scsi vraag.

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
hallo allemaal,

ten eerste een:

HAPPY NEW YEAR

nou wou even weten of iemand me kan vertellen of SCSI.

neem bv een scsi MO drive, daar zitten twee scsi aansluitingen op, kan ik nu een MPC en sampler allebei er op aansluiten.
zodat ik dus, vanuit mijn MPC en vanuit me sampler de MO drive kan gebruiken. als ik logisch nadenk, dan weet ik dat ze niet tegelijketijd met de MO-drive kunnnen werken, maar los van elkaar, kan dat wel. en dan de MPC op de ene aansluiting en de sapmler op de andere.

of zijn de de aansluitingen op de MO-drive, 1 de in en de andere de uitgang??? waarom kwam ik op dit idee , omdat er niet bij staat wat de in en uitgang zou moeten zijn.

greetz bass-molecules

SCSI kent geen in en uitgang zoals SCSI.
Je kunt diverse SCSI apparaten aan elkaar koppelen. Er kan er maar eentje tegelijkertijd de baas zijn en de aparaten aan de uiteinden moeten aangeven dat ze de laatste zijn (terminatie). En je kunt ze allemaal een uniek nummer geven (ID) zodat ze elkaar kunnen onderscheiden.
Dus je kunt aan beide stekkers ander apparaten koppelen en ze vantevoren even goed instellen (terminatie, ID) en dan moet het wel lukken.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de appraten erop reageren als een ander apparaat host speelt (wat dus eigenlijk niet kan). Mijn s3000xl geeft bijvoorbeeld gene krimp, maar ik ben er achter gekomen dat als ik mijn zipdrive met mijn sampler aanspreek mijn mac (os x) crashed :frons:
Maar ik denk we dat het bij je mpc en je sampler gaat werken, zolang je ze idd maar niet tegelijk die mo-drive aan laat spreken. Gewoon eens proberen zou ik zo zeggen (dus niet als je net iets belangrijks wilt opslaan, maar daarvoor ene keer ;))

offtopic..

Ha ha haaaa die avatar is echt goed bass-molecules!!

helemaal goed.

dan ga ik het nu proberen, ik dacht ik vraag het eerst even voor er iets stuk gaat=(

kan het kloppen dat ik dus nu de terminator niet meer nodig heb?

wat ik ga dus nu van de scsi uitgang van mijn harddiskrecorder naar de ene contector op de MO-drive en van mijn scsi uitgang van mijn MPC naar de ander contector van mijn MO-drive. op deze manier hou ik dus geen mogelijkheid over om terminator te gebruiken. dit klop en is niet een probleem??

Origineel geplaatst door BDeep
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de appraten erop reageren als een ander apparaat host speelt (wat dus eigenlijk niet kan). Mijn s3000xl geeft bijvoorbeeld gene krimp, maar ik ben er achter gekomen dat als ik mijn zipdrive met mijn sampler aanspreek mijn mac (os x) crashed :frons:
Maar ik denk we dat het bij je mpc en je sampler gaat werken, zolang je ze idd maar niet tegelijk die mo-drive aan laat spreken. Gewoon eens proberen zou ik zo zeggen (dus niet als je net iets belangrijks wilt opslaan, maar daarvoor ene keer ;))

Da's niet goed dan. Als een apparaat toch reageert als z'n ID niet gebruikt wordt dan is het een fout van Apple, zullen ze dan toch wat aan moeten doen lijkt me. Van wat jij zegt heb ik nl. geen last. (en ik gebruik geen Mac, maar da's bijzaak)

Origineel geplaatst door bass-molecules
helemaal goed.

dan ga ik het nu proberen, ik dacht ik vraag het eerst even voor er iets stuk gaat=(

kan het kloppen dat ik dus nu de terminator niet meer nodig heb?

wat ik ga dus nu van de scsi uitgang van mijn harddiskrecorder naar de ene contector op de MO-drive en van mijn scsi uitgang van mijn MPC naar de ander contector van mijn MO-drive. op deze manier hou ik dus geen mogelijkheid over om terminator te gebruiken. dit klop en is niet een probleem??

Dat klopt en is geen probleem, je hebt per scsi-chain maar 2 terminators nodig 1 aan het begin, en 1 aan het eind. Dus in je harddiskrecorder en je mpc, maar daar zitten ze geloof ik al ingebouwd.

Fuse, het ligt wat ingewikkelder, kijk, als ik een zip in mijn zipdrive stop, dan herkent mijn mac dat ding, maar omdat het een akai-disk is, weet ie niet wat hij er mee aan moet, dus kan ik kiezen, formatteren, maar dat wil ik niet. Eject, maar dat wil ik ook niet, en ignore, maar dan kan ik die zip er niet eer uitkrijgen. Ik moet gewoon es een utilitie zoeken waarmee je de automatische zipherkenning uit kunt zetten, zeg maar. Wat ik nu doe is, ik stop die zip erin, krijg zo'n schermpje, laad of save dna op mijn sampler, en dan druk ik op mijn mac op eject, maar soms gaat dat gewoon fout.

Back