Roland TR-606 / TR-808 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Nogmaals serieus de vraag, wat zou je doen: 2x 303 houden en nog even wachten op 808 of 1x 303 wegdoen danwel ruilen voor een 808. Hebben 2x303 zin?

Nogmaals serieus de vraag, wat zou je doen: 2x 303 houden en nog even wachten op 808 of 1x 303 wegdoen danwel ruilen voor een 808. Hebben 2x303 zin?

Zou zelf de twee 303's houden als je kan wachten. Heb zelf een xoxbox en een tb 303 en vind het echt tof om live doorelkaar te laten lopen :)

Is nogal moeilijk voor ons om daar een antwoord op te geven, maar mocht je willen weten wat ik zou doen:

Zo te lezen heb je het geld toch al voor de 808, dus dan zou ik de 303 lekker houden. Volgens mij kan je genoeg leuke dingen doen met 2 TB's. Mocht ie over een jaar nu nog steeds niet aangeraakt zijn, tja, dan kan je het nog eens overwegen om 'm in je woonkamer in een vitrinekastje te zetten en mocht je vriendin dat niets vinden, tja, dan zou 'm eventueel misschien toch nog wel eens kunnen verkopen (wellicht)!

Dusch....

606 heb ik ook aan zitten denken, past ook leuk bij een 303 en kost 1/4 van een 808. Maar ja, 606 is ook al zo zeldzaam...

Ok, ik voeg eraan toe: 606 gezocht... mod: kan de titel aangepast worden?

Als je eigenlijk een 808 wil en je koopt een 606, ga je sowieso bedrogen uitkomen, hoor. Liever dan even doorsparen en voor een 808 gaan :okdan:

Als je eigenlijk een 808 wil en je koopt een 606, ga je sowieso bedrogen uitkomen, hoor. Liever dan even doorsparen en voor een 808 gaan :okdan:

De 606 heeft natuurlijk niet de extra edit opties en uitgebreidere sounds van de 808. De 606 is wel lekker snappy :W

Gewoon voor de 808 gaan! (en een goede 606 meenemen mocht je 'm tegenkomen!)

Ik zou ze bewaren, al was het maar voor de heb of als reserve. En anders beide gebruilen. Luister maar eens naar wat ouwe nummertjes waar je ook wel eens 2 baslijnen tegelijk hoort. Kan erg cool zijn.

Tja,persoonlijk vindt ik al die prijzen te gek ;-)
Hij staat er al een tijdje,wie weet is er iets te regelen.
Moest ik vroeger geweten hebben dat veel analoge bakken zo in prijs gingen stijgen,dan had ik zeker 10 jaar terug alles bijgehouden
en zeggen dat ik ooit nog een ppg 2.2 kon kopen voor 400 euro :-)
en een SH-05 voor 500 euro

Wat ik wil is veel... ik twijfel alleen over een 808 ipv een 303 een aangezien ik niet over voldoende liquide middelen beschik zou ik een 303 ervoor weg moeten doen.

Wat ik wil is veel... ik twijfel alleen over een 808 ipv een 303 een aangezien ik niet over voldoende liquide middelen beschik zou ik een 303 ervoor weg moeten doen.

Ok, maar de antwoorden die je krijgt zijn alleen meningen van andere mensen. Je moet bij jezelf nagaan of je er een sjieke dikke drumcomputer bij wilt hebben of dat je ff wacht en geniet van het feit dat je wel mooi 2 303's hebt. Gebruik je ze vaak tegelijk? Dan zou ik ze houden of er 1 weg doen in ruil voor een clone (x0xb0x/acidlab). Op die manier hou je ook geld over..
Gebruik je ze niet tegelijk? Snel een 303 verkopen dan en een 808 aanschaffen. Die keuze moet je zelf maken. :biertje:

Toch? :confused:

Tjah.. vet dilemma dus... heb een bassstation maar dat is niet echt een 303. Bovendien wil ik mijn sync setup uitbouwen zodat een pc overbodig wordt.
2 303's samen klinken vet ik weet het maar ik zou zo graag een vette ritmedoos erbij willen hebben. Toch maar door sparen dan...

Ik heb hier een combinatie TB-303 + TR-808 staan en dat heb ik veel liever dan twee keer een 303. Natuurlijk is het leuk om twee 303-lijnen te combineren maar dat kan ook heel gemakkelijk met multitracken.
Voor mij neemt de TR-808 een belangrijker rol in dan de 303, aangezien het voor veel van mijn nummers de ritmische basis vormt. Daarnaast ligt een 808 voor veel mijn producties lekker in de mix: volle, warme geluiden die genoeg ruimte overlaten voor andere sounds.

Het is natuurlijk maar mijn mening, maar misschien heb je er iets aan. :biertje:

Ik heb hier een combinatie TB-303 + TR-808 staan en dat heb ik veel liever dan twee keer een 303. Natuurlijk is het leuk om twee 303-lijnen te combineren maar dat kan ook heel gemakkelijk met multitracken.
Voor mij neemt de TR-808 een belangrijker rol in dan de 303, aangezien het voor veel van mijn nummers de ritmische basis vormt. Daarnaast ligt een 808 voor veel mijn producties lekker in de mix: volle, warme geluiden die genoeg ruimte overlaten voor andere sounds.

Het is natuurlijk maar mijn mening, maar misschien heb je er iets aan. :biertje:

Kijk, daar heb ik tenminste wat aan. Thx!

Enige verschil Sly, is dat ik niets met PC doe, geen multitrack en zo. Alleen live.

Nou Sly, ruilen? Jou 808 voor mijn 909?

Status
Please reply by conversation.
Back