AN1X als midicontroller?

djdeon

Pulserend Lid
Aloha ten eerste allemaal een heel gelukkig nieuwjaar:biertje: ,
sinds ik van de week de kx drivers voor mn soundblaster live (ja ja) heb geinstalleerd ben ik me eens een beetje gaan verdiepen in het audiogedeelte van cubase. Drumloopie importeren en dan een beetje prutsen met plugins enzo.

Op mn An1X zitten 8 assign knoppen, is het mogelijk om die te gebruiken als zijnde midicontroller om de knoppen van een plugin te bedienen? En zoja hoe? Moet je eerst de betreffende knop van de plugin een controllernummer geven?

Alle draaiknoppen op de AN1X sturen midi mee dus in principe zou het moeten lukken. Alleen effe kijken of je softsynth wel die commando's kan ontvangen.

Maar hoe zeg ik tegen die softsynth of fx plug dattie met bijvoorbeeld zn cutoff op assign knop 1 van de An1x moet reageren? Ik heb wel eens gelezen dat je dan met je rechtermuisknop op de knop moet klikken die je wil toewijzen en dan ff aan de knop op je hardware moet draaien. Dit werkt dus niet want dan zet ik alleen maar de knop van de softsynth in een andere stand

dat verschilt per software...

Olaf

Origineel geplaatst door djdeon
Maar hoe zeg ik tegen die softsynth of fx plug dattie met bijvoorbeeld zn cutoff op assign knop 1 van de An1x moet reageren? Ik heb wel eens gelezen dat je dan met je rechtermuisknop op de knop moet klikken die je wil toewijzen en dan ff aan de knop op je hardware moet draaien. Dit werkt dus niet want dan zet ik alleen maar de knop van de softsynth in een andere stand

RTFM van je softsynth. 8)
Net als bij hardwaresynths wil het nog wel eens per merk verschillen op welke CC code bv. de cutoff knop wil reageren. Ik neem aan dat dit ook geldt voor softsynths.
Een beetje zelfrespecterende synth heeft dit allemaal netjes gedocumenteerd in bv. de MIDI implentation chart.

R.

Back