maar dat is dan vooral omdat het me wel makkelijk lijkt om hem het apparaat te laten opsturen, scheelt me een hoop gehannes.

Ophalen lijkt me wel leuker, maar Amsterdam is al weer bijna 200 km rijden van uit Zeeland en dan nog vliegen, met de metro reizen (misschien ook nog een stuk lopen) de verkoper is namelijk niet van plan mij waar dan ook vandaan op te halen, 'because he is extremely busy and looking for the easiest deal for the best price..' en eigenlijk kan die volgend weekend niet want dan heeft ie de kinderen, dus wil die liever vrijdag, ook al is een vliegticket voor mij dan meer dan 2x zo duur.. pffff. ik denk dat ik een bijl mee neem ipv de benodigde ponden.. euh.. onee..:D

hehe... naja goed, ik laat het weten hoe het verder gaat in ieder geval!

Nou ja, *als* het goedkomt heb je in ieder geval een mooi verhaal voor je (klein)kinderen.
Voor bij die EMs... want die houd je natuurlijk de rest van je leven! :halleluja

Het gaat zeker goedkomen, ik heb besloten een ticket te boeken en de Synthi zelf op te halen.
Met de taxi schijnt het ca 20 minuten rijden te zijn vanaf het vliegveld dus dat scheelt weer enorm in het gehannes. :)

Dan al helemaal ja. :) Vliegt er trouwens niks zinnigs vanuit Rotterdam, Eindhoven of een Belgisch vliegveld bij jou in de buurt?

UPS en DHL zijn echt wel goede postbedrijven die het pakket niet uit handen geven aan derde zoals TNT doet bijv.
Ik zou hem gewoon in een dubbeledoos via UPS naar NL laten verzenden. (ik woon in Ierland en koop alles vanuit NL dus ik heb best wel wat ervaring met verzenden enzo)

Ik werk bij UPS en ik raad je aan om hele dure fragiele dingen zelf op te halen.

Hoe goed je het ook verpakt... kartonnen dozen / vochtige containers / lange lompe transport banen / mensen die te lui zijn om zware pakketjes fatsoenlijk te tillen. :frons:

ze laten ook veel pakketten via andere koerier bedrijfjes bezorgen, maar dat doet er dan al niet meer toe, blijft het tenminste niet in de loods liggen.

achja..
een weekendje london is ook niet verkeerd toch? :biertje:

Als je het echt goedkoop wilt doen, kan je met Eurolines bus gaan. Dan ga je 1 nacht heen en de volgende nacht terug. Niet echt ideaal, maar het kan wel.

Laatst gewijzigd:
D'r vliegt inderdaad bij mijn weten niets in de buurt hier vandaan naar Heathrow... en oowhh ik ben zo gaar als ik in dat vliegtuig zit daar naar toe zeg, 5.10u smorgens inchekken na eerst 200 km gereden te hebben.. brrrr..

Eigenlijk zou iemand 's middags even een foto van me moeten maken, een zombie met een synthi AKS is vrij zeldzaam denk ik..
En ik hoop trouwens idd dat ik geen problemen krijg bij de doane met dat ding, als ze hem open willen gaan schroeven zullen ze langs zombie moeten..! 8D

Laatst gewijzigd:
succes alvast, maar . ehh. metro is niet eng ofzo hoor en ze hebben daar al eens een aanslag gehad, kans dat het opnieuw gebeurd is heel klein ;)

Eurolines is best relaxed die bus, heb ik een aantal jaar geleden ook wel eens gedaan, voordeel is wel dat je redelijk centraal kunt opstappen en niet dat hele vliegtuiggebeurengedoe hebt.

Misschien trouwens een idee om een "reisverzekering" af te sluiten, zijn de kosten niet en voor het geval dat er iets mocht gebeuren?

Back