Valt mee, ik twijfel of ik de J8 wil houden dus ik ben wat alternatieven aan het onderzoeken, ik heb nog nooit analoge polysynths gehad dus ik moet ergens beginnen. De Polysix heb ik al heel mooie pads uit weten te halen, de Juno 6 vind ik ook lekker klinken maar kan geen volledige vervanging zijn voor een J8 (hoewel deels overeenkomstig), maar misschien dat beiden samen dat wel voor mij kunnen zijn.
De enige andere vintage poly synth waar ik interesse in zou kunnen hebben is een Elka Synthex, maar ik heb weinig trek om die in huis te halen wegens alle ic's die er in zitten. Te kostbaar lijkt me als daar iets kapot aan gaat, in moderne analoge poly synths heb ik geen interesse.
't is trouwens niet waar dat ik nog geen analoge polys had gehad, was t al weer kwijt, een P600, JX3P en Juno 106 hebben hier wel gestaan, maar die vond ik te clean klinken (JX3P, 106) of te saai (p600)
De J8 klinkt overigens wel zeer goed maar ik vind hem wat te beperkt voor wat ie kost. Ik ben er nog niet uit.
Ik wilde me beetje verdiepen in de wereld van analoge synthese en wilde al een tijdje eigen basslijntjes maken, dus ik heb vorige week een Arturia Microbrute gehaald. Ik heb in een ver verleden ooit een Microkorg gekocht nadat ik deze had gezien bij een vriend, maar heb daar eerlijk gezegd heel weinig mee gedaan, af en toe wat dingetjes ingespeeld om te layeren en wat bassjes, maar qua synthesemogelijkheden nooit meer mee gedaan dan bietje willekeurig aan de knoppen draaien. Kortom, ik ga de komende tijd goed het synthforum extra goed in de gaten houden i.v.m. het leren en bekend worden met analoge synthese.
Hiervoor twee jaar terug een DBX equalizer om een burenruzie te voorkomen en daarvoor gok ik de eerder genoemde Korg Microkorg weer een paar jaar voor dat. Lang blut geweest en een redelijk goed functionerende setup maakte dat eerdere uitbreiding niet echt nodig was.
Gisteren een geweldig verjaardagscadeau van m'n vriendin gehad: Sub37
Ik ben als een kind zo blij. Wat een gaaaf ding! Altijd al een Moog willen hebben en in de paar uurtjes dat ik er nu mee heb kunnen spelen worden alle verwachtingen meer dan waargemaakt. Heel inspirerend instrument.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.