midi

Jenzzen

Ingeburgerd
m'n pc ontvangt niks van mn korg en roland.gebruik fl7
of t ligt aan mn pc maar iig ik weet t echt niet meer dus..Help!!
(woon je in nijmegen,kom ff langs;))

ja idd, snap precies wat je bedoelt...

Ik snap dat problemen met het verbinden van synths naar pc lastig kan liggen (spreek uit ervaring).

ECHTER:
1. Het helpt enorm als je wat meer details geeft (hoe heb je e.e.a. aangesloten(signaalrouting), welke synths zijn het precies, hoe zijn je Midi-instellingen in FL)
2. Vaak helpt het om de diverse handleidingen en/of specifieke internetfora na te pluizen op jou specifieke probleem (FL-forum).

Is het de eerste keer dat je deze config van synths en pc werkend probeert te krijgen of draaide het al?

Denk ook eens aan de routing als je met USB-poorten werkt van een (moderne) synth. De Yamaha MO6 welke ik via USB aan mijn pc heb hangen kent meerdere poorten. Elk van deze poorten kennen weer channels.

Geef dus even iets meer info dan "Help kom ajb langs!"

nou ik sta echt helemaal aan t begin hiervan dus ik had mn pc tot dusverre alleen voor msn en beetje surfen dus poorten kanalen en noem maar op daar weet ik allemaal bar weinig van.
ik heb een roland sh 201+ korg padkontrol
ben vooral om me heen aan t rond vragen maar ook dat valt tegen

wel je moet niet verwachten dat het vanzelf allemaal gaat werken,
en ook niet dat het antwoord in 1 zin komt.

vooral belangrijk is dat je meer info geeft..
en zelf leest op dit forum, want dergelijke vragen komen wekelijks voorbij

hoe is alles aangesloten?

nou ik sta echt helemaal aan t begin hiervan dus ik had mn pc tot dusverre alleen voor msn en beetje surfen dus poorten kanalen en noem maar op daar weet ik allemaal bar weinig van.
ik heb een roland sh 201+ korg padkontrol
ben vooral om me heen aan t rond vragen maar ook dat valt tegen

Oké the basics:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=67701
én
http://www.tweakheadz.com/guide.htm

Even een paar instinkers voorkomen:
Die SH201 en Padcontrol zul je zeer waarschijnlijk via USB hebben aangesloten. Voor de padcontrol zal dit afdoende zijn, maar om geluid uit je SH201 te krijgen zul je deze met audiokabels moeten verbinden met een geluidskaart.

hoe is alles aangesloten?

Geef idd even aan:
- Welke geluidskaart je hebt;
- Hoe je het een en ander hebt aangesloten;
- Welke instellingen je in FL7 hebt gedaan (MIDI/AUDIO)

Attachments

• vb.JPG
    vb.JPG
    149,3 KB · Bekeken: 119
  • vb2.JPG
    vb2.JPG
    133,3 KB · Bekeken: 119

Tja, het steeds terug komende probleem: "Ik heb allerlei spullen gekocht maar ze werken niet. Kunnen jullie langskomen om het aan de praat te krijgen?"

Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers: Hoe heb je het aangesloten? Heb je de handleiding(en) al doorgelezen? Heb je je al verdiept in de materie? (MIDI, USB, FL, Soundcards, ASIO.....) Gezocht op dit forum naar evt. tips?

Ook wij hebben het allemaal moeten leren, en dat kan een tijdje duren. We willen je graag helpen maar je zult e.e.a. wat concreter moeten omschrijven.

mn roland heb ik inmiddels aan de praat gekregen op fl,alleen t geluid komt iets later.ff verder uitvogelen dus...al weet ik ff niet hoe;)
en mn korg padkontrol word herkend op mn pc alleen nu nog op fl.
bedankt!!!!!!

Het geluid komt later want dat heet latency. Los je op met een goede geluidskaart met ASIO drivers.

Dat het geluid iets later komt is dus het fenomeen beter bekend als vertraging of zoals de engelssprekendeman: Latency. Op Wikipedia is hier meer dan genoeg over te vinden. Mocht je geluidskaart geen "eigen" ASIO-driver (audio stream input/output, drivers specifiek ontworpen op zo realtime als mogelijk uitwisselen van geluid tussen externe bronnen en je DAW/monitoren) kennen, dan werkt de algemeen toegepaste ASIO4All-driver het beste voor DAW gebruik.

hehe
druk eens op alt-f4..
:D

@Topicstarter:
Het is niet zo heel moeilijk als je even de moeite doet om hier op het forum (zoekfunctie!) te lezen over hoe het zit met het verschil tussen audio en midi, met midi aansluiten, latency en asio...

De meesten ouwe rotten hier zijn niet zo'n kwaaie knakkers, maar je moet wel een beetje begrip opbrengen voor de frustratie die het met zich meebrengt als de zoveelste n00b verwacht dat hij zonder zelf moeite te doen vanavond nog een hit kan maken... Er is niets mis met n00b zijn en als je een beetje moeite doet, heldere vragen stelt en tussen de regels door de tips meepikt van de reply's, kun je in heeel korte tijd een eind komen.

Let op:
- geef aan welke spullen je al hebt, incl. geluidskaart
- zorg ervoor dat je de handleidingen van je (uiteraard legale :smeris:) software en gear hebt gelezen
- probeer te zoeken hier op het forum en met behulp van google naar je probleem
- maak wat tijd vrij om gewoon fora door te lezen, zodat je een wat bredere kennisbasis krijgt

Als je er echt niet uitkomt, mag je wel een keer in mijn studio langskomen en zal ik als je wil wat dingen uitleggen.

dan geeft ie aan of ik 't gewijzigde nummer wil opslaan

LOL, Alt-F4 is de sneltoetscombi voor [programma sluiten] in héél Windows...:dubbel:

Natuurlijk vraagt FL dan of je 't gewijzigde nr wil opslaan ;)

als je niet te ver van t centrum zit wil ik wel ff langskomen om 1 en ander uit te leggen

Back