Doepfer A-190 doet niks goed

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Ik heb een a-190 van doepfer (midi/cv) die niks goed doet. tjek de mp3.

terug naar doepfer geweest met dat ding, bij hun doet alles goed.
vreemd niet?

Nu is mijn vraag bij wie kan ik e.v.t. langs komen om de a-190 aantesluiten en in een andere config te testen?

Het mooist zou zijn in de buurt van almere/amsterdam.

Alvast bedankt!

Attachments

• doepfer a-190.mp3
    484,9 KB · Bekeken: 79
dit is de vesta midi/cv hier doet ie het dus wel.

(pas op aan het einde gaat het volume sterk omhoog)

Attachments

• vesta kozo.mp3
    480,9 KB · Bekeken: 72
Werkelijk niemand in de buurt met een doepfersetje????

Ik wil alleen mijn a-190 even op een ander systeem testen........

Werkelijk niemand in de buurt met een doepfersetje????

Ik wil alleen mijn a-190 even op een ander systeem testen........

Ik woon in Wijk bij Duurstede, niet echt in de buurt maar je kan altijd langs komen.

Ik denk net als Etaoin dat de A-190 goed is en dat het probleem ergens anders zit.

ja ik ben ook bang dat het de adapter is....

ik ga maar de multimeter van de zaak lenen.....

Ik heb hier twee verschillende voedingen. Je bent welkom om te komen testen (noord Groningen). Stuur maar PB als je de reis wilt maken :)

bedankt voor het aanod gasten :okdan:

ik ga eerts ff met de multimeter klojo-en en dan maar je pb in de gaten houden!

Nou ik heb eindelijk gemultimeterd......duurde wat lamger door een ongelukje maar de bus geeft inderdaad gewoon 5v af naar de a-190.....

het zou ook kunnen zijn dat de remote SL37 roet in het eten gooit......

Ik hoop dat ik anders nog bij iemand langs mag komen om e.e.a. te testen.....

ja ik krijg ook mijn twijfels hoor maar, ik heb de hoop nog niet verloren...

mijn A-190 doet het al jaren zonder problemen (net als die meer dan 80 andere Doepfer modules maar dat terzijde...) MAARRR... het is niet de makkelijkste om goed in te stellen. Dankzij de knullige bediening van het menu en het ontbreken van een display is dat een lastig en vervelend klusje

nou hij is nu getest in een doepfer cabinet....maaruh
het werkt niet!

Ik heb weer een mail gedropt naar doepfer.....pfffffff

Tja dat mensen niet weten hoe ze een springreverb moeten instaleren, daar moet je Doepfer niet de schuld van geven.

En Alex je mag altijd langs komen.

Zoals hierboven vermeld voel ik mij wederom aangesproken.
Dit probleem ligt zeker niet bij mij maar bij de firma Doepfer.
Mijn test setup was velen malen beter dan in de manual omschreven. (interferentie gewijs).
De reden dat deze springverb interfereerde was dat de bedrading vanaf de print naar de tank van dusdanig trieste kwaliteit waren dat het output signaal (wat enorm versterkt moet worden) meer interferentie brom liet horen dan gereverbt signaal. Ik kan mij niet voorstellen dat de unit die ik van Doepfer heb ontvangen zonder mijn aluminium folie mod een bruikbaar signaal kan afleveren als deze in een standaard Doepfer kist is gebouwd.

Ik zou de heer patat met acid bij deze willen uitnodigen om dit treurige voorval bij mij te komen bekijken/beluisterren.

mvgr,
PWM

Ik heb bij andere mensen (The-Music-House in Utrecht) de A-199 prima horen functioneren in een Doepfer kast.

En PWM je hebt mail.

En er word ondertussen stevig gemaild met Doepfer voor een oplossing van Alex z'n A-190. De A-190 is gisteren bij mij getest en werkte niet.

Wat ik van Doepfer heb gemerkt (ik gebruik het zelf ook) is dat er nog wel eens een misproductie tussen zit. Ik heb zelf een kapot WASP-filter (A-124) gehad dat na enkele malen gebruik kapot ging en mijn A-100G6 voedingskast had na eenmalig gebruik een voedingsprobleem. Ik heb ze direct teruggestuurd naar Music House (waar ik deze gekocht had) en kreeg al spoedig een nieuw filter en de gerepareerde kast terug.
Verder werkt mijn systeem echt prima en vind ik de sound ook heel goed. Het blijft natuurlijk een budgetmerk op modulair gebied maar ik ben zeer tevreden met de prijs/kwaliteitverhouding en het ruime aanbod in modules. :)
Kortom, ik denk dat Doepfer op modulair goed te vergelijken valt met Behringer. Als het werkt, werkt het goed, maar er lijken nogal al eens productiefouten in de modules te zitten.

ps. Ik heb ook een A-199 Spring Reverb en heb deze linksboven in het systeem geplaatst en heb totaal geen last van storingsgevoeligheid in het geluid.

Ondertussen wordt er druk gemaild met doepfer...

het zal wel goedkomen lijkt me...

ojaa nog bedankt he PatatMet!

Back