Vraagje programeren Cubase

MasTering

Stamgast
Wie kan mij op weg helpen, ik wil voor een live set mijn controller programeren met 4 a 5 vsti deze vsti moeten tergelijke tijd te gebruiken zijn op mijn controller zonder dat ik van spoor hoef te wisselen in cubase.

Het antwoord zal wel heel simpel zijn maar ik zie het niet zo 1,2,3

Alvast bedankt.
Ed :peukie:

Kan op veel manieren.
Wat vind je zelf het handigste.
Of wat zou voor jouw het handigste zijn.

Alle synth tergelijk gebruiken zonder gebruik te maken van mijn host.
Wat ik wil is 10 tracks aan melkaar plakken in cubase en de controler gebruiken niet voor fx vst maar alleen voor mijn vsti zodat ik live mijn filters curves enz kan gebruiken van de vsti.
Hoop dat het duidelijk is

staat vast wel in de handleiding

lol ben al aan het zoeken maar nog niks en ik ben bang dat de handleiding van cubase niet erg veel verteld over de mogelijkheden van externe vsti. en visa versa

Ik krijg de indruk dat het ook niet mogelijk is.
Singel track geen probleem maar wil je 10 tracks linken en daar je knopen en faders specifiek van alle vsti met je controller programeren .......... ;{

Mischien is het een goed idee als hier zelfs niemand een antwoord heeft een verzoek tedoen aan steinberg.

Ik krijg de indruk dat het ook niet mogelijk is.
Singel track geen probleem maar wil je 10 tracks linken en daar je knopen en faders specifiek van alle vsti met je controller programeren .......... ;{

Mischien is het een goed idee als hier zelfs niemand een antwoord heeft een verzoek tedoen aan steinberg.

Het kan wel degelijk, het is eigenlijk extreem simpel via Generic Remote voor elkaar te krijgen. Zelfs het switchen van je vsti's die actief zijn op je generic remote kun je simpel programmeren.

ikzelf had meerdere vsti's en effecten per generic remote preset geprogrammeerd. via 2 knoppen op de midi controller kon ik door de verschillende presets heenlopen van de generic remotes.

dus per live track maak je een generic remote mappreset, die zet je onder 2 knoppen kwa switchen tussen die presets en klaar.

enige weetje wat misschien wat onduidelijk in de handleiding staat is dat je alle vstis en fx-en geladen moet hebben tijdens het maken van je generic remotes. Daarna hoeft dat niet meer, dan mapped die automatisch wel.

maar inderdaad,
ik ga niet tot in detail uitleggen hoe je dat moet doen. Email Steinberg maar, kunnen ze ook eens wat doen.

Dan heb ik ik iets over het hoofd gezien ik ga morgen weer aan de slag ga nu leker me bed in. Alvast bedankt voor je uitleg.

Back