Live gebruik Audio en Midi

Martijn

Nieuwkomer
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik wil live graag audiosamples uitsturen naar de PA, en via hetzelfde apparaat clicktrack naar de drummer op de koptelefoon. Ik wil nl samples gebruiken waar een tempo in zit dus de drummer moet wel weten in welk tempo hij precies moet spelen anders komt de sample niet gelijk met de muziek. Verder moet ik dit kunnen starten en stoppen met een voetpedaal. Ik heb zelf een American DJ cd speler, die met een voetpedaal gestart en gestopt kan worden, dat werkt opzich wel alleen is het beperkt tot alleen de sample op de cd en er zijn dus geen uitgangen voor de Clicktrack.

Weet iemand hier een apparaat of een oplossing voor? Moet ik het in de richting van harddiscrecording zoeken?

Alvast bedankt!

Ik gebruik de Boss RC-50 om loops te starten. De drummer krijgt de sample via aparte uitgangen (SUB output) en de MAIN output zijn voor mijn monitor en de PA. Zie mijn setup plaatje voor de details.

Hey Sjaak,

Dat lijkt er meer op! Ik kan dus audio (wav) samples op de Boss plaatsen vanaf mijn pc? Die stuur ik uit naar de PA en de click via de subuitgang naar de drummer. Hoeveel MB kun je opnemen op de boss?

bedankt zover!

Back