[ambient] Desire

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
yu,
kheb mij nog eens bezig gehouden met een ambient trackie.
De track is nog niet echt af, alhoewel ik er nu niets aan ga
veranderen, voorlopig toch. maar kvind hem al lekker klinken.
het is nogal een duistere track. Kheb gebruik gemaakt van
violen, cellos,.... (geen echte) en die over mekaar gesmeten
en dergelijke. :z

klik op mij

ik vind hem af en toe erg dissonant (lees: vals) klinken, en dat stoort mij nogal.

Verder zou enige vorm van percussie of soundeffects er niet bij misstaan denk ik.

Ik vind het idd nogal vals, misschien zou je je eens moeten verdiepen en accoorden en muziek theorie enzo.
Ik heb zelf een hele tijd muziek gemaakt zonder ook maar iets van de theorie af te weten :stupid
Op een gegeven moment loop je dan toch stuk. Na mij eens in muziek theorie verdiept te hebben ging het al weer stukken beter. :P

Verder missen inderdaad wat ritmische elementen, drums dus of gewoon eoa bliepje dat de maat aangeeft.

verder vindt k t ID wel leuk dus als je nog ff doorpuzzelt wordt het wel wat.

Misschien is de 'mono synth contest' wat voor je?

Dan neem je een monofonische synthesizer [hard of zacht], je neemt spoor voor spoor op, zonder effecten en bewerkings technieken.
Zo kun je je optimaal focussen op het leerproces van de opbouw van een muziekstuk, geluidskarakteristieken, en dergelijke. Ook leer je je synth gedegen kennen [als je dat al niet kan]. Ik kan het aanbevelen!

Gooi al die theorieen toch overboord. Ga gewoon op je gevoel af, lekker bezig zijn. Recht van je hart naar je handen, en laat die grijze massa even uitrusten.

Wat dan nog als het minimalistische muziek is. Ik vind hem erg goed. (en dat meen ik ook)

tja, jammer dat jullie er zo over denken.
En ik heb wel een muziekale opleiding gehad hoor,
kheb 3 jaar notenleer gedaan, 2 jaar saxofoon gespeelt en 2 jaar gitaar.
maar kheb teveel naar de track geluistert, op den duur weet je niet meer
of het nog goed klinkt of niet. Zijn het de hoge vioolstukjes die vals klinken?
of klinkt hij compleet vals voor jullie?
toch bedankt voor jullie eerlijkheid.

greets isnieZot

Muzikaal gezien vind ik het persoonlijk ook niet al te best, maarja, iedereen moet toch ergens beginnen, het blijft altijd leuk om te experimenteren. Het nummer zou misschien wel thuispassen in een oude noir-film zoals Bladerunner, in ieder geval de sfeer en de sounds. En zo dissonant vind ik hem niet, althans, niet voor die sfeer. Misschien een paar kleine correcties door bepaalde terugkomende noten eruit te halen zodat het nummer harmonisch iets mooier wordt, maar als je idee was om een Bladerunner achtige sfeer te creeeren, dan hoeft er niet veel meer aan te gebeuren; nouja, misschien nog iets pittiger en heftiger.

fuse: je was op hetzelfde moment aan het posten :D
toch iemand die er iets meer ziet dan het puur technische aan de track.
Ik denk dat dit min of meer een 'probleem' hier is. alles word hier
van een techniesche kant bekeken, terwijl deze track meer artistiek bedoelt is.
je moet me nu niet verkeert begrijpen he, ik beschouw mezelf niet als een
kunstenaar of iets dergelijks, ZEKER niet (tis meer een creatieve uitlaatklep)
maar als ik 'muziek' maak laat ik mij niet door de regels beïnvloeden, en ik ken die
regels maar al te goed. Ik wil het gewoon anders.

greets isnieZot

het is dat ik het laatste jaar zoveel vage muziek heb geluisterd en wel gewend ben geraakt aan wat dissonantie hier en daar... :)
maar er zit in ieder geval een bepaalde sfeer in, ik zou zeggen breid 'm wat uit en maak 'm nog wat interessanter met effecten

Back