spraakmicrofoons

masteralbert

Nieuwkomer
hallo allen,

Ik ben opzoek naar wat info over spraakmicrofoons. Het gaat om een microfoon die ik direct aan sluit op een pc (xlr naa minijack meestal) , dus niet met fantoomvoeding en pre amp. De mic gaat dienen om gesprekken op te nemen in goede kwaliteit.

Hebben jullie aanraders? Het lijkt me dat hier niet zo'n hoog budget voor nodig is. Alvast bedankt

Bij de link van dunzel kom ik terecht op een dasspeldmicrofoon, maar dat is niet wat je zoekt.
Je hebt het over opnames van gesprekken, dus je wilt meerdere personen opnemen met één microfoon.
Daar worden doorgaans zgn. grensvlakmicrofoons voor gebruikt. Dat zijn platte, rondomgevoelige microfoons, die je gewoon op tafel legt.
Samson heeft een aantal goed betaalbare grensvlakmicrofoons.
Kijk bv. eens naar de KR UB1, die heeft een USB aansluiting, en zal waarschijnlijk veel mooiere resultaten geven dan een microfoon die je in je onboard geluidskaart prikt (daarbij heb je vaak last van hinderlijk veel ruis)

Hier meer info http://www.totalsonic.nl/HTML/total...st_mei_2007/samson/contractor_serie_&_acc.pdf
De prijzen zijn bruto ex, maar in de praktijk kun je daar zonder al teveel moeite zo'n 20 - 25% vanaf krijgen. Iedere muziekzaak of audioboer kan ze bestellen.

Succes

Back