sustainpedaal werkt niet in midi..

bart1986

Stamgast
Hopelijk goed geplaatst...

Mijn Cubase sx3 schijnt mijn sustainpedaal niet te begrijpen, ik heb inmiddels met zowat The Grand van steinberg als met de piano van Native Instruments geprobeert om iets in te spelen en telkens valt de sustain ineens weg. Een aantal noten heb ik sustain en plotseling niet meer. De keren dat ie werkt word ie ook geregistreerd, als ie niet werkt word ie ook niet geregistreerd.

Ik heb al geprobeert om de voices naar 250 te brengen maar dat hielp niet, overigens als ik me sustainpedaal gewoon op me keyboard gebruik werkt ie gewoon zoals ie zou moeten werken. Dus ga ik ervan uit dat het iets in cubase is wat niet goed is ingesteld...

Hoe bedoel je dat Cubase je sustainpadaal niet begrijpt? Hoe heb je hem aangesloten? Neemt hij het dan niet mee op als hij aan je keyboard hangt?
Sustainpedaal hangt aan mijn keyboard, als ik vervolgens wil opnemen in cubase dmv een vst instrument van Native of The grand dan neemt ie in midi soms wel de sustain mee en soms niet. En soms registreert ie de sustain maar stopt ie er enkele seconde later mee, terwijl ik het pedaal gewoon nog steeds inhoud.

Weet je zeker dat de pedaal niet kapot is? Doet ie het wel gewoon op de standaard geluiden van je keyboard (mits die geluiden heeft)?

Weet je zeker dat de pedaal niet kapot is? Doet ie het wel gewoon op de standaard geluiden van je keyboard (mits die geluiden heeft)?
Pedaal werkt perfect wanneer ik hem op mijn keyboard heb aangesloten, the shit starts als ik in cubase begin op te nemen. Dus lijkt mij dat het te maken heeft met cubase. Kan het komen dat het een vrij oud model keyboard is? Aangezien ik alleen vst gebruik vind ik het nit erg belangrijk om een state of the art synth hier te hebben staan..

Back