Midi + audio Interface

Beatbakker

Stamgast
ik probeer al een tijdje mijn Yamaha Motif ES6 aan de praat te krijgen in FL
nou heb ik iemand op internet gevonden die de zelfde setup heeft als mij..
nou zegt hij dus dat ik nog een interface ertussen moet hebben.. zie hier de link http://www.youtube.com/watch?v=Bq65ttlhmJI
hij heeft zelf een Presonus Firebox heb ik even opgezocht maar die is mij te duur..
heeft er iemand misgien een goedkopere oplossing.?

heb inmiddels al een Interface maar het lukt nog niet in FL..

niemand hier ervaring met Workstation in FL..?

Laatst gewijzigd:
Ik wil dus mijn geluiden van de Yamaha in FL opnemen..
wanneer ik FL start de ene x werkt hij als een midi controller dus als ik op een toets druk hoor ik de kick clap etc.. nou weet ik dat midi out moet kiezen om op te nemen maar wanneer ik die channel aanklik in FL gaan de balkjes dus wel heen en weer wanneer ik op een toets druk maar ik krijg geen geluid..
en wanneer ik wat wou opnemen begon FL recording ding te flippen en men yamaha zei midi buffer full..

het zal helpen de audio uitgang van de motif aan de audio ingang van je pc/fruity te hangen..

ik snap niet helemaal wat je bedoelt..?
heb de yamaha aangesloten met usb naar pc en 2 midi kabels in de motif naar de interface die ik in de pc heb gebouwd

welk deel van "motifAudioUit aan pcAudioIn hangen" begrijp je niet?

de usb van de motif als ik het goed heb is een midi interface op zich.. maw, die interface dat je gekocht hebt was niet nodig, die midi kabels ook niet.

Als je geluiden wilt opnemen zul je de audio van de Motif moeten aansluiten en niet de midi (zoals rvooh ook al zei). De midi die jij hebt aangesloten is namelijk alleen voor het doorgeven van data (namelijk welke noten je speelt, welke instellingen je maakt op je motif etc., maar dus geen geluiden). Als je wel geluid wilt opnemen, moet je dus een verbinding maken van de audio-uitgang van de motif naar de audio ingang van je computer (in dit geval je audio-interface).

ik weet het ook niet meer de ene zegt dat ik dit nodig heb de ander dat.. raak er helemaal van in de war hahaha
maar oke volgens jullie moeten ik dus alleen audio uit van de motif en pc in met jacks?

ik weet het ook niet meer de ene zegt dat ik dit nodig heb de ander dat.. raak er helemaal van in de war hahaha
maar oke volgens jullie moeten ik dus alleen audio uit van de motif en pc in met jacks?

dat

en eens de handleiding van de motif lezen

zal VEEL helpen denk ik zo

verder eens goed lezen wat midi en audio is..
lezen op dit forum want dergelijk misverstand komt jammer genoeg elke dag voorbij :(

Back