Je laatste 3 aankopen??

Er is geen omslag, enkel een aanvulling. Heb pad's nodig, en de JD990 kan maar 1 expansion card tegelijk aan, verwisselen is ook niet heel handig als ie in een rack zit, maar ik heb gelezen dat de JV2080 32Khz is qua sampling en daarom iets doffer klinkt. Maar ik geloof dat ik 't er bij laat zo.

Klopt, ik heb ze allebei gehad en eens direct vergelen met behulp van twee dezelfde expansiekaarten. De JV klinkt wat minder sprankelend inderdaad maar of dat nou zo erg is voor pads.....
Je kunt ook kijken naar een Fantom XR, gaat ook lekker veel in en is maar 1U hoog.

Aan het wachten op bevestiging van de verkoper, maar als alles goed is heb ik zojuist een Red Sound Darkstar XP2 gekocht...

:) :) :)

Aankoop van een Roland SH-32 is ook in gang gezet...

Hij is dus eindelijk te koop. Krijgen we een review van je? Pretty please? ;)

Zoals opgemerkt in de ANTS thread, ik heb problemen met de MIDI naar CV conversie. Zodra ik 2 of meer noten tegelijk het apparaat in stuur crasht hij (als ik dat niet doe werkt 'ie perfect) Inmiddels heb ik 2 exemplaren thuis staan (Plankton heeft me een nieuwe gestuurd en de oude heb ik nog niet teruggestuurd) en die heeft hetzelfde probleem. Zij beweren dat het exemplaar dat ze me hebben toegestuurd door degene met wie ik mail persoonlijk is getest - en ik ben geneigd hem te geloven want we hebben nu meerdere keren per dag mailcontact en hij doet echt zijn best. Erg merkwaardig.

Behalve dat dingetje (dat ik ondervang door vanuit mijn andere units MIDI te destilleren waar nodig) ben ik er wel tevreden over, maar het voelt wel allemaal een beetje fragiel en amateuristisch. Ik zou hem, gezien de huidige stand van zaken, niet aanbevelen.

On topic:
- Straatje patch cables van BRZ
- Plankton Electronics Ninja Stars + Patch cables
- Volca Sample

Synthstrom Audible Deluge (fantastiche synth/groovebox)
Boss RV 500
Doos met oude boss effectpedalen bij een soort kringloophuis voor een paar tientjes, merendeel doet het nog. Sommige moeten nog even langs de werkplaats.

1] KORG Volca Bass
2] Akai Timbre Wolf
3] KORG KA-350 adaptor (2x) :frons: deze zijn echt veels te duur, maar ja..

Alpha Juno 1
RME AD32
en wat kabels

Eén van de leukste analoogjes die ik gehad heb. De juiste manier om een alpha dial interface te maken, en heerlijke klank. Ik heb hem alleen weggedaan om een Minimoog te kopen, want op die na is de Source zowat het beste wat Moog te bieden heeft (negeer Memorymoog en modular).

Dat ding klinkt echt belachelijk goed, maakt niet uit wat ik doe, alles klinkt gewoon super. Een grote sweetspot. Het gemis aan knoppen valt me ook erg mee, die grote encoder knop werkt erg soepel en heeft een hoog playability gehalte.

Tijd om er een sequencer aan te hangen. :)

Er zit ook een sequencer in he! Heb ik ook leuke dingen mee gedaan.

De alpha dial interface werkt goed omdat men een duidelijke layout van 1 knop per functie heeft voor alle parameters en inderdaad de prachtigste encoderknop die je ooit in je handen hebt gehad.

En net als de Minimoog: alles is in de sweetspot. Op papier "beperkte" synths, maar in de praktijk valt er zoveel uit te halen doordat je nooit in onzinterrein komt.

mutable instruments rings, mooi!
elektron digitakt, knalle!
xaoc devices belgrad. coooolllll!

-roland juno 106
-roland d50
-soundcraft emp12

volgende gaat een van deze worden:
-sh101
-evt juno6/60
-korg polysix

Louter klassiekers! Gezien de EMP12 zijn ze om in een band te spelen denk ik... Benieuwd wat voor muziek je gaat maken met de Polysix.

de ankoop van de mixer was meer een kwestie van hoe krijg ik de synths in mijn scarlett 2i4 zonder de hele tijd de stekkers om te moeten gooien :W

ik heb gezien dat een forumlid een polysix te koop staan heeft voor 1250€, jammergenoeg moet ik daar moet daar nog even voor sparen

Back