Platenruis

MicroFi

Ouwe rot
Sorry voor de botte vraag, maar ik heb al wat zitten google'en en vind niet meteen een oplossing voor mijn probleem. Ik heb hier enkele samples van vinyl op de computer staan waar toch wel een érge kraak op zit. Zijn er tools waarmee je die enigzins kan maskeren of is dit een hopeloos geval?

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft of mij iets kan voorstellen?
Alvast bedankt!

Ben je toevallig in het bezit van een (2 track) wave editor als Cool Edit Pro, Audition, Wavelab of SoundForge of iets dergelijks?
Deze editors hebben vaak een tool om pops, crackles en noise te verminderen/verwijderen.
Je zou het zelfs met de hand kunnen reshapen als je wilt. Als je de waveform maar ver genoeg inzoomt, kan je de pieken wegkrijgen door de rij samplepunten netjes aan elkaar te tekenen zodat de heftige pieken verdwijnen.

Jammer genoeg niet.
Misschien moet ik eens kijken of ik hier ergens een demo-cd'tje heb liggen.

Alvast bedankt voor de tip!

Die ga ik meteen eens checken.
Ik heb trouwens nog de manual van die Boss dr-202 teruggevonden.
Indien je de verzendingskosten betaalt, stuur ik hem even op? :)

laat maar zo, dr. groove staat ondertussen in antwerpen :D

maar misschien kan je er iemand anders blj mee maken?

izotope rx werkt erg goed om oude (platen) opnames op te poetsen.
Als je wil, kan ik wel eens proberen of ik het ergste eruit krijg (helemaal perfect werkt het nooit natuurlijk).

Heel erg bedankt voor het voorstel, maar het is niet zodanig belangrijk dat ik jou ermee wil lastigvallen :) Trouwens, ik heb het met Audacity geprobeerd en daar haal ik een voldoende goed resultaat mee. Bedankt dus, geschirrspüler :okdan:

Back