Je laatste 3 aankopen??

Jupiter 8 is geen heel dik klinkende synth, er zitten wel veel mooie geluiden in, maar het is wat dun allemaal en hij is vrij prijzig voor wat je er voor terug krijgt. Maar t is toch wel een bijzondere synth verder om te hebben.

Vat het niet verkeerd op hoor, ik gun jou je jupiter, maar jaloers ben ik er niet op ;)
Zal uiteraard goed gebouwd zijn en zijn voices 100% analoog discreet.
Sunnypedaal heeft zijne eens tijdens een bezoek aan mij meegenomen, maar ik kon er niet enthousiast of warm van worden, zal wel aan mij liggen aangezien de hele muziekwereld dat ding de hemel inprijst :engel:
Ik had ook een tijd dat ik alles wilde hebben, maar waarvoor/waarom :?
Om indruk te maken hier op het forum van kijk nou is wat ik allemaal heb of mijn hebzucht te stillen.
Geld heb ik er wel voor, maar niet voor over :eureka:
Ik heb nu al teveel, er zijn maar 16 midichannels en ik kan nu al niet eens alles aansturen.
En voor het verzamelen alleen, no way.

Maar ik heb hem niet meer, hij klonk mij te een beetje te dun, wel bruikbaar verder, maar voor het geld te beperkt, en mij gaat het vooral om wat ik er mee kan, en het voegde weinig toe behalve polyfonie in mijn op dat moment uit monofone bakken bestaande studio. Alle monofone dingen kan ik met mijn overige spullen ook, en polyfoon was hij me niet interessant genoeg.

De OB6 klinkt gruwelijk veel dikker dan de J8 voor een hoop minder geld.

Een Synthex klinkt echt awesome (mits hij 100% werkt), ik vind een Jupiter 8 weer niks.

Die awesome mag je er vanaf laten,een Elka Synthex zonder zijn chorus klinkt niet beter (of interesanter) als een jupiter 8.

Er moet eens een cloon komen van die Chorus..

Die awesome mag je er vanaf laten,een Elka Synthex zonder zijn chorus klinkt niet beter (of interesanter) als een jupiter 8.

Er moet eens een cloon komen van die Chorus..

Jij heb ze ook beiden (JP acht) gehad, ik alleen de Synthex (en OBXa/JP6 niet tegelijk) en kunt een vergelijking maken, ik heb de JP8 maar een paar uur kunnen bespelen.
Een Synthex is volgens jou dan bijna digitaal met al z'n chips maar kan zoveel meer met zijn multimodefilter en routings mogelijkheden.
Nogmaals ook jou gun ik je JP8, maar ik blijf de Synthex nummero uno van de poly's vinden ook al had ik met de mijne slechte ervaringen.

- Yamaha RX-5
- Wave Alchemy Synth Drums, voor 1 pond, niet slecht :)
- Lexicon 224XL + LARC (Moet nog binnenkomen)

Akai Rythm wolf (echt wel) - of had ik dat al eerder ingegeven?
Cyclone analogic TT-78 en de TT 606

Na de seq overload, de drum overload ;)

Moby zijn bio 'porcelain' telt ook vind ik, heb 'm net uit.

-stereo jack ->2x mono jack
-van die positive tip units om gitaar fx mee te voeden (RAT / Tubescreamer)
-Boss CE1

niet wild, maar ik was tering blij met die kabels.

-Korg Kaossilator, de gele (voor 29 euro in User Shop gekocht)
-Korg Microkorg
-Korg X5D

De laatste twee ga ik in januari ophalen in de studio van Smackos, krijg ik in langdurige bruikleen.:D

- Korg MS-20M (met SQ1 sequencer)
- AKG K701 hoofdtelefoon
- Roland SH-5 (vanwege dit buitenkansje (en de, als gevolg daarvan, legere portemonnee) staat de DSI OB6 op een erg laag pitje. Ook heeft m'n MicroMoog hiervoor het veld geruimd).

JurgeN

@EDP
Nice! Via eBay?

Nope, via via ;) ben echt heel erg benieuwd naar deze galm. Denk dat het prima in mijn mid 80s setup past ;)

Back