ik weet het ff niet meer, pan of niet?

cns

sfm
Ok ik heb mijn mengpaneel, na alles losgekoppeld te hebben weer op een andere plek neergezet. Dit ivm "betere" studio opzet... Maar goed nu het volgende!

Ik weet het niet meer met het pannen L/R...

Ik heb bijvoorbeeld mijn digitale uit op mijn RME naar in op het mengpaneel... Maar nu begin ik te twijfelen... ik zette normaal 1 en 2 als zijnde stereo out 1 in cubase... Maar hierbij zette ik ch1+2 L/R dus ch1 op mijn mengpaneel naar Left en ch2 op mijn mengpaneel naar R

Kortom nu klinkt het niet maar klopt dit pannen wel zoals ik het altijd gedaan heb?! en moeten Ch1+2 dus niet gewoon centred staan?

Zoals je het nu beschrijft zou ik het ook doen. Lijkt me logisch eigenlijk. Wat klopt er precies niet meer nu dan?

Zoals je het nu beschrijft zou ik het ook doen. Lijkt me logisch eigenlijk. Wat klopt er precies niet meer nu dan?

ik weet het namelijk met het uitmixen niet meer! Heb gisteren een track opgenomen en een partij laag waar je niet goed van wordt! Buiten dat geen breed geluid en zit alles tot ergens de mid frequenties... het kan zijn dat mijn monitoren niet goed staan afgesteld...

Hoe dan ook L/R pannen dat klopt dus wel?!

moeten Ch1+2 dus niet gewoon centred staan?

l/r pannen klopt, alleen mono kanalen zou ik in t midden laten staan

heb je niet gewoon een instelling ergens fout staan zodat er bijv. alleen maar van 1 of 2 wordt opgenomen en je dus eigenlijk naar een mono mix zit te luisteren?

edit -

als je ff je render opent in een wave editor oid zie meestal meteen of je mix mono is

Laatst gewijzigd:
Back