TR-909 defecte step knop

equate

Ouwe rot
Hallo,

Step knopje nr 10 van mijn 909 heeft de geest gegeven: het is niet meer mogelijk om op de 10de step iets te programmeren. De 2de hi tom knop doet het dus ook niet meer, dus my guess is dat het schakelaartje gewoon defect is.

Nu had ik een link naar een service manual van de 909, maar die blijkt het niet meer te doen. Heeft iemand een wel werkende link voor me?

Of weet iemand toevallig welk part nummer het betreffende onderdeel (de schakelaar) heeft En waar die eventueel te krijgen zijn? Of is de kans groter dat een andere gedeelte van het circuit defect is? (transistor etc..)?

als je tijd hebt, maar geen geld, en veel geduld

knopje lossolderen

knopje volledig uit elkaar halen..

chemische reiniging en nabehandeling geven

knopje terug in elkaar steken

knopje terug vastsolderen..

ik zag al die moeite niet zitten en heb mn 909 verkocht :)

He T-Jay,
Ik heb wel een service manual voor je.
Maar dan moet je even je email geven. (hij is te groot om hier te posten.)
Groet,
Maarten

Servicemanual voor n stepswitch? aardig bedoeld maar ik zou hem er niet bij nodig hoeven hebben. Ik heb zelf ook al een paar keer dit probleem gehad maar elke keer als ik het echt zat begin te worden doen ze het weer. ;)
Ik heb wel vaker dat soms een potje kraakt, blijkbaar een tijd niet gebruikt. Ff 100x heen en weer draaien en het kraakje is weg. Het zijn tijdelijke oplossingen maar het zooitje draait tenminste wel door :D

Back