Cubase SX3 samples afspelen werkt niet?!?

zie je nou wel of geen signaal bij je audition bus? dat van het monitor knopje klopt trouwens, wist alleen niet dat dit het geluid kon muten als je t aan zet aangezien daar de mute knopjes voor zijn

Het zou ook nog kunnen zijn dat Fles gelijk heeft en staan je vst connecties niet goed.. ff op F4 drukken dus en checken

wat voor geluidskaart heb je Jason?

De vst connections staan goed, ik zie alleen signaal in de audition bus als ik de sample via pool of in de wave editor afspeel. Het monitor knopje bied helaas ook geen oplossing, ik heb zowat alle knopjes gehad geloof ik hehe.
Ik heb een creative x-fi platinum, ik ga nog even wat in de instellingen van de x-fi sleutelen. :koffie:

Is dit de eerste keer dat je cubase gebruikt? heeft het t wel gedaan of niet?

kun je op die soundblaster ook asio vst kanalen naar je outputs routen?

Is dit de eerste keer dat je cubase gebruikt? heeft het t wel gedaan of niet?

Ik heb vroeger veel gewerkt met cubase 3.0 en midi apparatuur, toen was er zelfs nog geen vst, zo`n 11 jaar geleden was dat. nu heb ik sinds kort een gitaar en sx3 en wil dit dus in combinatie gaan gebruiken. Dus ja, met de nieuwe cubase nog geen ervaring maar het midi en sequence gedeelte ken ik nog wel. ik heb alleen niet zo veel sjoege van de mixers en audio instellingen helaas.

Ik weet niet of je erover heen heb gelezen maar ik had een plaatje gepost..
Als je dat stukje ff uitklapt bij jezelf en checked.. t kan ook nog zijn dat daar geen output is ingesteld

-- EDIT --

heb net ff wat info over je geluidskaart opgezocht en ik las dat:

This makes the X-Fi worthy of consideration for music production, and its flexible ASIO routing and access to four high-quality DSP-powered effects add to its appeal

T is dus idd mogelijk om asio te routen, in dat geval moet je toch de handleidingen maar ff checken van je geluidskaart en kijken of alles goed staat op je kaart en in cubase

Ik weet t anders ook niet meer, succes ermee :)

Laatst gewijzigd:
Als je dat stukje ff uitklapt bij jezelf en checked.. t kan ook nog zijn dat daar geen output is ingesteld

Klopt ja, daar heb ik nu naar gekeken, staat op links out, heb hem ook op rechts out en gewoon out gezet, heeft helaas geen effect.

kun je op die soundblaster ook asio vst kanalen naar je outputs routen?

Weet niet precies wat je hiermee bedoelt, is het een instelling in de asio driver? in die panels heb ik namelijk ook zo`n beetje alle mogelijkheden gehad :bekdicht:

-- EDIT --

heb net ff wat info over je geluidskaart opgezocht en ik las dat:

This makes the X-Fi worthy of consideration for music production, and its flexible ASIO routing and access to four high-quality DSP-powered effects add to its appeal

T is dus idd mogelijk om asio te routen, in dat geval moet je toch de handleidingen maar ff checken van je geluidskaart en kijken of alles goed staat op je kaart en in cubase

Ik weet t anders ook niet meer, succes ermee :)

Ik ga er morgen even mee verder, je hoort het nog als het lukt. bedankt voor het meedenken en je hulp!

Ik ben er uit gelukkig. Ik had hem op de verkeerde asio driver staan, kon kiezen tussen meerdere asio drivers en nu ik de full duplex driver heb gekozen speelt ie af. Was toch een vrij simpele instelling dus. Bedankt voor alle hulp.

Mooi zo :okdan:

nog een kleine tip, ik weet niet wat je latency is met die x-fi maar je kan ook nog asio4all drivers proberen

Mooi zo :okdan:

nog een kleine tip, ik weet niet wat je latency is met die x-fi maar je kan ook nog asio4all drivers proberen

Ja shit, ik zit nu idd weer met een ander probleem en dat is de latency =(
met die creative asio driver had ik een latency van 4 ms. nu zit ik over de 100 ms. en die asio4all driver geeft een melding en wil ie niet laden :gaap:

Probeer eens de Creative ASIO drivers opnieuw te installeren. Misschien de botte bijl methode, maar is in ieder geval zo gepiept....

Probeer eens de Creative ASIO drivers opnieuw te installeren. Misschien de botte bijl methode, maar is in ieder geval zo gepiept....

yes, is gelukt, heb de asio4all drivers opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het, nu heb ik weer het volgende probleem. nu krijg ik op de een of andere manier geen geluid meer als ik de gitaar aansla, maw geen input dus???
EDIT: dit was dus een instelling in mijn geluidskaart, opgelost. ik denk dat alles is opgelost nu. latency van 10 ms. speelt alles af, kan opnemen. kan dus weer aan de slag!!! nogmaals bedankt!!!

Laatst gewijzigd:
Back