Producties neem ik op in Cubase ( Mixdown ). Dit gaat dus door mijn stereo output van mijn Tascam terug mijn pc in..
Waarom dat nou?
Stel je voor; je hebt 1 VST plugin en 1 hardware synth. Die hardware synth gaat in je stereo inputs. Je neemt dan op 1 track audio op (en stuurt het met een MIDI-track aan). De VST-plugin boeit niet zoveel, want die blijft toch in je computer, dus die gaat automatisch wel mee.
Mixdown zorgt ervoor dat Cubase van elke track een .wav file maakt en die bij elkaar optelt. Het resultaat is weer een .wav file (de uiteindelijke mix).
Die hoef je niet nog eens een keer je PC uit te sturen en dan weer op te nemen, da's totaal niet nodig. Dat is al eens een keer gebeurd.
Een geluidskaart met meer inputs zorgt er voor dat je meerdere instrumenten tegelijk kan opnemen op meerdere tracks; je hebt dan niet eerst een mixer nodig zodat je van alle hardware-synths (of instrumenten) slechts een stereo-spoor overhoudt.
Een geluidskaart met meer outputs zorgt er voor dat je alles nog eens naar buiten kan sturen, zodat je een VST plugin bijvoorbeeld kan combineren met een hardware-effect (en dan weer terug kan halen via de inputs). Een andere mogelijkheid is dat je op bijv. 8 outputs allemaal VST-plugins zet zodat je je hardware en software op 1 analoge mixer kan afspelen en dan kan opnemen.
That's it, really

.
Bouncen? Nee ken ik niet.
Daar was ik al bang voor

.
"Bouncen" oftewel "printen" is het "renderen" van een of meerdere sporen naar een enkel spoor.
Het resultaat is dan een audio-opname precies zoals 'ie moet klinken. Als ik op spoor 1 een droge synth heb en op spoor 2 die synth door een reverb (maar dan alleen het effectsignaal, dus niet het origineel), dan kan ik deze twee bouncen naar 1 spoor, en dan krijg ik een synth met reverb. Ik kan ze dan niet meer "uit elkaar" halen, want ik hoor het totaal.
Je hebt ook nog "freeze" wat op plugins betrekking heeft; als ik een MIDI-track heb waarop een softwareplugin MIDI-noten afspeelt, dan kan ik deze "freezen", en dan houd ik een audiospoor over met het resultaat. Ik kan dan niet even gauw een nootje wijzigen, omdat ik dan in de audio-opname aan het knippen ben. Dit is erg handig; als ik een synthesizer heb die veel processorkracht vergt (omdat hij in realtime moet uitrekenen wat ik speel) kan ik deze dus bevriezen; en het afspelen van een "dom" geluidsspoor, dat kost juist erg weinig kracht.
Mijn interface zit d.m.v. USB aan mijn PC. Line out van de interface gaat naar mijn Soundcraft mixer en die gaat naar mijn KRK Rokit 6 monitoren.. Ik heb voor de rest geen hardware alleen een midi controller.
Ik zou toch nog maar eens heel goed de handleiding van Nuendo doornemen, want zoals je het nu doet geef je jezelf alleen maar extra werk

.