Typische jaren '90 synthgeluiden...

Huh.. Big Fun uit de jaren 90 :confused:

Het geluid wat jij bedoeld Subgroover, zit volgens mij ook in de MC-303..die ik
jaaaren geleden heb gehad.
Daar zitten wel meer van die typische House stabs in, voor een euro of 100
moet je er wel eentje kunnen scoren dunkt me.
Het geluid uit Big Fun wat er erg op lijkt komt idd uit een Ensoniq Mirage.

Welke sound is het dan ? ik ben hem nog niet tegen gekomen en de persoon die mij naar alle detroit geluidjes stuurde .. (een mirage idd) Zei dat kevin die gesampled had ipv uit een mirage gehaald. Maar wij kunnen ons vergissen natuurlijk.

Dus ..

Wat dacht je van de Korg Legacy Collection Digital Edtition 2007 ? Heel veel 90's sounds voor heel weinig geld..

arp omni , met de geile disco string erbij , en het foute filter , dat snijdt lekker bovenin :kimono:

Grappig,ik draai af en toe nog steeds turn up the bass.
Vooral 1 tm 10.
Heel veel sounds van:
Ten City,Amnesia,samantha fox,Hithouse,A Split second,Edwards&Armani,Kraze,Neon.
kun je ook terug vinden op het (iligale)dance expansion board en Techno board van Roland.
Turn up the bass was ook meteen waar ik aan moest denken toen ik de boarden voor het eerst hoorde.

Ik zie dat ik mijn eerdere post een beetje ongelukkig had verwoord met "Innercity - Big Fun en andere 90's hits".
Big Fun komt inderdaad uit eind jaren 80 want die hit had ik toendertijd nog bewust meegemaakt. Naast dat nummer zijn er nog veel 90's hits die die stab ook gebruiken (zo goed dan? ;) ). Die stab zal ongetwijfeld ook weer uit een eerder nummer zijn gesampeld.
En inderdaad, deze stab komt ook vaak voor in de eerste turn up the bass reeksen.

Veel gebruikte jaren 90 synths zijn:

- Korg Wavestation (Deep Forest, Genesis)
- Korg 01/W (Robert Miles, Genesis
- Roland D70/JD800
- Kurzweil K2000
- Yammie SY99
- de Proteussen

Volgens mij ging het niet om de bas hoor, maar om het Chord geluid..
Nee..de MC-303 is idd niet echt een geschikt apparaat voor bassen, maar
leuke geluiden zoals stabs en chords kun je er best uit gebruiken.
zou je misschien op mijn bovenstaande vraag kunnen reageren? Dank

MadR: Als Kevin Saunderson het gesampled heeft op een Mirage...dan komt het geluid nog steeds uit een Mirage.
Je kan op een Mirage meer doen dan alleen de floppen met Factory Sounds laden ;)

Ik zou graag antwoord willen geven op je vraag MadR, maar ik weet het antwoord niet... :)

@Roel:
Gaaf man, die platen. Ik heb er ook een hoop bij de aanschaf van m'n SL1200 gehad, maar dat zijn echt allemaal de "net niet" platen.

Wat ik ermee ga doen? Het lijkt me wel eens leuk om deze typische oude sound te gebruiken in een wat meer hedendaagse productie. Bijvoorbeeld Dirty South - Let it go (Axwell Remix) is een goed voorbeeld! :okdan:

Met een korte delay achter een synth staccato bas kom je normaal al een eind . Als ik het juiste geluid voor heb is het denk ik eerder de delay dan de sound zelf eigenlijk.

In die innercity hoor je wel heel hard de pitch artefacten van een sampler ofzo.

Laatst gewijzigd:
MadR: Als Kevin Saunderson het gesampled heeft op een Mirage...dan komt het geluid nog steeds uit een Mirage.
Je kan op een Mirage meer doen dan alleen de floppen met Factory Sounds laden ;)

Natuurlijk. Maar daar gaat het mij dus om. Is het gewoon een chord sound die gesampled is met een mirage of is het dmv de synthese in de mirage gemaakt. Totaal verschillende dingen.

Trouwens loopt de HD al ?

Back