Je laatste 3 aankopen??

voor de mastering een 6KW PA setje (en is ook leuk voor feestjes natuurlijk ;) )

2x Behringer iNuke NU3000
2x Behringer B1800x Pro (15" + hoorn combo)
2x Behringer B1520x Pro (18" woofers)

Dit is natuurlijk naast de B&W Nautilus 803s set met BK subwoofers die in de Studio staan. en de Mackie SRM450's die toch weer een totaal andere sound hebben

Ik zat altijd af te geven op Behringer en haat het toe te geven maar ze hebben op dit moment best goed spul (voor weggeefprijzen) :okdan:

Zullen de buren leuk vinden8o)

6KW, en dat zet je in je studio neer....8D

Staat in een andere ruimte waar ook de DJ setup staat, dus beetje meer ruimte maar vooral voor clubmuziek is het toch wel lekker als je even op 80 of 90db of zo kan testen hoe een track over de PA bulderd :D

Hahaha, zo kan het ook natuurlijk, iniedergeval snap ik de insteek.

maar 6kw, echt veel hoor pfffff Ik heb ooit eens op een groot concert moeten werken en daar stond 8kw enkel aan bass/sub/weetikhet spul, en dat was echt al behoorlijk veel, zowel als apparatuur als in geluid.

verrassend goed moet ik zeggen, niet zo hyped mid als de SRM450's van Mackie, maar met de 15 + 18 inch woofers bi-amped is het sublaag en slaglaag superstrak. Is gewoon echt die clubsound.
ruimte is ook zo'n 60m2 dus voldoende ruimte ook, afwerking is ook mooi. enige nadeel is dat de amps fans hebben, maar goed op redelijk volume hoor je die ook niet meer.

heb ondertussen weer een en ander in mn studiootje veranderd en ga niet alles opsommen maar mn laatste 3 waren:
ehx bassballs om te modden voor in mn modular, cv input enzo
aphex model 108, compressor voor de master (denk iig dat ik hem daar voor ga gebruiken)
en vandaag: een DBX 3BX 3... zeker niet bedoeld voor studio doeleinden maar daarom vind ik het ook juist interessant om t wel te doen :P

Haha.. leuk om zo te kunnen testen in huis.... ik moet helaas gedwongen testen op locatie. Maar dan wel op een 40Kw soundsystem.... 12 stuks 18" scoops aan low end. Wanneer ik de bassfreqs in mijn stem hoor wanneer ik begin te praten, m'n neusvleugels jeuken en geen spliff aan kan steken omdat de aansteker uitwaait door de bass dan is het goed :-)

da's idd festival niveau, trust me, 6KW inpandig is meer dan genoeg, versterkers staan nu 50% open en kan de main out van de mixer maar maximaal een kwart opendraaien. Maar de controle en het gemak waarmee het speelt is immens......

ik heb ook nog 2kW extra nodig voor het laag, zit een beetje te twijfelen tussen die nieuwe behringer iNuke of een tweedehands dap palladium 2000. Alleen volgens mij draaien die behringers alleen op 4 ohm of niet? De woofers zijn 8 ohm dus dan lever ik wel een hoop in lijkt me zo...

nee zijn 2-8 ohm stabiel geen enkel probleem
is klasse D dus ook 95% efficiency alle energy in sound en niet in warmte. ;)

Oké, dus een iNuke 3000 zou genoeg moeten zijn voor 2 keer 800 watt continu op 8 ohm? Die DAP is in ieder geval 2x 780 watt op 8 ohm (volgens de specificaties dan). Blijven allebei budget amps natuurlijk, maar goed, je moet toch iets he?

Ik was erg aangenaam verrast met Behringer qua PA, oa een CROWN & JBL combo stond ook op m'n lijstje, maar deze doen hetzelfde voor de helft v/d prijs, wattages RMS & Peak staan er i.d.d. per ohmage bij, dus geen vage PMPO whatever aanduidingen. tevens is de PRO passieve speaker serie ERG goed te doen... Ik heb begin deze week m'n DEQ2496 ertussen gehangen en via de auto RTA functie de room correctie laten doen en de complete set speelt nu super. Gebruik Mackie D.4 Pro as pre/mixer en dat is een prima combo met balllen :D

MFB Dual ADSR
Polyvoks filter kloon
Doepfer blindplaten
Patchkabels

klopt, maar voorlopig als in nieuw uit doos, toch wel onder de indruk, wegen ook niks deze bakjes

-EMS filter YuSynth
-Korg Electribe ES-1 (komt nog)
-Korg Electribe EA-1 (morgen)

wegen ook niks deze bakjes

nee dat doen die klasse D versterkers he... Dat is wel weer handig, mja, de versterker voor het mid/hoog die weegt dan wel weer 30 kilo..oja, de luidsprekers natuurlijk ook niet vergeten.

Anyway mijn laatste drie;

- Paia p9700s
- Doepfer Dark Energy
- En EMS filter dan ook maar vast erbij zetten ook

Back