Cubase SX3 samples afspelen werkt niet?!?

Jason31

Madman J
Wie kan mij helpen, ik heb in Cubase SX i.c.m Guitar rig iets ingespeeld en in de audio track is de sample netjes zichtbaar. Maar als ik op play druk hoor ik de sample niet!?!?? dubbelklik ik op de audiotrack en druk ik op play in de wave editor hoor ik de ingespeelde sample gewoon. Waarschijnlijk is het een kleine instelling maar ik kan het nergens vinden. Ik heb vervolgens een ander .wav bestandje ingeladen in een audio track maar ook deze is alleen maar te beluisteren in de pool of de wave editor. Weet iemand waar ik waarschijnlijk overheen heb gekeken?
ps: kom aub niet met "lees de handleiding" want zelfs daarmee kom ik er niet uit :kont:

je heb dus alleen een audio spoor? geen vst met een sample erin ofzo?

puur alleen audio spoor met een stukje opgenomen audio? btw, heb je cubase al eens opnieuw opgestart? kan soms erg raar doen

je heb dus alleen een audio spoor? geen vst met een sample erin ofzo?

puur alleen audio spoor met een stukje opgenomen audio? btw, heb je cubase al eens opnieuw opgestart? kan soms erg raar doen

Ik had een nieuw project gekozen met audio en midi sporen, heb wel 1 spoor met een vst instrument lopen, aan de hand van de pads had ik een gitaarsolo ingespeeld, het is gewoon opgenomen maar afspelen ho maar =(

Ik heb idd geen midi/vst kanaal hiervoor ingesteld?!? is dat nodig dan? Cubase kan toch een opgenomen .wav bestandje afspelen of moet ik hier nog iets bij instellen dan?

Nee hoort ie gewoon af te spelen, meestal staat ook de output hiervoor al goed, kun je eens een screenshot maken van het kanaal? met de info ervoor aan de linkerkant uitgeklapt?

Nee hoort ie gewoon af te spelen, meestal staat ook de output hiervoor al goed, kun je eens een screenshot maken van het kanaal? met de info ervoor aan de linkerkant uitgeklapt?

Het gaat dus om die gitaar sample. je ziet wel een wave maar als ik op de transport bar op play druk loopt ie wel maar ik hoor niks, druk ik op play in de pool of wave editor doet ie het wel. heel maf.

screenshot.jpg

Erg on-overzichtelijk, beetje offtopic maar vindt je dat nou fijn werken? als je maar met een paar sporen bezig bent 21 sporen open hebben?
Persoonlijk vindt ik t veel fijner om gewoon van scratch te beginnen en als ik een kanaal nodig heb maak ik die aan ..

maar goed, ik bedoelde deze info links, waar bij mij staat stereo in en out ..

Attachments

• info.JPG
    info.JPG
    32,6 KB · Bekeken: 113
in het ergste geval gaat het geluid dan rond spelen, hij zou wel wat moeten horen

druk ik op play in de pool of wave editor doet ie het wel. heel maf.

Dat komt wrsch omdat ie via de pool en wave editor via de audition bus afspeelt. Dus je VST connections staan fout ingesteld. Staat toch echt in Hoofdstuk 1 v/d manual, dus zo slecht was mijn eerste reactie nou ook weer niet. ;)

Dat komt wrsch omdat ie via de pool en wave editor via de audition bus afspeelt. Dus je VST connections staan fout ingesteld. Staat toch echt in Hoofdstuk 1 v/d manual, dus zo slecht was mijn eerste reactie nou ook weer niet. ;)

Ik ga er vanuit dat alles in de handleiding staat, maar heb jij een handleiding waarin staat waar je moet zoeken in de andere handleiding? maar ik ga in ieder geval even met deze tip aan de slag, het klopt idd dat als ik de sample via pool afspeel alleen de audition bus iets aangeeft. Thanks!!!

Je hebt je monitor knopje aanstaan.......
Ligt het daar niet aan?

Ja, dat is het. Je moet dat gele speakertje (naast de rode opnameknop) in de balk van het audio spoor uitzetten om te luisteren. Had ik laatst ook. Als je geluidskaart weinig latency heeft, hoef je monitoring trouwens niet aan te zetten om je spelen te horen.

in het ergste geval gaat het geluid dan rond spelen, hij zou wel wat moeten horen

Ja, het signaal dat op de input aanwezig is, niet wat er opgenomen is. Volgens mij heeft DJ Bies gewoon gelijk.

zie je nou wel of geen signaal bij je audition bus? dat van het monitor knopje klopt trouwens, wist alleen niet dat dit het geluid kon muten als je t aan zet aangezien daar de mute knopjes voor zijn

Het zou ook nog kunnen zijn dat Fles gelijk heeft en staan je vst connecties niet goed.. ff op F4 drukken dus en checken

wat voor geluidskaart heb je Jason?

Laatst gewijzigd:
Back