advies mac usb soundcard/midi

mono-poly

Cheff Noodle
ja ik heb een i-book g3 600 gekocht
en ik wil nu een usb soundcard gaan kopen liefst met midi
maar ik ken ook een aparate midi interface kopen
ik wil in ieder geval 4 of meer outputs
iemand tips en ervaring?

ik heb het al vaker op dit forum geroepen...
MOTU 828 is the best!
volgens mij.
Ik wil er zelf ook een, misschien krijgen we korting als we er 2 kopen ;)
volgens mij is thoman het goedkoopst maar als je een beter adres weet hou ik me aanbevolen.

o...wacht, je zoekt een USB interface... :stupid
zit er geen firewirepoort op die ibook?
anders zou ik het alsnog overwegen

Als het even kan zou ik voor wat betreft audio inderdaad voor FireWire gaan; USB is veels te traag voor dat soort hoeveelheden data-overdracht. Met USB en MIDI heb ik zelf nooit problemen gehad (MidiSport 4x4).

Een motu is idd erg mooi, er zit volgens mij gewoon firewire op de ibook.
Anders zou je ook eens kunnen kijken naar de usb interfaces van M-audio.
Die komen ook goed uit de bus.

[Off topic]

Ik overweeg zelf de aanschaf van een i book dus spui uw mening aub :)
zie dit Topic
Hoe bevalt de ibook ? Wat ga je er voor software op draaien? etc.

Bij voorbaat dank.

[/einde off topic]

ibook G3 600. das toch een model met firewire? w8, ff kijken... yep, dan heb je firewire, dus dan zou je zo'n motu kunnen overwegen, maar die is wel wat duurder dan de meeste kleinere interfaces. Je zou bijvoorbeeld es kunnen kijken naar de Emagic EMI 2|6, die heeft 2 in 6 uit, maar geen midi helaas, en werkt op usb. Of misschien de M-Audio Quattro, 4 in, 4 uit, en midi.
Helaas heb ik er zelf geen ervaring mee. Overigens zijn problemen met usb en windows iets anders dan usb en mac, niet om dat het een beter of zo is dan de ander, gewoon omdat er andere drivers en dergelijke voor zijn.
Misschien is OS X trouwens wel wat voor je, ik weet niet of je dat misschoen al doet, ik gebruik zelf weinig audio realtime op mijn mac, maar met OS X schijn je hele lage latency te halen, tis maar een suggestie.

Veel succes ermee :D

ja jongens er zit inderdaad firewire op me lap top
en het is inderdaad beter om een firewire kaart te nemen ik zat al te twijfelen
tussen een motu en een rme hamerfall maar ik denk eigenlijk dat het toch die motu gaat worden
ff wat dingen verkopen en rekenen en mischien kennen we er dan samen 1 kopen bounce

zo'n hammerfall heb je toch niet in firewire uitvoering? of heb ik nou wat gemist? Ik dacht dat dat er was met een pci kaart en voor laptops met een pcmia-kaartje, maar die passen allebei niet in je ibook als ik me niet vergis.
Anyway, mede ook vanwege drivers zou ik voor motu gaan, die hebben toch een veel groter belang in mac dan RME.

ik heb ff goed lopen nadenken wat ik nu wil en dat is geen motu dat is gewoon te uitgebreid voor me
ik wil gewoon 4 outs of eventueel meer om een stuk of 4 tot 8 vst tracks af te spelen
heb ik dan speciaal firewire nodig? wand die motu is gewoon overload voor me denk ik

Motu 828 overkill?

Motu 828 overkill?

is maar 8 in en uit hoor, 2 preamps that's it. niet meer.

En 2 vst's stereo lijkt mij toch al snel 8 sporen? of zie ik het verkeerd?
Ok, ze zijn niet de goedkoopste, maar wel super kwaliteit.

MotU 828 dus. usb ... nee...

Om MotU kan je ZEKER niet heen!

Om MotU kan je ZEKER niet heen!

ik heb nog steeds schulden door mijn aanschaf (sort of speak) maar heb geen moment spijt (24i core system)
echt een dijk van een kaart... nee, maak daarvan een heel Duinlandschap van een kaart. Dynamiek van heb ik jou daar en ruis is verleden tijd... voorgoed.

ja ok ff sparen dan, of iets verkopen *slik*
dat laatste zal wel niet want ik heb weer een ruildeal gedaan tegen een synth die ik al fucking lang wil
en vanavond heb ik echt ne genoeg niks meer wat weg mag uit me studio
dus jongens ik ga zoals jullie me adviseren wel voor de motu en dan maar ff geen geluid op me lap top

Inderdaad, ik was bijna de "fout" ingegaan

Inderdaad, ik was bijna de "fout" ingegaan

Maar mijn buurman talked me into it. Hij zei: Als je een geluidskaart koopt, koop dan gelijk een goede. Dat heb ik gedaan en heb totaal geen spijt. Alles dat ik opneem klinkt goed, strak, neutraal en vol dynamiek.
En dat is toch redelijk belangrijk denk ik. Ook alles wat er uit komt klinkt superstrak. zowel digitaal als analoog.

Dus wil je over een jaar terugkijken en denken had ik maar, of denken : Gelukkig heb ik deze zeg, wow!

Re: Inderdaad, ik was bijna de "fout" ingegaan

Re: Inderdaad, ik was bijna de "fout" ingegaan

Origineel geplaatst door ><i
Maar mijn buurman talked me into it. Hij zei: Als je een geluidskaart koopt, koop dan gelijk een goede. Dat heb ik gedaan en heb totaal geen spijt. Alles dat ik opneem klinkt goed, strak, neutraal en vol dynamiek.
En dat is toch redelijk belangrijk denk ik. Ook alles wat er uit komt klinkt superstrak. zowel digitaal als analoog.

Dus wil je over een jaar terugkijken en denken had ik maar, of denken : Gelukkig heb ik deze zeg, wow!

Als ik het goed van je begrepen heb heb jij een motu 828 mk 2 thuis staan.

Nu heb ik bij mij lokale dealer ook een Motu 828 mk 2 gekocht.
Nu wil ik graag weten of er een pci fire wire kaart er bij krijg ?
Want ik wilde eerst een Motu 2408 mk 2 hebben alleen was die me te duur maar daar zat wel een fire wire pci kaart bij.

Anders moet ik nog een fire wire kaart scoren.

De "firewirekaart" die je bij de motu 2408mk3 krijgt, is geen echte firewire kaart, het is een eigen protocol van Motu via een kabeltje dat toevallig hetzelfde is als firewire.
Voor de 828mk2 heb je aan een simpel firewirekaartje van de pc-boer genoeg. Voor de duidelijkheid, de 828mk2 werkt dus wél via 'echte' firewire.

Was dat even schrikken had bijna die gekocht Motu 2408 mk 2 gekocht.
Nu maar even door zoeken welke het best firewire kaart is.

Ik hoor namelijk veel over nec chip set dat daar vaak problemen mee is.
Ik wil dus niet voor verassingen te komen te staan.

Back